Hoi mama’s!
Eerdere had ik al een topic geopend dat mijn dochter van 18 maanden in een slaapregressie zit (helaas nog steeds niet over)
De laatste weken eet ze bijna niets meer, neemt overal een hap van en dan gooit ze het op de grond. Ook heeft ze echt enorme driftbuien als ze haar zin niet kan krijgen dat ik er soms zelfs tegenop kijk om met haar de deur uit te gaan.. ze bonkt heel vaak met haar hoofd tegen de muur of op de grond soms best wel hard vaak als ze boos is maar ook vaak uit het niets. Iemand die weet of dit normaal is? Mijn vriend heeft adhd en deed dit vroeger als kind ook..
Ze zoekt nu ook echt heel erg de grenzen op en je merkt aan haar dat ze ons echt bewust negeert als wij zeggen iets moet terug leggen of dat ze terug moet komen luistert ze gewoon niet. Ook zit ze heel erg in de nee fase (ik dacht dat begint pas met 2 jaar🤔) Ik merk dat ze vergeleken met andere kindjes van haar leeftijd sneller in haar ontwikkeling is en heb het idee dat ze misschien hierdoor zo snel gefrustreerd is. Ze is heel snel boos. Bijvoorbeeld als ze mag meehelpen met de was aanzetten en de wasmachine draait dan zijn we dus klaar en gaan we naar beneden maar dan is ze echt mega boos. Vandaag in de winkel mocht ze zelf met een karretje lopen, bij het terug zetten was ze weer heel boos en iets uitleggen dat we naar de auto gaan en bij oma gaan eten werkt bij haar niet boos is boos. Echt heel frustrerend is het en ze is heel ontroostbaar als ze boos is echt niets helpt dan, behalve haar haar zin geven.
Iemand tips om hiermee om te gaan en deze situaties buiten huis een beetje te kunnen voorkomen? Wat zeggen of doen jullie? Wat werkt bij jullie bij driftbuien of niet willen luisteren? En hoe hebben jullie je kindje weer aan het eten gekregen? In het begin liet ik het maar. Maar nu duurt het al 3 weken dat niets eet. S’morgens een 2/3 stukjes brood en 1 hap peperkoek. Fruit gaat er nog in. S’middags weer maar paar stukjes brood en dan is ze klaar. Avondeten is of niets of 4/5 hapjes.. ze drinkt gelukkig wel heel goed