12 Reacties
6 maanden geleden
Hier slaapt ze nog in haar ledikant, maar dat komt omdat wij bezig zijn met verbouwen omdat ons 2e kindje onderweg is. En wij ervoor gekozen hebben om deze kamer zo te laten voor de baby en onze dochter dadelijk een compleet nieuwe kamer te geven.
6 maanden geleden
Hier een peuterbed. Na een paar dagen aftasten (omdat ze weet dat ze d'r bed uit kan) sliep ze daarna perfect. Ben er nog steeds blij mee dat we over zijn gestapt. Heerlijk om bij haar in bed te kruipen en samen een verhaaltje te lezen🫶
6 maanden geleden
Onze jongen slaapt al bijna 3 maanden in een peuterbed, hij is er maar 1 keer uitgevallen. Het 1e slaapje ging direct goed, was ook naar een andere kamer gegaan zodat zijn broertje op de al ingerichte babykamer kon. Hij vind het geweldig om zelf in en uit bed te klimmen, hij speelt ook afentoe heel lief en rustig in plaats van naar ons te schreeuwen als hij wakker is
6 maanden geleden
Hier nog gewoon in het ledikantje. Daar slaapt hij prima in dus daar zal hij voorlopig nog wel in slapen.
6 maanden geleden
Ledikant, gaat nu nog goed. Zolang mogelijk gaan we dit volhouden tot mevrouw er uit klimt. Bij de oudste met 2 jaar overgestapt op een normaal bed, dus geen peuterbed. Het is een normaal bed met soort van hekje. Maar nu we op vakantie zijn zie ik dat ze ook prima in een bed zonder hekje kan. Gaat dus vanzelf 😀
6 maanden geleden
Hier hebben we gisteravond een grondbed in elkaar gezet. Dochter slaapt opzich goed in het ledikant, maar sochtends bij wakker worden is het direct schreeuwen en huilen. Denk dat ze het fijn zou vinden als ze gewoon haar gang kan gaan als ze sochtends wakker wordt.
Ze is nu uit logeren maar komt vanmiddag terug en dan ziet ze haar nieuwe bed voor het eerst. Heel benieuwd wat ze ervan vindt! We hebben het ledikant nog wel op haar kamer staan, zodat ze kan kiezen in welk bed ze wil slapen. Ik ga het dus wel zien hoe de overstap gaat!
6 maanden geleden
Hier ook het ledikant al lang weg en een matras op de grond. Slaapt nu veel beter dan in haar ledikant. Om het wat aan te kleden heb ik al haar knuffels er omheen gezet. Ze gaat in de avond zelf naar boven als we zegge dat het bedtijd is en dan roept ze heel de tijd bed bed bed tot ze er in ligt en zelf haar deken over zich heen trekt. Ze vind het heerlijk om dat te mogen en kunnen doen.
6 maanden geleden
Reactie op Isabel1986
Hier ook het ledikant al lang weg en een matras op de grond. Slaapt nu veel ...
Matras op de grond of wel iets van een frame/lattenbodem eronder? Matras direct op de grond is heel slecht voor ventilatie en daar kan je ook schimmel van krijgen in het Matras.
6 maanden geleden
Reactie op Veer21
Matras op de grond of wel iets van een frame/lattenbodem eronder? Matras di ...
Direct op de grond met een aerosleepcover voor de ventilatie. En het is nog niet zo dat die kleintjes zo veel zweten als wij. Bovendien als je een lattenbodem op de grond legt wordt de ruimte alsnog afgesloten door het houten frame. zoals bijvoorbeeld bij het Ikea Kura bed. Zodra de commode niet meer nodig is wil ik hier op overstappen. maar haar kamertje is zo klein dat dit nu niet past.