6 Reacties

één jaar geleden

Ik ben in hetzelfde scenario! Zoontje heeft momenteel zelf aan als hij moe is waarop ik mijn keuze momenteel baseer voor 1 of 2 slaapjes. Als hij 1 slaapje doet is dit meestal wel tussen 2a3 uur

één jaar geleden

Wij zitten (op een heel enkele keer na) nog op twee slaapjes dus zelf geen tips, maar ik zag op instagram bij bureauvanslaap hier een best wel uitgebreide post over voorbij komen. Misschien dat dat je ergens kan helpen. Succes in ieder geval!

één jaar geleden

Eigelijks al heel lang dat hij nog maar 1 slaapje doet. Ochtend dutje was op gegeven moment echt drama, elke keer krijsen als die op bed moest, of hij lag gewoon wakker in zijn bed ben er toen meteen mee gestopt. En toen was het goed.. gaat dan in de middag slapen.. soms uurtje soms 2 uurtjes. Hij heeft niet zoveel slaap nodig.. Is er gewoon vrolijk om. Gaat rond 20 uur weer naar bed en slaapt dan tot 08;00/09:00 uur. Tenzij ik ochtend dienst heb.. Zou gewoon er mee stoppen, zoals je zelf al aan geeft ligt ze wakker in bed. En als ze er gewoon prima vrolijk om is dat ze soms maar uurtje slaapt.. zie ik het probleem niet zoo. 😊 Maar goed ik ben dan ook geen moeder die zich aan "regels" en boekjes ect houdt.. ik volg gewoon me kind.

één jaar geleden

Hoi mama, Dochter is vandaag net 14m en zitten sinds vorige week op 1 slaapje. Ze had al een tijdje moeite om in slaap te vallen bij haar slaapjes, haar wakkertijd werd telkens langer waardoor ze vrij laat ging slapen. Het wiegen vóór elk slaapje werd wel vermoeiend, hiervoor konden we haar wakker in bed leggen en viel ze binnen 5 min in slaap. Omdat het zo lang duurde eer ze in slaap viel, duurden haar slaapjes ook niet meer zo lang. Hieruit concludeerde wij dat ze klaar was voor 1 slaapje, ze doet het prima. Wakkertijd van 5 uur is voor haar geen enkel probleem, ze heeft nu een slaapje van 2-2,5u en is energiek en vrolijk.

één jaar geleden

Tijdens de week, in de opvang, is er regelmatig geen ochtendslaapje. Dat doet ze redelijk goed, maar dan is ze tegen de avond ook wel doodmoe. In het weekend haalt ze dat dan vaak in met wel een ochtenddutje en vaak ook iets langer en dan ook iets langere nachten. Weekdagen nachten van 12u en weekend durft al eens nachten van 14u zijn

één jaar geleden

Wij maken haar 's ochtends na half uur/3 kwartier wakker. Ze is dan niet chagrijnig ofzo. Dan heeft ze 's middags nog genoeg slaap voor een 2e dutje. Hier is het namelijk echt nog te lang om een hele ochtend wakker te blijven. Voor ons werkt dit heerlijk. Misschien voor jullie ook?