9 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn eerst gestopt met het geven van zijn speentje, was hij in het begin niet heel blij mee. Sinds hij hem tijdens zijn wakkere momenten niet meer had ging het eigenlijk heel snel, dag dutjes deed hij zonder. Maar is sindsdien wel extra gehecht aan zijn knuffel, elk dutje moet zijn knuffel in de buurt liggen. Toen dat een paar dagen goed ging gaf ik hem ook geen speen meer s' avonds. Probeer iets anders te geven wat haar ook comfort brengt, er zijn ook van die speciale knuffels met een bijt stukje eraan.

één jaar geleden

Reactie op daantjel

Wij zijn eerst gestopt met het geven van zijn speentje, was hij in het begi ...
Moest zijn: wij zijn eerst gestopt met het geven van zijn speentje overdag

één jaar geleden

Cold turkey.. niet meer geven en even volhouden. Dat is echt heel pittig in het begin, maar werkte hier wel. Ging bij ons sneller dan verwacht. Eerste nacht was echt moeilijk (vooral in slaap komen). Daarna was het eigenlijk al snel goed. Succes! 😘

één jaar geleden

Wij hebben twee grote hydrofiele doeken naar zijn bed gehangen waar zijn hoofdje ligt zodat hij ze niet uit bed gooit. We hebben daarnaast glow in the dark spenen en leggen er ongeveer vier in bed zodat hij er altijd eentje kan vinden. Hij heeft ze alleen wel enkel als hij gaat slapen. Wanneer hij meer begrijpt ga ik hem bijvoorbeeld wel meegeven aan Sinterklaas is het idee. We gaan wel zien of dat werkt

één jaar geleden

Bij ons hebben we een knuffel gegeven in plaats van zijn speen. En deze heeft hij ook alleen in bed, uitzonderingen daar gelaten. Maar hij is wel heel gehecht aan zijn knuffel en bied hem ook echt troost

één jaar geleden

Wij zijn van de ene op de andere dag ermee gestopt, maar al wel toen ze 7/8 maanden was. Nu gebruikte ze haar speen sowieso eigenlijk alleen snachts. Geen problemen gehad en ging zo zonder slapen. Alleen toen de kiezen doorkwamen heeft ze weer een paar nachtjes met gedaan en daarna weer zonder.

één jaar geleden

Reactie op aeijk

Cold turkey.. niet meer geven en even volhouden. Dat is echt heel pittig in ...
Wij hebben dat ook zo gedaan! Hij begon zijn speentje weg te gooien dus ik heb het niet meer teruggegeven. Even heel hard en veel wenen uit protest maar vond wel snel zelf de slaap. Na een paar dagen was het volledig over. Sindsdien slaapt hij veel vaster! Mijn zoontje is gestopt op 11 maanden. Véél beter voor de taalontwikkeling trouwens!

één jaar geleden

Ik lees mee!

één jaar geleden

Ons zoontje heeft het ook bij de dutjes en slapen echt nodig. Maar ook ooit overdag tijdens vermoeide momenten. Hij is er erg aan gehecht. Ergens denk ik dan: waarom zou ik nu afbouwen? Aan de andere kant denk ik: hoe eerder, hoe beter voor mond en spraakontwikkeling