11 Reacties

één jaar geleden

Het zit ook op de andere kant van zijn gezichtje

één jaar geleden

En op zijn handjes

één jaar geleden

Hand voet mond?

één jaar geleden

Ik zou inderdaad ook denken aan hand voet mond.

één jaar geleden

Hand voet mond of krentenbaard misschien... Mijn dochter heeft nu voor de derde keer soort van krentenbaard iig een huidinfectie. Vandaag op kweek gezet...pfff. Sneu hè voor die kleintjes. Beterschap!

één jaar geleden

Misschien 6e ziekte, komt veel voor op deze leeftijd

één jaar geleden

Weet je al wat het is? Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde! Begon 1,5 week geleden als vlekjes en nu zijn het idd rode bultjes. Wij dachten ook waterpokken maar dat is het dus niet?

één jaar geleden

Zesde ziekte ziet er anders uit en krentenbaard breek meestal open in gele natte wondjes, helaas beide al meegemaakt.. hand voet mond, hebben we ook al gehad, zou ook mijn gok zijn 🤓

één jaar geleden

Weet je al wat het is (geweest)? Hier ongeveer hetzelfde. Ook kleine bultjes die steeds meer werden. Maar hier begon het om de mond, maar vandaag breid het zich echt uit op haar benen. Foto's naar huisartsenpost gestuurd. Die twijfelt tussen krentenbaard of hand voet mondziekte. Ik vind het zo raar want ik zie namelijk geen blaren ofzo die uiteindelijk geen worden (het typische krentenvaard) alleen voor de rest ziet het er wel zo uit.

één jaar geleden

De huisarts sloot krentenbaard en hand voet mond ziekte ook uit naast waterpokken.. Die zei dat het dan ook op z’n voeten had moeten zitten.. Wel bijzonder wat het zat echt op z’n gezicht en handen, én ik had het gevoel dat hij ook pijn in zijn mond had omdat hij constant met z’n handen in zijn mond zat als hij moest huilen van het niet lekker zijn. Twijfel meestal niet aan de kunde van onze huisarts, maar in deze situatie wel veel getwijfeld😅 Haar conclusie was uiteindelijk dat het waarschijnlijk gewoon een huidreactie was op een griep/verkoudheidsvirus en dat ze niet kon achterhalen wat dan precies. Helaas niet veel behulpzame info dus voor de mama’s die hetzelfde hebben!

één jaar geleden

Weet je al wat het is (geweest)? Hier ongeveer hetzelfde. Ook kleine bultje ...
Bij mijn dochter, en oudere zoon laatst, ook geen gele korsten, maar wel bacteriële huidinfectie. Bultjes en daarna wat open plekken. Soms wat korstvorming maar niet geel. Mijn zoontje had het bij zijn neus en mijn dochter heeft het overal behalve rond haar mond. Is bij haar een kweek gemaakt en er zat wel de Staphylococcus bacterie in. Helaas resistent tegen de zalf, dus toch weer een andere antibioticum. Werkt wel als een tierelier, dat wel.