40 Reacties

één jaar geleden

Vorige week begonnen met courgette met 4 maanden. Eerste dag gekookt, gepureerd én gezeefd. Ging goed! 2e dag niet meer gezeefd. Gisteren begonnen met wortel, ook eerste dag gekookt, gepureerd én gezeefd. Vind het een fijn idee dat het de eerste x nog gezeefd is, zodat hij de smaak kan proeven. Als dat lukt dan niet meer zeven. We willen ca 4 dagen hetzelfde aanbieden. Hierna gaan we bloemkool, broccoli, pompoen, zoete aardappel proberen.

één jaar geleden

Wij zijn afgelopen week, bij 17 weken begonnen met wortel. Onze kleine vindt het echt helemaal niets en kreeg er ook behoorlijk last van haar darmen van. We pakken het over een week of 2 weer op.

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

als jullie pompoen geven, wat doen jullie met de rest van de pompoen? ik he ...
Als de groente in de ijsblokjes houder goed bevroren zijn haal ik ze er uit en doe ik de blokjes in een zip zakje en schrijf ik de datum erop en wat het is! Zo heb je altijd je ijsblokjes houder vrij voor de volgende lading groente!! Oh en bij de AH hebben ze in het groente schap bij de koeling kant en klare blokjes pompoen liggen!

één jaar geleden

Reactie op xxx1217

Wij zijn begonnen met 16 weken met wortel, vond zij heerlijk! Nu al denk ik ...
Pas vanaf 6 maanden vervangt een hapje een fles! Van het CB mochten wij een tweede ijsblokje groente geven als wij merken dat ze echt behoefte heeft aan meer. Ze eet na twee weken met gemak al een ijsblokje groente weg!

één jaar geleden

Begonnen met wortel maar krampjes, toen even 2 weken gewacht en peer gegeven, dacht misschien valt dat iets lichter. Dat ging super goed, broccoli en bloemkool weer minder, dat zijn koolsoorten wat zorgt voor krampjes. Banaan ging er ook zo in. Zoontje is volgende week 5 maanden en geven nu weer wortel. Gaat minder goed als fruit. We wisten dat we beter eerst groente konden geven, niet dat hij dat toen ook heel lekker vond na een paar keer proberen haha… nu gaat fruit er dus zo in en groente minder maar we blijven oefenen daarmee. Vandaag voor het eerst ook een half theelepeltje pindakaas toegevoegd aan z’n bananenhapje. Aankomende week gaan we er avocado met ei aan toevoegen en pompoen. Ben benieuwd hoe die daar op gaat 😊 Heb vandaag al een hoop recepten opgeschreven voor als die wat meer mag. Nu al zin in om dat allemaal te maken, ik ga dat dan in een keer maken voor een hele maand en probeer dan voor de hele week, elke dag iets anders te maken zowel groentehappen en fruithappen.

één jaar geleden

Pompoen was een echte hit! Nu wortel met pindakaas 🫣 ook dat gaat er goed in

één jaar geleden

Reactie op KerkhofE

Pompoen was een echte hit! Nu wortel met pindakaas 🫣 ook dat gaat er goed ...
oooh wortel met pindakaas. Daar had ik nog niet aan gedacht.

één jaar geleden

Reactie op BabyDee

Pas vanaf 6 maanden vervangt een hapje een fles! Van het CB mochten wij ee ...
Dankjewel! Ben al heel wat wijzer. Vind nergens terug wanneer ik een flesje kon laten vallen 😁

één jaar geleden

Reactie op BabyDee

Als de groente in de ijsblokjes houder goed bevroren zijn haal ik ze er uit ...
zijn die blokjes pompoen al gestoomd?

één jaar geleden

Hier met 4mnd gegeven (nu 4,5mnd). We waren begonnen met brocolli. Daarna wortel en zoete aardappel. Als fruit banaan en peer. Eerste keer brocolli was wennen aan het structuur en hij moest een beetje kokhalzen. Kokhalzen misschien omdat hij moest wennen aan eten doorslikken? Of structuur? Smaak? Geen idee. Dagen daarna ging het gewoon enorm goed en vind hij de hapjes lekker! Ik gaf per dag wat anders. Vond hij gewoon prima. Ik moet wel iedere keer het lege schaaltje laten zien als hij het op heeft want hij wilt meer dan de 3/4 schepjes.

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

zijn die blokjes pompoen al gestoomd?
Nee dat niet, maar je gooit ze zo de stomer in voor 15 minuutjes

één jaar geleden

Het Voedingscentrum heeft trouwens ook heel veel info op hun website staan.

één jaar geleden

Heeft iemand weleens tomaat gegeven als oefenhapje? mag dat? en moet dat eerst gestoomd worden?

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

oooh super! gewoon bij de appie? Heb ik helemaal niet over nagedacht. Thank ...
Ja verwacht wel dat ze het daar ook gewoon hebben. Super handig, ook voor als ze met de pot mee gaan eten maar je zelf wat eet wat je ze (nog) niet geeft. Dan heb je van die losse roosjes en blokjes groente 👍🏻

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

Heeft iemand weleens tomaat gegeven als oefenhapje? mag dat? en moet dat ee ...
Volgens mij wel even die vellen eraf halen dan

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

Heeft iemand weleens tomaat gegeven als oefenhapje? mag dat? en moet dat ee ...
Ik check trouwens zelf altijd even de site van het voedingscentrum bij twijfel ofzo 😊 die is wel handig en betrouwbaar

één jaar geleden

Courgette, wortel en doperwten. Behalve dat ze nog niet helemaal weet altijd hoe ze het door moet slikken, gaat het goed!

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

Heeft iemand weleens tomaat gegeven als oefenhapje? mag dat? en moet dat ee ...
Onze chiropractor raadde dat af, ik weet niet precies meer waarom (darmpjes?)

één jaar geleden

Bij 4 maanden begonnen met bloemkool, dat was geen succes.. de broccoli, doperwten, pompoen en wortel gaan er gelukkig wel goed in, hij zit dan echt te smullen

één jaar geleden

Je baby moet soms wel 10x de smaak proeven voor ze er misschien wat van vinden. Dit omdat ze moeten wennen aan de smaak en deze gaan herkennen.