10 Reacties

één jaar geleden

Wat een lastige situatie. Ik werk zelf als psycholoog en als ik dit zo lees denk ik dat het goed is om je man voor een behandeling aan te melden. Kinderen huilen nou eenmaal, dit zal nog een lange tijd zo zijn. Dat hij zo op haar reageert heeft invloed op hoe ze zich later ontwikkelt. Ik wil mij hier verder niet mee bemoeien maar denk dat het goed is om hier een keer met iemand over te praten. Bij adhd heb je idd moeite met prikkels maar hier zou hij handvatten voor kunnen krijgen

één jaar geleden

Je zou kunnen beginnen bij de huisarts en POH

één jaar geleden

Ik heb er zelf ook last van, prikkelgevoeligheid kan je niet zomaar oplossen door gesprekken met bv poh.. Dan spreek je eerder om medicatie te gaan gebruiken, met bijwerkingen van dien. Wat voor mij wel wat scheelt is een goede noise canceling koptelefoon en als we beide thuis zijn, ga ik eventjes naar boven als ik voel dat ik erdoor overprikkeld raak.

één jaar geleden

Alles begint bij de huisarts en de POH. Ook medicatie gebruik :)

één jaar geleden

Bij mijn partner (autisme) komt het ook erg hard binnen, maar hij verliest nooit zijn geduld. Voor dat stukje zou ik dus echt wel hulp zoeken. De prikkelgevoeligheid kun je niet wegnemen, maar hij zal wel een modus moeten vinden dat hij niet kortaf op haar reageert.

één jaar geleden