3 Reacties
7 maanden geleden
Onze zoon heeft ook een paar weken heel slecht gegeten. Inderdaad, fruit ging er wel in maar boterhammen en avondeten amper. Yoghurt na het avondeten dan weer wel. Hij drinkt zijn melk heel erg goed maar water dan weer weinig. We hebben het gelaten voor wat het is en nu eet hij weer wat beter. Echt nog niet zoals we van hem gewend waren maar het avondeten gaat er wel goed in. Melk leng ik aan met water zodaf hij dat ook binnen krijgt. Soms liet ik zijn bordje ergens staan zodat hij tussendoor nog een stukje brood kon pakken. Het belangrijkste is dat hij drinkt, reserves heeft hij gelukkig genoeg😉
Hij kan soms ook heel boos worden. Afleiden en gek doen helpt dan vooral maar ook om hem gewoon even boos te laten zijn. Dan wissel ik af tussen negeren/mijn eigen ding doen en hem aandacht geven zodat hij weet dat ik er voor hem ben.
Luisteren doet hij ook nog niet goed maar dat is ook de leeftijd. Ze beginnen echt wel te snappen wat we zeggen maar filteren er nog uit wat ze zelf willen. Door het wel vol te houden weet ik dat het wel komt uit ervaring met onze oudste.
Het is geen makkelijke fase maar leg de lat niet te hoog voor jezelf en je kind. Heel veel succes!
7 maanden geleden
Onze zoon is ook vrij snel boos, bijt en slaat dan om zich heen en gooit zich op de grond. Ik zit letterlijk helemaal onder de blauwe plekken door dat bijten 😳. Ik probeer consequent te zijn al is dat soms erg lastig, ik heb laatst een filmpje gezien over wat je beter wel en niet kunt doen en daar heb ik wel wat aan gehad. Weet alleen niet of ik een tiktok video kan delen hier.
7 maanden geleden
Herkenbaar. Ik denk dat kindjes op deze leeftijd in hun hoofd al verder zijn dan hun lichaam is… net zoals bij oudere mensen dat ze mentaal nog fief zijn maar lichamelijk achteruit gaan. Frustrerend. Ik denk dat het bij babys en kleine kinderen ook zo werkt…maar dan andersom.
Het is natuurlijk mega frustrerend als je iets wil doen, hebben, communiceren maar je lichaam dat nog niet echt goed kan. Dat is een beetje wat ik tegen mezelf zeg als ons zoontje ook een driftbui heeft.
Hij heeft ook een tijdje z’n hoofd gebonkt op de grond. Hij gooide zich letterlijk achterover. Ik heb het een aantal keer opgevangen, hem op de grond gelegd en ben weggelopen of ging hem kietelen zodat hij uit die emotie stapte. Nu doet hij het nauwelijks meer. Hij is nu wel in de fase van slaan en speelgoed smijten als hij zn zin niet krijgt. Het smijten negeren we en het slaan corrigeren we. Hopelijk werkt het… 🤷🏻♀️ Maar het is echt een zoektocht.
Als hij iets wil en ik geef het verkeerde dan is het ook gelijk drama. Terwijl ik nog niet snap wat hij wil. Ik probeer geduldig te blijven maar heel soms word ik wel echt boos, hij heeft laatst een plant kapot gemaakt. Toen was ik wel even boos op hem. Dan doet hij ook even boos en daarna komt ie knuffelen.
Het is ook een spannende wereld als je ineens allemaal nieuwe emoties ervaart..
Eten doet hij hier goed alleen zoals vandaag dan zit er een drukke KDV dag erop dan wilt ie eigenlijk alleen hangen bij me. Als ik hem in zn stoel zit dan is het huilen. Als hij bij me zit op de bank en als we dan samen eten dan is er niks aan de hand. Dan beweeg ik ook gewoon mee en ga niet forceren dat hij in zn stoel moet eten. Ik wil ook even bijkomen na een lange dag werken 😆