Hoi! Onze dochter is 14 maanden en sinds ruim een maand rommelt het met de slaapjes. We hadden eerder best een fijn ritme. Ze ging dan tussen 9:00 en 9:30 naar bed en sliep dan vaak 1 tot 2 uur. Daarna rond 13:30-14:00 weer naar bed en ook 1 tot 2 uur. Gemiddeld sliep ze dan 3 uur in totaal.
‘S nachts slaapt ze meestal van 19:00 tot 07:00. Soms iets later, soms iets vroeger.
De laatste tijd rommelt het dus. De vorige overgangen gingen vrij natuurlijk, maar ik vind dit best een lastige. Soms weigert ze haar middagslaapje, laatst het ochtendslaapje. Of ze doet heel lang over in slaap vallen (3 kwartier tot 1,5 uur). Ze is dan wel vrij rustig, maar ligt gewoon te spelen en zingen in bed. Laatst heb ik eens 1 slaapje geprobeerd en deed haar om 12:00 naar bed. Ze sliep om 12:10 maar werd voor 14:00 alweer wakker. Dat leek mij wat te kort en dan is de middag weer vrij lang. Ik zit dus echt te struggelen. Zijn er meer die dit nu hebben en degene die al over zijn op 1 slaapje: hoe ging dit bij jullie en hoe hebben jullie dit aangepakt?