11 Reacties

één jaar geleden

Hoi, Ons zoontje is sinds een aantal nachten ook weer ineens een drama met slapen ‘s nachts. Het ging net een maaand of twee goed met vaak maar 1-2x rustig /kort wakker worden ‘s nachts. Nu is het rond middernacht en om 5u ontzettend huilen en van streek en ook niet meer slapen, zijn er telkens weer een uur of langer mee bezig. Ik denk dat het gewoon weer een fase is…

één jaar geleden

Ik zou persoonlijk absoluut niet kiezen voor een ander bed dan ledikant voordat ze eruit klimmen (of 3 zijn). Dat gaat de problemen alleen maar groter maken verwacht ik. Het is waarschijnlijk gewoon weer een fase waar je doorheen moet. Rond 12mnd is er ook weer een slaapregressie, Google maar eens. Ik zou eerder hulp vragen aan een goed aangeschreven slaapcoach. Let op, dat is een vrij beroep en iedereen mag zich zo noemen. Dus doe eerst goed onderzoek is mijn tip. Succes en sterkte

één jaar geleden

Mijn oudste zoon, sliep ook rond zijn 1ste jaar is een peuterbedje.. vanaf dat moment sliep hij de nachten door.. hij vond het "opgesloten" zitten ook niet fijn. En belande dan vaak bij ons in bed. Sinds ik die keuze maakte was het over. Hij is nu inmiddels 2 jaar.. en nooit problemen verder gehad. En als hij dan wakker werd in de nacht, dan kwam die naar onze slaapkamer gelopen. Tja je kunt het altijd proberen zou ik zeggen.. Elke kindje is verschillend. Mijn jongste nu van 1 jaar.. hem zou ik niet al in peuterbed doen. Ik weet dat hij daar nog niet klaar voor is..

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Mijn oudste zoon, sliep ook rond zijn 1ste jaar is een peuterbedje.. vanaf ...
Kijk zo had ik dan toen de tijd.

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Ja misschien moet ik dit ook maar probeer

één jaar geleden

Mijn dochter deed dit ook ik heb het een aantal dagen dan vanaf 03:00 bij me gepakt in bed. En het maar even geaccepteerd volgens na die dagen het camping bedje gepakt want die van mij vond het bedje ook niet meer fijn. Ik heb er een aero sleep matras ingestopt goed opgemaakt en ze sliep als en roos. Ze sliep zelfs zo goed dat ik haar voort wakker moet maken. Wat wij wel hebben op haar kamer is een radiotje die aanstaat dit was een tip van de kinderarts en die zetten we dan zachtjes aan en als wij naar bed gaan zet ik die op volume 1 of uit. ze heeft een knuffeltje waar ze mee slaapt. Stel voor ze wordt een keer wakker midden in de nacht dan ruik ze aan het knuffeltje en slaapt ze weer door.

één jaar geleden

Reactie op Manu26

Mag ik vragen op wat voor kussentje die slaap ? Ziet er lekker knus uit 😃👍

één jaar geleden

Wij hebben nu ook last van de 12 maanden slaapregressie. Voor ons de ergste en meest vermoeiende tot nu toe. We proberen dingen te blijven doen zoals we ze deden en dit gaat voorbij.

één jaar geleden

Reactie op elizaxx

Mag ik vragen op wat voor kussentje die slaap ? Ziet er lekker knus uit 😃 ...
De kinderkussen van ikea.. slaapt hij al vanaf dat hij 3 maanden was op.

één jaar geleden

Hier ook meer onrust tijdens het slapen nu. Vaak zo rond deze leeftijd. Onze oudste (bijna 3) is relatief vroeg over gegaan naar een peuterbed omdat hij uit het ledikant kon klimmen (=gevaarlijk). Het ging eerst heel goed maar hij heeft ook een hele periode gehad dat hij eruit kwam enzo. Hij begreep gewoon niet goed dat dat niet de bedoeling was. We hebben hem heeeel consequent terug gelegd zonder iets te zeggen. Maar het heeft echt een paar maanden geduurd. Voor een volgende zou ik dus zo lang mogelijk wachten met een peuterbed. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!

één jaar geleden

Vanaf maand 10 in een eenpersoons vloerbed