20 Reacties
茅茅n jaar geleden
Poppen zijn hier een succes, maar weet niet of dat bij jongens ook populair is. Mijn dochter heeft wel een klein werkstation
Die vindt ze ook leuk. Je hebt ook hele grote (net zo groot als keukentjes). Vooral als papa een klusser is kan ik me voorstellen dat jongens dat geweldig vinden. Hier is ze verder ook gek op boekjes en de dieren en voertuigen van smart max vindt ze ook leuk.
茅茅n jaar geleden
Onze zoon is verzot op zijn Fagus graafmachines en muziek instrumenten 馃憣馃徎 boekjes blijven ook favoriet
茅茅n jaar geleden
Reactie op serrabre
Superleuk die graafmachines! Geen plastic en al maar duur 馃槶
Marktplaats is wel echt goud met dit soort speelgoed 馃憤馃徎 even goed schoonmaken en dan heb je mooie spullen die ook hun waarde behouden/ niet kapot gaan
茅茅n jaar geleden
Reactie op FirstTimeMommyRox
Poppen zijn hier een succes, maar weet niet of dat bij jongens ook populair ...
Die kleintjes hebben nog helemaal niet door wat 'wij' typisch jongens of meisjes speelgoed of gedrag vinden. Zou juist nu dat onderscheid nog echt niet maken en lekker een jongen een pop geven en een meisje auto's. De hele wereld is al ingericht op stereotypen.
Hier wordt veel gespeeld met een object permanence box (laatje open, laatje dicht, spullen in het gat gooien), seizoensset van Grapat met houder en blokken + vormenstoof (heb die van Hape, de blokken maken geluid). Pop met flesje was een tijdje veel in trek maar speelt ze nu weinig mee.
Verder is ze heel zoet met puzzelstukjes eruit halen van grotere puzzels met een kleine knop (super goed voor de Pincet greep!) en probeert ze een Djeco vormenpuzzel met driehoek-vierkant-cirkel al zelf te maken.
En pannetjes met een kleine houten spatel en pollepel. Ook weer van alles erin, eruit en 'roeren'.
Laatste waar ze veel mee speelt is duplo. Ook weer blokjes ergens in en uit doen maar ook op elkaar en uit elkaar halen.
茅茅n jaar geleden
Mijn zoontje heeft met kerstavond Smartmax gekregen. Is soort magnetisch dus kan allemaal aan elkaar. Ik kende het niet maar hij is er sindsdien alleen maar mee aan het spelen. Echt heel erg leuk en je hebt heel veel soorten die je allemaal ook met elkaar kunt gebruiken!
茅茅n jaar geleden
Reactie op Veer21
Die kleintjes hebben nog helemaal niet door wat 'wij' typisch jongens of me ...
Dat klopt, maar toch zijn er verschillende wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat jongens en meisje van nature veelal anders spelen en andere dingen leuk vinden. Van mij mogen jongens ook met poppen spelen en meisjes met auto's, maar er bestaat dus een kans dat hun interesses elders liggen. Al verschilt dat natuurlijk per kind. Vandaar dat ik zei, maar ik weet niet of jongens dat ook zo leuk vinden (over de poppen).
茅茅n jaar geleden
Mijn zoontje is helemaal fan van auto's hij had ze voor zijn eerste verjaardag gekregen. Zelf had ik niet verwacht dat hij er al mee kom spelen. Het is zijn favoriete speelgoed.
茅茅n jaar geleden
Mijn dochter vindt blokken/houten schijven die je kan stapelen helemaal geweldig. Dus die je rond een stok moet stapelen. Ze begint het echt te snappen en super trots op zichzelf wanneer het een paar keer lukt. Ook tegen elkaar aan slaan van de blokjes vindt ze leuk, maakt lekker hard geluid haha. Knuffels vindt ze sinds kort ook geweldig, eigenlijk alles wat zacht is. Het voelen van verschillende structuren is op dit moment helemaal haar ding. Ook op de opvang vindt ze de voelmatten enzo het leukst