29 Reacties

één jaar geleden

Ik volg! Heb precies hetzelfde idee en ik zoek inspiratie 🥰

één jaar geleden

Toevallig is onze dochter deze week jarig en heeft ze veel gehad wat op de foto staat dus een gedeelte zoals bv. De boekenkast gaat nog naar boven maar wij hebben het keukentje, het huisje en de wobbel standaard staan. Ervoor een speelmat en kussen en ze heeft uren plezier! 😊 Hopelijk heb je er iets aan.

één jaar geleden

Wel heb ik overigens aan de andere kant de gooi maar in lades 😂 zodat het overzichtelijk blijft in huis. Maar een leuke opbergbox zou ook kunnen?

één jaar geleden

Reactie op Esther-x

Toevallig is onze dochter deze week jarig en heeft ze veel gehad wat op de ...
Waar is het tentje van 😍

één jaar geleden

Reactie op joyinaya

Waar is het tentje van 😍
https://www.bol.com/nl/p/atmosphera-speelhuisje-met-canvas-dennehout-tent-77-5-x-77-5-x-h116-cm-speeltent/9300000033012042?referrer=socialshare_pdp_androidapp Hier gekocht! 😊

één jaar geleden

Ik volg even, ben ook vooral benieuwd naar opbergmogelijkheden voor het speelgoed, het ligt letterlijk overal nu 🤣

één jaar geleden

Reactie op F&M

Ik volg even, ben ook vooral benieuwd naar opbergmogelijkheden voor het spe ...
Wij hebben een beweegbare doos met alle kleine speelgoed als de kleine eindelijk slaapt gooi ik er alles weer in, en als ze wakker word haal ik de doos open en plukt ze er van alles uit🥹🤗

één jaar geleden

Hier ook zoveel meuk in de woonkamer, werd er helemaal gek van! Nu in de bijkeuken een kallax kast liggend neergezet. Groter speelgoed los in een vakje, klein in een bak. Ik moet er nog 2 deurtjes in maken met een krijtzwarte voorkant, dus dan kan hij daar meteen op krijten. Hij kruipt er zelf naar toe, trekt er wat uit en dat neem ik dan mee naar de woonkamer. Fijn dat er in ieder geval nu een soort plaats voor is

één jaar geleden

Wij hebben een kallax en trofast van ikea. We hebben ook een jochie van 6 met allemaal Lego en puzzels, robots etc. En nu de jongedame van 1 erbij met allemaal dingen. Het werd echt een troep haha. Aan een muur hebben we het keukentje en nog een speelgoedzak. Aan de andere kant nog boekenbak en bak met het treinspoor. Is ook van ikea, zo'n bak op wielen. Wij hebben niet echt ruimte voor een leuk hoekje helaas 😬

één jaar geleden

Reactie op Esther-x

Toevallig is onze dochter deze week jarig en heeft ze veel gehad wat op de ...
Wow leuk! Wat is dat op de grond, een vloerkleed of foam achtige mat? Ziet erg leuk

één jaar geleden

Wij hebben dit. We hebben altijd normaal een boxkleed liggen en inmiddels een kleed besteld 😁 ook zit de stekker niet in het stopcontact als hij thuis is. We hebben net (heel veel) speelgoed naar boven gedaan. We merken dat hij alleen maar aan het uitruimen is wanneer er meer ligt. Dus nu bieden we 1 boekje, 1 auto en 1 speeltje met meerdere onderdelen aan. Ook kan hij met de werkbank spelen maar hebben daar ook veel onderdelen van opgeruimd. Hij kan ook bij de tweede plank en daar liggen vooral muziek instrumenten en wat extra boekjes op, dit pakt hij niet vaak zelf. En nu speelt hij wel echt gerichter en geconcentreerder 🥰

één jaar geleden

Reactie op Hellobaby1

Wow leuk! Wat is dat op de grond, een vloerkleed of foam achtige mat? Ziet ...
Dankjewel! Het zijn foam tegels inderdaad. In beige kleur. Besteld bij bol. 😊

één jaar geleden

🥰

één jaar geleden

Geen orde, geen structuur maar ze heeft wel de ruimte. We gaan ook kijken voor een leukere invulling van haar speelruimte 🙈 want het is zo druk, dat ze soms niet goed weet waar te beginnen.

één jaar geleden

Reactie op Hi5

Geen orde, geen structuur maar ze heeft wel de ruimte. We gaan ook kijken v ...
Ik zou alles uit haar zicht zetten en dan een paar dingen laten staan in een kastje. Het is aangetoond dat kinderen dan beter en langer zelf spelen! En dan kan je af en toe het speelgoed omwisselen. Bij mijn dochter in de kast staan nu: mandje met 4 houten dieren (varken, koe, schaap, paard), puzzel met 3 stukken, object permanence box, seizoensset van Grapat in bijbehorende houder, muziekinstrumenten, 2 grotere (zoek/aanwijs)Boeken. Verder heeft ze een hoek waar kussens liggen en ze keuze kan maken uit 3-5 boekjes en daar ligt ook haar pop. En de duplo staat in een kast waar ze het ook zelf kan pakken maar bewust niet in haar speelhoek omdat ze dan alleen maar op de duplo (door de kamer gooien) focust en niet lang met andere dingen speelt. Dit werkt voor ons goed. Al het andere speelgoed is opgeborgen in een kast waar alleen wij bij kunnen.

één jaar geleden

Wij hebben trouwens bewust geen tafeltje gemaakt nu. Leek me super leuk maar het duurt nog even voor ze daar echt aan zou gaan zitten en mochten we voor een tweede kindje gaan, dan moet de box weer op de plek waar een tafeltje het beste zou passen. In plaats daarvan ga ik de ette tete leertoren kopen waar je ook een tafeltje van kan maken. Eeeeigenlijk wil ik speelgoed niet door het hele huis hebben (ik woon er namelijk ook nog 😬) maar in de keuken staat een vormenstoof met blokken die geluid maken en wat kinder keukengerei zodat ze daarmee in ons zicht kan spelen als wij koken.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik zou alles uit haar zicht zetten en dan een paar dingen laten staan in ee ...
Klopt volledig, ik ben er gewoon nog niet aan geraakt. Moet nog een gepast kastje halen en dan gaan we die wekelijkse rotatie van speelgoed toepassen. ☺️ Maar we spelen gewoon ook graag samen als gezin, dus dat het speelgoed overal en nergens ligt, prima nu ze zo klein is.

één jaar geleden

Ik heb een kastje dat later ook bureautje kan zijn en waar ze nu aan staat met spelen. Deze kan strKs ook gewoon gedraaid worden voor bv winkeltje te spelen. Ik doe aan toy rotation. Ik leg op de plankjes van elk “type” speelgoed iets en de rest zit in een grote doos in de bijkeuken zodat ze daar niet bij kan. Boven het kastje komt nog een plank te hangen en ik wil komen jaar er tussen nog een krijtbord maken. Nu is het wat kaal

één jaar geleden

wij hebben in de box een mand van de lidl daar zit alle speelgoed in merk: LIVARNO home Wasmand

één jaar geleden

ohja in de zomer gaat alles in de serre dan kan hij daar spelen haha