9 Reacties
één jaar geleden
Kun je haar afleiden wanneer ze haren/pluisjes in haar mond stopt met iets anders wat wel mag? Corrigeren jullie haar als ze dat doet? Hoe vaak doet ze dit? En zijn het dan alleen de haren/pluisjes of ook andere dingen?
Ze is nog heel jong. Dus dit soort dingen worden nu nog niet als probleem gezien. Misschien vindt ze het gevoel van op zulke dingen kauwen fijn? Mijn moeder vertelde dat ik vroeger veel op mijn eigen haar heb gekauwd 😅.
Heb je hier wel eens met het cb of de huisarts over gesproken?
één jaar geleden
Het kauwen op de slaapzak herken ik niet, maar alles in de mond stoppen wel. Ik weet wel dat het er bij hoort dat kindjes veel in de mond stoppen, omdat ze op die manier ook veel dingen leren. Ons zoontje deed het ook wel wat, maar niet zo extreem erg. Ons dochtertje noemen we momenteel telkens onze stofzuiger. Er kan hier echt niets op de grond liggen, want ze stopt echt elk pluisje etc in haar mond..
Wij moeten haar echt elk moment in de gaten houden en ook dat ons zoontje geen kleine dingen van zijn speelgoed op de grond laat liggen.. hier helaas dus geen tips, wel gedeeltelijk herkenning 😅
één jaar geleden
Mijn dochter doet dit ook, en ik merk dat het haar kalmeert en probeer als ik dit opmerk iets van groente/fruit te geven waar we op kan kauwen. Hier is het wel vaak gerelateerd aan pijn/vermoeidheid.
Misschien dat je iets aan deze website hebt?
https://www.deleukstekinderen.nl/kinderen-die-kauwen-op-kleding-wat-kun-je-hieraan-doen/
één jaar geleden
Mijn zoontje doet hier ook nog steeds alleees in de mond. Dit gaat van pluisjes, hondenbrokken, maakt niet uit wat die vind dat gaat in zijn mond! Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht ik denk dat het wel normaal is. Kauwen op mouwen doet die niet maar wel op zijn favoriete knuffeldiertje in bed
één jaar geleden
Wij hebben zo een happy horse konijntje. Die neemt ze altijd mee naar bed. De oortjes doet ze in haar mond en zijn ook altijd doorweekt na de nacht. De speen wilde ze nooit, maar denk dat er dus toch wel een zuig- of kauwbehoefte is. Misschien is dit een oplossing voor jullie
één jaar geleden
Hier precies t zelfde. Haar slaapzak laat ze dan wel met rust. Maar haren pluisjes papiertjes plastic gaat d’r mond in. Verschrikkelijk, 10 keer op een dag stofzuigen en opletten. Ze kwam toevallig net aan met een muntje in de handen, op tijd gezien gelukkig. Ik word er helemaal koekoek van, maar volgens mij is het wel normaal. Zou me niet teveel zorgen maken, ook deze fase gaat voorbij.
Ben met je mee aan t aftellen 😭