8 Reacties

6 maanden geleden

Mijn dochter blijft de laatste weken ook een uur wakker in bed. Gewoon rustig aan het brabbelen en spelen. Ze gaat altijd om 19u naar bed dus valt dan rond 20u in slaap ondanks dat ze helemaal kapot is. We beginnen nu langzaam te merken dat ze dat uur toch wel mist. In de ochtend moet ik haar wakker maken en in de middag slaapt ze nu ook veel langer. Zal toch wel bij de leeftijd horen denk ik.

6 maanden geleden

Hier gaat ze ook later naar bed dan gebruikelijk. Ik merk wel dat ze sneller moe wordt als we nog even met haar gaan stoeien of dat we haar laten springen op ons bed (onder begeleiding uiteraard) als ze die uitlaatklep niet heeft is ze heel lang wakker in haar bed of gaat ze nog lang spelen

6 maanden geleden

Slaapt ze overdag nog lang? Merkte bij mijn dochter wel dat de fles ipv hulpmiddel om lekker in slaap te vallen haar juist energie gaf en ze minder goed in slaap kwam. Vol buikje vond ze niet fijn meer. Daarom met de fles gestopt. Verder viel mijn dochter 19.00 altijd heerlijk in slaap maar laatste 2 weken drama en ook pas 20u of 21u. Zal wel weer een fase/regressie zijn ofzo

6 maanden geleden

Reactie op Kaat0201

Slaapt ze overdag nog lang? Merkte bij mijn dochter wel dat de fles ipv hu ...
Zal idd wel weer een fase zijn.. met het dutje heeft ze precies hetzelfde. Doet nog 1 dutje en normaal was ze altijd om 08.00 wakker, ging om 11.00 weer naar bed en sliep dan 2-3 uur. Nu is ze rond 09.00 wakker (omdat ze pas laat slaapt) en als ik haar nu om 11.00 naar bed bracht, slaapt ze ook 2 uur later pas. Dus nu vaak rond 13.00-14.00 naar bed en dan 2 uurtjes slapen maar ik ga het dutje denk ik inkorten.. Ze krijgt af en toe een fles bij het dutje maar echt niet altijd

6 maanden geleden

Reactie op joyinaya

Zal idd wel weer een fase zijn.. met het dutje heeft ze precies hetzelfde. ...
Als ik dit zo lees zou ik persoonlijk niet het dutje inkorten maar eerder kijken naar de wakkertijd. Kindjes van deze leeftijd kunnen nu ca 4,5-5u achter elkaar wakker zijn voordat ze toe zijn aan een dutje. Als ze om 8u wakker wordt zou ik kijken of het werkt om haar rond 12.30-13u op bed te leggen. Dan 2-2,5u laten slapen, dus en vanaf het moment van wakker worden weer 4,5-5u wakker tijd rekenen en dan weet je wat de bedtijd is. Er moet wel voldoende slaapdrang opgebouwd worden om in slaap te kunnen vallen, anders zijn ze gewoonweg nog niet moe genoeg… Rond 18 maand is ook een slaapregressie, dat kan het in slaap vallen ook bemoeilijken. Maar op basis van je verhaal zou ik zeker eens naar de wakkertijden kijken :)

6 maanden geleden

Als ik dit zo lees zou ik persoonlijk niet het dutje inkorten maar eerder k ...
Goede tip!! Dankjewel Kan ik haar dan dus misschien beter eerder wakker maken ook in de ochtend?

6 maanden geleden

Reactie op Chantalld

Mijn dochter blijft de laatste weken ook een uur wakker in bed. Gewoon rust ...
Bij ons inderdaad ook. 's Avonds een hele tijd kletsen maar dan overdag wel zelfs tot 3 1/2 uur kunnen slapen in 1 dut. Ga dat dutje ook maar eens inkorten want zo wordt het wel een gek slaapritme waar hij eerst overdag gewoon 2 uurtjes een dutje deed

6 maanden geleden

Reactie op joyinaya

Goede tip!! Dankjewel Kan ik haar dan dus misschien beter eerder wakker mak ...
Als dat in jullie ritme past zou ik dat wel doen! En vanaf het moment van wakker worden weer 4,5-5u rekenen en dan weet je wat de tijd van het dutje is. Natuurlijk wel de vermoeidheidssignalen in de gaten houden. Hier lukt het op sommige dagen bijv wel om 5u wakker te zijn, de andere wat korter omdat ze bijv naar het kdv is geweest.