11 Reacties

9 maanden geleden

Dat is zeker normaal! Mijn kleine zegt nog niks, maar dat komt nog wel 😊

9 maanden geleden

Hier nog helemaal geen echte woordjes eigenlijk. Bal is ba, broertje is buh, poes is poe en verder is eigenlijk alles nog die of bah 😂

9 maanden geleden

Hier ook alleen nog maar diee en daar 😂 komt vanzelf

9 maanden geleden

Dat is normaal hoor! Eerst zijn de woorden vooral klanken die ze herhalen. Mijn dochter zegt ook heel trots baaa tegen een bal 😁

9 maanden geleden

Hier zegt hij ook nog geen volledige woorden. Mama is na daar is da die zegt hij wel en verder kan hij wat dieren na doen

9 maanden geleden

Hier nog geen enkel woord behalve mama, dus helemaal prima hoor!

9 maanden geleden

Volstrekt normaal! Bij 3 jaar wil je graag dat mensen die je kindje kennen maar niet dagelijks zien (denk aan opvang, opa/oma) de meerderheid van wat je kindje zegt kunnen verstaan. Dat wildvreemden ook alles kunnen volgen hoeft pas weer later!

9 maanden geleden

Heel normaal. Ze kunnen nog niet alle klanken zeggen. Gisteren weer mijn dochter naar het aanrecht en zei meerdere keren mè. Duurde even voor ik begreep dat ze mes wilde zeggen😜ook is een schaap aapie en een aap aapie en slapen aaptie. 🤣 poes is poe, koe is boe. Auto zegt ze goed, maar uitdoen klinkt ook als auto🤣. En zo kan ik denk ik nog wel tie n woorden bedenken die niet zijn wat ze horen te zijn. Komt wel goed!

9 maanden geleden

Hier ook alleen maar dieeee of mama of papa of waaaauw 🤣

9 maanden geleden

Lijkt me heel normaal - anders is mijn kind ook niet “normaal” 😂

9 maanden geleden

Vis= sisje Vrachtwagen = ach age Spatel= tatel Ballon = Mellon Boterham= bam Emmer = Emma Lamp = uit (lamp, la, amp en mp heeft hij geprobeerd, maar us blijkbaar nog te moeilijk,) Miauw = bauw Bloem = boem (is wel een tijdje bloem geweest,) Tang = tan Mes = tatel Schep en lepel= tatel Stamp = tamp Vogel = ogel