16 Reacties
één jaar geleden
Hier ook al hoor. Ook jaloezie naar haar zus toe. Als haar zus chocoladepasta op brood heeft moet zij dat ook want anders gooit ze alles op de grond. -.-
M'n oudste heeft dit ook nog steeds en die is bijna 3 jaar, wel in mindere mate nu hoor. Wat ik deed was eigenlijk geen aandacht er aangeven , negatieve aandacht is ook aandacht. En juist bij positieve dingen veel aandacht geven. Het is enorm frustrerend en mij lukt het ook niet "altijd" hoor.....
één jaar geleden
Herkenbaar! Hier spuugt/blaast hij met uitgestoken tong wanneer hij zijn zin niet krijgt. Als ik hem dan oppak moet ik oppassen dat ik geen klap in mijn gezicht krijg, hij is dan echt niet meer aanspreekbaar.
Hij is wel heel duidelijk bezig met woordjes leren, dus ik hoop dat dit weer over gaat zodra hij zichzelf wat beter uit kan drukken 🥲
één jaar geleden
Oké vraagje. Geven jullie een speentje bij die tantrums? Ik kan mijn dochter ongeveer niet aanraken / troosten als ze zo verdrietig is. Zodra ik speentje geef is ze direct rustig en kruipt helemaal in me… ergens wil ik dr speen alleen voor slaapjes, maar ze haalt er nu ZO veel troost uit
één jaar geleden
Hier ook! Best een vrolijke vent altijd hoor en speelt lekker maar sinds een aantal weken ook mental breakdowns 😅 woedend kan hij worden om vrij simpele dingen zoals iets niet krijgen inderdaad. Of zoals ik hier net ook las; wat een ander heeft MOET hij ook hebben 🤪
Soms bonkt hij uit boosheid met z’n hoofd op de grond of ‘wandelt’ zijn kinderstoel gewoon door de keuken omdat hij daarin zo tekeer gaat. Oppakken kan ik dan ook niet echt want daar zit hij niet op te wachten. Meestal even uit laten razen en/of afleiden met iets als het weer wat richting kalmeren gaat.
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde! Ook als er iets met het speelgoed niet lukt gaat hij keihard tekeer. En idd als we iets afpakken of als hij eten krijgt wat hij niet lust. Het duurt dan ook erg lang (soms wel een half uur) voor we hem rustig krijgen. Hij is net een paar weken van z’n speen af, dus die wil ik niet geven. Vind het wel echt pittig hoor. Blijf rustig en lief naar hem, maar ben hierdoor eind van de dag soms echt helemaal overprikkeld. Hopelijk is deze fase snel over.
één jaar geleden
Las vanmiddag ergens dat het helpt om de boosheid te benoemen en te erkennen. Dus zeggen dat je snapt dat hij boos is omdat …. (Wat er daarvoor gebeurde). Later vandaag gelijk toegepast en dat leek wel te helpen.
één jaar geleden
Reactie op November22Baby
Las vanmiddag ergens dat het helpt om de boosheid te benoemen en te erkenne ...
https://psychogoed.nl/driftbui-bij-dreumes-peuter-of-kleuter-uitleg-en-tips/