6 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben dit ook, maar dan bij mijn eigen vader en zijn vriendin. Mijn moeder past ook elke week op en hoewel mijn schoonouders op 60km afstand wonen en mijn vader maar 10km, zien zij onze zoon vaker. Tegelijkertijd geven ze aan onze zoon vaker te willen zien. Als ze er zijn, dan voelt het allemaal nogal geforceerd.
Wat ik ermee heb gedaan: beseffen dat het niet alleen mijn verantwoordelijkheid is dat hij een band met zijn opa krijgt. Zij kunnen ook initiatief nemen om op zaterdagochtend even een bak koffie te komen drinken. Het hoeft niet meteen oppassen te zijn toch? Ik heb zelf het idee dat de meeste ouders er vanuit gaan dat WIJ op bezoek komen bij HEN, en dat WIJ altijd degene zijn die daar initiatief ik moeten nemen. Maar ik vind dat zoiets raars. Maar da's misschien mijn referentiekader.
Jullie willen ons kind zien, maar vervolgens vraag je niet of je ff een kop koffie kunt komen drinken maar wacht je af totdat wij dat aan jullie vragen of jullie alsjeblieft willen komen.
Enneh, leuk dat je mij ook nog wilt zien. 😂
één jaar geleden
Hahah jouw titel 🤣
Tjaa ik begrijp wat je zegt. Ik heb het met mijn vader. Hij zou 1 dag in de week oppassen maar ik heb dat ingetrokken want hij weet zich vaak geen raad.
Wat ik heb gedaan is vaak samen oppassen en dat hij mij helpt met verschonen, spelen, flesje, hapje etc. En nu als hij er is ga ik douchen of even boven stofzuigen zodat hij even kan wennen aan alleen zijn met de kleine. Dat wil ik zo uitbreiden.
Helemaal weggaan vind ik nog te spannend, dat zal pas zijn als de kleine een stuk ouder is.
Is een aanpak zoals die van mij een optie? Misschien hebben ze weer even een opfriscursus nodig 😬
één jaar geleden
Wij zaten in deze situatie bij ons eerste kind. Mijn schoonmoeder wou heel graag, maar is qua gezondheid niet in staat vast op te passen. Maar elke keer als we haar dan zagen wou ze alle aandacht van mijn dochter. Maar die was daar natuurlijk totaal niet mee bezig (eenkennigheid nog niet meegerekend), waardoor oma dan telkens teleurgesteld was.
Het is ergens tussen 1 en 2 jaar oud beter geworden, door een paar dingen: dochter is ouder geworden en herkent oma nu, we proberen oma ongeveer elke 3 weken te zien, oma heeft een paar keer succesvol opgepast en ze is zelf meer ontspannen geworden. Bij de 2e is dit niet opnieuw een probleem.
één jaar geleden
Ja dit is ook bij mijn schoonvader die niet oppast - hij wil dan als hij langst komt heel geforceerd mijn zoontje op schoot en constant aandacht trekken etc. vind dat heel irritant. Mijn vader past ook niet op, maar dat is tenminste niet geforceerd als hij langskomt die snapt het ook helemaal als mijn zoontje naar anderen toetrekt en is helemaal niet bezig met constant geforceerd zijn aandacht trekken. Tips heb ik niet helaas
één jaar geleden
Dank voor jullie verhalen. Ze komen regelmatig langs of wij bij hen maar het blijft geforceerd. Ze voelen al niet de behoefte het verschonen van een luier een keer over te nemen…we laten het maar gaan. Waar een wil is is een weg en misschien komt het mettertijd. Het is niet ons probleem denken we maar ook al voelt het ongemakkelijk, ons vangnet is groot genoeg. 😊