5 Reacties

4 maanden geleden

Het belangrijkste is eerder dat jou neefje wordt gecorrigeerd, jou zoontje zijn reactie is heel normaal. Voorheen kom hij rustig spelen, toren bouwen en puzzelen. Maar ineens wordt dat verstoord, je neefje moet ook leren dat dit niet leuk is. Tuurlijk zal je zoontje moeten leren delen, maar dat moet ook op zijn termen zijn. Als jou zoontje met iets speelt is het op dat moment van HEM, jij als ouder bent de enige samen met je partner die het mag afpakken. Enige wat je je zoontje kan leren is als zijn neefje ergens mee speelt dat niet af te pakken maar met wat anders te spelen.

4 maanden geleden

Dit is heel normaal! Kinderen moeten nog leren dat ze samen moeten delen en dat ze niet iets kapot moeten maken van een ander. Kinderen zijn heel egoïstisch en denken alleen aan zichzelf. Ik zou gewoon op een rustige manier blijven uitleggen dat dingen kapot maken en afpakken niet mag. En anders het spel begeleiden en er even bij blijven zitten. Gaat het goed dan neem je afstand van het spel. Loopt het echt uit de hand kan je altijd je kind even op de trap of gang bijvoorbeeld zetten om er over na te denken, daarna uitleggen wat gebeurd is en dat niet mag, vertel ook gelijk wat wel van hem wordt verwacht😊 Succes! (Altijd moeilijk hoor dit soort situaties) you got this💪🏼

4 maanden geleden

Wat hier werkt is ‘ruilen’ , wij hebben 2 kinderen en ze willen altijd met elkaars speelgoed spelen en worden dan boos, de oudste pakt dan een ander speelgoedje, geeft die aan de jongste en dan heeft hij weer het speelgoedje wat hij wilde hebben, en ons dochtertje is dan ook blij want die staat niet met lege handen 😊

4 maanden geleden

Is heel normaal voor de leeftijd hoor. Mijn dochter speelt hier vaak met het buurmeisje. Mijn dochter is 21 maanden en het buurmeisje 25 maanden. Soms gaat het heel goed, we zorgen vaak dat er 2 van alles is. En soms hebben ze opeens ruzie omdat ze allebei dezelfde pop willen of kinderwagen. Gewoon een beetje begeleiden. Als kind A eerst speelde met pop A en kind B wil opeens pop A, dan uitleggen dat kind A er al mee speelt en iets anders aanbieden aan kind B. Soms zint dat kind B niet en is er een korte huilbui, wat ook prima is, want het is ook niet leuk als je niet je zin krijgt. Soms geeft kind A zelf opeens de pop af en soms accepteert kind B het alternatiee aanbod. Hoe dan ook met de juiste begeleiding gaat het altijd wel goed. Als ouders wel rustig blijven en vooral niet meegaan in de kinderemoties en zelf boos worden.

4 maanden geleden

Bedankt voor de tips en delen van ervaringen! Hier kan ik zeker wat mee. Ga me best doen 🤗