10 Reacties
10 maanden geleden
Hier eten ze s ochtends fruit en dan smiddags warm eten (zoutloos) als tussendoortje krijgen ze ook vaak een cracker met smeerkaas.
10 maanden geleden
Wij kunnen aangeven wat ons kindje wel of niet mag eten. Daar houden ze goed rekening mee (in ons geval ook vanwege voedselallergie) Je kan je bezwaren over het nieuwe beleid aangeven bij de oudercommissie van de opvang.
10 maanden geleden
als je mee wil denken over het voedingsbeleid kan je je misschien aansluiten bij de oudercommissie of met hun hierover praten.
ik heb gewerkt op de opvang en daar werd altijd goed genoteerd als ouders wensen hebben tav voeding. hier werd altijd rekening mee gehouden. open het gesprek gewoon met de leidsters en vraag ze hoe ze hiermee omgaan.
10 maanden geleden
Denk trouwens dat ze bij de kdv wel openstaan voor jouw voorkeuren hoor. Kan me voorstellen dat ze geen avocado gaan prakken, maar de 100% pindakaas zal niet zo een probleem zijn.
10 maanden geleden
Wat raar, brood is niet per se supergezond maar crackers al helemaal niet. Die zijn niet erg voedzaam. Je kunt overwegen zelf eten mee te geven? Als ze het niet willen aanpassen. Bij ons luisteren ze heel goed naar wat wij doorgeven qua voorkeuren en wat hij niet mag. Althans dat idee krijg ik wel, ze nemen het heel serieus en zo zou het ook zeker moeten. Als je iets heel afwijkends wilt zoals warm eten als lunch mag je het zelf meegeven endan geven ze dat.
10 maanden geleden
hebben ze een reden gegeven waarom ze stoppen met brood? hier in de ochtend fruit, middag brood met kipfilet zuivelspread pindakaas o.d. en in de middag eventueel nog wen cracker. bij de oudste die 3 jaar is moeten ze eerst een snee met kipfilet of zuivelspread daarna eventueel jam hagelslag of pindakaas.
10 maanden geleden
Reactie op Mamaoktober
hebben ze een reden gegeven waarom ze stoppen met brood? hier in de ochtend ...
Nee niet echt. In de mail stond alleen dat over ging op een gezonder voedingsbeleid en meer informatie zal vanaf 1 maart op de website te vinden zijn.
Heb het in ieder geval aan 1 van de leidsters aangegeven en ze vond het zelf ook raar (baby/dreumes groepen staat zij) vooral de hele kleintjes. Ze heeft het in ieder geval genoteerd en verder ga ik er maar goed op letten wanneer ik dr ophaal en het indien nodig nogmaals aangeven dan mocht ik het toch fout zien gaan. 🤷♀️ Haal haar meestal op rond het (normaal gesproken) brood moment.
Ik wist niet van een oudercommissie! Bedankt voor die tip daar ga ik ook eens naar kijken. Ook altijd had voor wie weet een andere keer ☺️
10 maanden geleden
Een cracker vult toch helemaal niet ?! Ik zou dit wel een ding vinden.
10 maanden geleden
Een cracker vult toch helemaal niet ?! Ik zou dit wel een ding vinden.
Ja ik ook. Wat is er mis met brood? Staat gewoon in de schijf van 5, veel crackers niet...
10 maanden geleden
Ja ik ook. Wat is er mis met brood? Staat gewoon in de schijf van 5, veel c ...
Juist! Ben het even gaan nakijken en bijvoorbeeld wasa crackers staan er niet in ivm teveel zout. Snap niet hoe ze dit zien als een gezondere optie + crackers voor baby’s/dreumes ipv brood? Lijkt me vooral voor een baby erg lastig 🤷♀️