26 Reacties

één jaar geleden

waaw toen ik je tekst las dacht ik effe dat ik het schreef hhaa, zelfe situaite hier letterlijk en dochter van 22 november

één jaar geleden

Hoi hoi. Hier een zoontje van 25 november en ook nog nooit een nacht doorgeslapen. Je doet niks verkeerd, het is volkomen normaal dat kinderen van deze leeftijd in de nacht wakker worden. En om het even van de andere kant te bekijken.. 2 keer per nacht wakker zou hier een droom zijn! Hier minimaal 6 keer per nacht, maar soms ook wel 10 keer.

één jaar geleden

Hoi zoontje van 27 nov wordt ook gemiddeld 1-2 x wakker. Hij heeft totaal 2x doorgeslapen afgelopen maand. Dit is allemaal heel natuurlijk verlopen. Met 7 maanden was het nog echt elke 3u voeden. Heel langzaam werden de tussentijden langer. Daarom weet ik dat het zijn behoefte is en niet iets wat wij doen. Voeding gaat via het boekje. Borstvoeding ochtend, middag en avond. ‘s nachts meestal 1x, soms 2x. Verder eet hij volgens Rapley al heel lang heel goed met de pot mee. Wat ik merk is dat hij beter slaapt sinds hij actiever is. Hij kruipt en trekt zich overal aan op tot staan. Ik heb de hoop dat hij doorslaapt als hij gaat lopen. Wat is het soms zwaar geweest, het werd voor mij pas acceptabel en minder moeilijk toen het naar 1-2x per nacht ging. Heel veel sterkte je bent zeker niet alleen.

één jaar geleden

Ik zou de site van slaaptipsvoorbabys bekijken en evt raadplegen. Ook op hun insta delen ze heel veel tips. Er word hier natuurlijk wel veel gezegd dat het normaal is, wat fijn is om te horen dat je niet de enige bent. Maar je komt hier met de vraag voor tips natuurlijk. Ik heb vanaf ong 3 maanden steeds een beetje afgekeken van hun schema's. Wanneer m'n zoontje wel weer begon met eerder wakker worden of snachts een keer te komen oid leerde ik door die slaaptipsvoorbabys of het lag aan z'n schema, of hij overprikkeld was of onderprikkeld, dat het aan de duur van z'n slaapjes lag, of hij voldoende at en dronk overdag. Of hij zelfstandig in slaap kon komen of dat het gewoon een fase was. En als het een fase was hoe ik er dan voor zorgde dat het geen gewoonte werd. Succes! Je mag mij altijd berichten.

één jaar geleden

Reactie op Marjolijn16

Ik zou de site van slaaptipsvoorbabys bekijken en evt raadplegen. Ook op hu ...
Overigens hou ik mij niet strikt aan de schema's, want elk kindje heeft verschillende behoeftes. Maar ik gebruik het wel als leidraad.

één jaar geleden

Hier een tweeling waarvan de een al een poosje doorslaapt en de ander nog iedere nacht een flesje drinkt. En ik behandel ze toch echt hetzelfde :) in mijn geval ligt het dus echt aan het kindje. Mijn zoontjes hadden tot 15mnd ook nog een nachtvoeding en ook dat is goed gekomen.

één jaar geleden

Yes hier hetzelfde! Mede om die reden ook nog niet gestopt met borstvoeding. ‘s nachts hop effe snel aan de tiet is toch makkelijker dan een hele fles, maar ook als ik hem een flinke fles geef wordt hij net zo snel wakker. Als ik hem dan maar 1 kant geef (troost? Gezelligheid?) is hij niet tevreden en blijft ie huilen dus hij zal toch wel 2 kanten nodig hebben…? Af en toe he-le-maal klaar mee en af en toe denk ik ach guppie kom maar lekker, alles gaat al zo snel, het is ook wel lief en gezellig ‘s nachts. Het ligt iig niet aan iets dat JIJ verkeerd doet (daarom vind ik het ook wel eens irritant als moeders enorm trots doen als hun kind wel doorsliep met 10 weken): ieder kind is gewoon anders, maar dat ligt niet aan jou dat je het als moeder niet goed doet!

één jaar geleden

Hier sind een aantal weken dat hij wakker wordt snachts. Soms wel 6x eruit en meestal een fles nodig om rustig te worden. Overdag bied ik hem zoveel mogelijk aan. In verschillende flessen en verschillende dranken (water, thee, diksap) maar toch niet genoeg om dan dus door te slapen... Wat hier hielp is een extra fles melk overdag. Dus na zijn middagdutje krijgt hij nog een fles. Nu meld hij zich alleen savonds nog even, vaak voor een knuffel en dan een keer in het begin van de nacht. Ik heb geen idee of het slim is om weer een extra fles melk overdag te geven maargoed de nachtrust gaat voor ons allemaal er oo vooruit.

één jaar geleden

We hebben ook nog nooit een nacht doorgeslapen. De laatste tijd hoeft ‘ie soms geen fles meer ‘s nachts maar een aai over de bol of een kroelmoment heeft hij zeker een paar keer per nacht nodig. Het frustreerde mij dat anderen al snel na de geboorte door konden slapen maar ik heb me eraan over gegeven dat dit de situatie is. Hij zal vast een keer gaan doorslapen en tegelijkertijd weet ik ook dat ik de snuggle moments snachts ga missen.

één jaar geleden

Je doet ten eerste niets verkeerd! Teddy Roorda heeft laatst een live gehad en gedeeld op haar insta over slaap en borstvoeding en het eventueel afbouwen daarvan geloof ik 🤗. You’ve got this mama! Mijn dochter is van 5-11 en drinkt soms nog tot 4 keer per nacht als ze onrustig is.

één jaar geleden

Wow, maar 2x per nacht hahahaha. Hier van 23 november en heeft 1x 8 uur achter elkaar geslapen 😬 Ik heb aan alle slaapknoppen gedraaid (behalve laten huilen), maar het maakt allemaal geen bal uit. Ondanks dat het internet anders doet voorkomen, is het heel normaal dat ze nog regelmatig wakker worden. Het schijnt ooit over te gaan 😘

één jaar geleden

Maar mocht je meer tips willen, zoek dan een naar wakkertijden / slaap uren per etmaal / slaapassociaties. Als je kindje teveel slaapt overdag, gaat dat ten koste van de nacht uren. Verder vind ik Liefde van een Moeder op insta heel fijn. Onze baby is een “low sleep needs baby” - hij zit met hoeveelheid slaap aan de ondergrens (13u per etmaal, al maaaaanden), laat eerder een slaapje vallen, en heeft lange wakkertijden. Ik heb sinds maand 4 alles bijgehouden en heb geprobeerd er kaas van te maken, maar onze baby is dus geen 13 in een dozijn slaap-baby 😬 Verder mega vrolijk en ontwikkelt en eet goed, dus wij als ouders zouden het misschien liever anders zien; voor hem is het helemaal goed zo 😉❤️

één jaar geleden

Hier ging ik tot 12,5 maand er ook nog 3-5x per nacht uit omdat ze een slokje borstvoeding nodig had om verder te slapen. Wij zijn toen gestart met de liefdevolle masterclass van Eindelijk Slapen en sindsdien hoeven we er hooguit 1 keer uit maar slaapt ze soms ook door. Het was een a twee nachtjes pittig (huilen viel gelukkig mee) maar het verbeterde enorm!

één jaar geleden

Reactie op Floortje vB

Maar mocht je meer tips willen, zoek dan een naar wakkertijden / slaap uren ...
Hier zo’n zelfde baby! ❤️❤️

één jaar geleden

We zijn op aanraden van het CB onlangs gestopt met in de nacht een flesje aanbieden. Dat was de eerste nacht heel pittig, tweede ook nog wel en derde ging wel. Sindsdien slaapt hij de helft vd tijd door. Vaak paar nachten wel, paar nachten niet. Maar ook dan geven we geen flesje meer. Hij heeft t namelijk echt niet nodig én hij is overdag beter gaan eten. Het is wel (samen) volhouden, maar het is het waard. Ook voor je kindje is t fijner als hij/zij (langer) kan door slapen. Veel succes iig!!

één jaar geleden

Onze zoon heeft enkele maanden terug wel een periode gehad van door slapen maar nu al een lange tijd niet meer. Twee keer in de nacht word hij wakker. Overdag wil hij bijna niks extra drinken naast borstvoeding. Word zelf gekker van de vraag of hij al door slaapt dan dat hij wakker word. Ben blij dat ik nog borstvoeding geef en hij naast me slaapt. Het is wat het is.

één jaar geleden

Reactie op Kylo

We zijn op aanraden van het CB onlangs gestopt met in de nacht een flesje a ...
Mag ik je een berichtje sturen?

één jaar geleden

Reactie op Kylo

We zijn op aanraden van het CB onlangs gestopt met in de nacht een flesje a ...
Maar wat deden jullie dan ‘s nachts? Gewoon troosten en weer terug leggen ofzo? En was je hier dan veel tijd mee kwijt?

één jaar geleden

Reactie op CHMB

Maar wat deden jullie dan ‘s nachts? Gewoon troosten en weer terug leggen o ...
Ben ik ook benieuwd na

één jaar geleden

Sorry zie het nu pas! Ja idd, om de 5 a 10 minuten er heen, aai over de bol en weer weg. Maar - hoewel dat wordt afgeraden - ook 2x opgepakt om te kalmeren (zo overstuur, zo zielig), ook een keer verschoond (afleiding). Het CB zei dat afhankelijk vh karakter van je kind het verzet na een half uur tot uur ophoudt en verder gaat slapen (bij ons was het 1,5 uur). Niet leuk. Pittig. Maar de vlg dag ook trots. Want eerlijk, je kind is het in de ochtend al lang weer vergeten!