1 Reacties
4 maanden geleden
Ik was vorige week hier op zoek naar ervaringen en tips omdat we met hetzelfde issue te maken hadden en hopeloos waren 😂en toen las ik dat er meerdere ouders zijn die bij de leeftijd van 18 en 22 maanden struggles hebben met slapen. Was een opluchting om dit te lezen 😂Dreumes zijn rond die tijd te nieuwsgierig/hebben een sprong in de ontwikkeling en vallen daardoor moeilijk in slaap. Ook speelt verlatingsangst een rol.
We hadden geprobeerd om ons zoontje te trainen met slapen (gentle methode geprobeerd), maar dat was echt een drama. Hij was sowieso heel moeilijk en druk om naar bed te brengen en werd hysterisch en paniekerig als hij wakker werd en we niet naast hem zaten (onze aanwezigheid was al voldoende, hoefden hem verder niet te wiegen of aan te raken). En precies wat jij schrijft om de 1,5 -2 uur wakker. En vanaf 5 uur in de ochtend helemaal een uitdaging of die dan doorslaapt tot in ieder geval 6:15 of dan al vanaf 5:30 springend in zijn bed staat.
We hebben toen maar toegegeven en naast hem op het matrasje gaan slapen. Hij werd wel meerdere keren per nacht wakker en riep naar ons, maar nadat hij mij of mijn man hoorde neuriën viel hij vrij snel in slaap. Dit was voor ons een manier om door deze periode heen te komen en ervoor zorgen dat iedereen toch een beetje aan zijn rust kwam. Heeft wel bijna 2,5 maanden geduurd.
We merkten van het weekend dat hij is meer gaan praten en bijdehand was geworden, leek alsof zijn sprong achter de rug is...dus toen gelijk met gentle methode weer gestart. Eerste avond duurde het 45 min voordat hij in slaap viel, er vielen wat traantjes, maar dat waren niet dezelfde tranen van een paar weken geleden hoor. En hij is die nacht 2x wakker geworden, we zijn op dezelfde manier gaan zitten dan voor het slapen gaan.
En gisteren en vannacht heeft hij weer doorgeslapen. Dezelfde ervaring qua oppakken van slapen hadden we na slaap regressies. Ineens pakken ze het weer op!
Dit kan een pittige tijd zijn, sterkte en hoop voor jullie dat het snel voorbij is!