4 Reacties

8 maanden geleden

Ik herken je wel een beetje in jou situatie. Het begint bij mij nu wel echt te kriebelen zeker omdat onze dochter nu ruim 17 maanden is. Maar mijn partner heeft er ook nog weinig zin in.. 🙈 Geeft ook aan nee nu ben ik er nog niet klaar voor. Ik laat het nog heel even rusten en wil ook niet teveel druk er achter zetten. Ik zou zelf zeggen blijf het bespreekbaar maken & ook je eigen gevoel aangeven.

8 maanden geleden

Ik heb onze eerste tijdens een post-hbo opleiding gekregen. Dat hoorde toen bij mijn nieuwe baan en heb toen vooraf met mijn vriend besproken dat ik dit niet in de weg wilde laten staan voor onze kinderwens (hij wilde zelf wel z’n studie af hebben maar die duurde nog maar 6mnd toen we begonnen). Dus als hij dat een vereiste vond voor mij dan was ik er niet aan begonnen. Waarom vindt hij dit zo zwaarwegend, goed om dan te kijken naar eventuele oplossingen? Ik weet niet of het dan bijvoorbeeld een mogelijkheid is om het te hebben over een pauze tbv de studie? Ik vind het in ieder geval wel een redelijke vraag om het hier wat uitgebreider over te hebben.

8 maanden geleden

Oef, lastig! Ik ben nu in verwachting van onze tweede. 9 weken zwanger en mn zoontje is 17 maanden. Ik volg momenteel een postmaster opleiding tot gz-psycholoog. Van te voren gesprekken gehad met mijn man over de combinatie, maar al gauw nam de kinderwens de overhand. Eerste zwangerschap direct raak, maar je weet nooit hoe het een volgende keer loopt. Dat was een overweging voor ons, maar ook dat zoiets praktisch als een opleiding zich voegt naar je privé situatie. Is het ideaal? Mwa, niet echt, maar ik ben van mening dat niet altijd alles te plannen valt, zeker niet het uitbreiden van een gezin. Natuurlijk is de opleiding belangrijk en wil je die afmaken maar het kan ook gecombineerd. Daar in ben je echt niet de enige. Ik zou proberen het nog eens aan te kaarten en het vanuit verschillende invalshoeken te benaderen. Je man heeft een vrij duidelijke mening, maar lukt het hem ook naar die van jou te luisteren en jouw gevoel daar in mee te nemen? Succes!!

8 maanden geleden

Ik ben 17 weken zwanger en volg een HBO opleiding die nog twee jaar duurt. Mijn man en ik hebben ervoor gekozen om onze kinderwens als prio te nemen, omdat je altijd nog een opleiding kan doen. Daarnaast ben ik al werkzaam in de sector waarvoor ik studeer en krijg ik een goed salaris. We wilden allebei niet veel leeftijdsverschil tussen onze kinderen, dus de keuze was snel gemaakt!