11 Reacties

7 maanden geleden

Wat voor speen gebruik je?

7 maanden geleden

Reactie op Nprins

Wat voor speen gebruik je?
Difrax naturel

7 maanden geleden

Mijn oudste zoontje van bijna 3, heeft ook een "spenen mondje" komt later wel weer goed wanneer ze gaan wisselen. En het is niet altijd gezegd dat het door een speentje komt. Sommige kindje krijgen nu eenmaal zn rondje mondje. Mijn jongste gebruikt ook een speen, en die heeft niet zn mondje. Zou me vooral geen zorgen gaan maken, en ook niet meteen de speen afpakken bij je kindje . Straks komen ze oo leeftijd dan kunnen ze goed afscheid nemen van die speen. Vind altijd zo zielig als mensen dit vroegtijdig gaan afpakken kindje begrijpt er geen fuck van. Voor hun is het troost en geborgenheid

7 maanden geleden

Wij gebruiken alleen met slapen een speen en onze dochter heeft het niet 🤷🏼‍♀️😜.

7 maanden geleden

Wij gebruiken m alleen met slapen en ziekte en onze zoon heeft het ook. Komt vanzelf wel weer goed. :) lekker laten tutten hoor, ze moeten al zo veel.

7 maanden geleden

Wij zijn sinds ze 10 maanden was gestopt met de speen. We gebruiken hem alleen als ze ziek is en niet zonder wilt slapen. Verder niet meer. Moet ik er ook bij zeggen dat ze er nooit echt aan gehecht is geweest.

7 maanden geleden

Wij gebruiken ook nog steeds met slapen de speen en ook als ze niet lekker is of verdrietig. Hier niks aan de hand 🤷‍♀️

7 maanden geleden

Mijn stiefdochter had een speen tot haar 7e (is niet mijn keuze bij ons was ze er af sinds dat ik er was). Die had ook zo'n mond. Zelfs met gewisseld tandjes. Maar heeft nu een prachtig gebit. Dus het kan echt wel mooi bijtrekken.

7 maanden geleden

Trekt wel bij hoor! Mijn dochter had een speen tot ze 3 was, ook zo’n gebit, en 2 maanden later zag je er helemaal niets meer van. Als ik nu naar haar gebit kijk dan heeft ze zulke mooie tanden!

7 maanden geleden

Welke speen gebruik je? Dat kan ook extra invloed hebben

7 maanden geleden

Onze oudste (nu ruim 3) is ook verzot op zijn speen. Hebben het inmiddels wel beperkt tot slapen maar ook zeker een speenmondje, hoewel de tanden rechter staan als op jou foto. Met tandarts besproken en deze zegt dat het zodra ze tanden gaan wisselen weer goed komt. Ik zou als je twijfelt gewoon een keer navragen bij de tandarts als je op controle gaat. Kan de kleine ook kennismaken ;)