17 Reacties
10 maanden geleden
Hoe oud is je dochter? Mijn dochter deed dit vanaf 11 maanden. En dan echt maar 1 slaapje op een dag.
10 maanden geleden
Reactie op Lisette3103
Hoe oud is je dochter? Mijn dochter deed dit vanaf 11 maanden. En dan echt ...
Oh haha ik zit in de novemberclub 😂. Hier vanaf maand 11 één dutje per dag dus. Nu nog steeds met 15 maanden.
10 maanden geleden
Het hoeft niet te kort te zijn. Kinderen van deze leeftijd slapen 11 tot 14 uur per dag. Zou meer kijken in zijn totaliteit en naar of ze vrolijk is etc. Mijn dochter doet al sinds 11 maanden maar 1 slaapje per dag, soms een extra powernap als ze kort heeft geslapen, maar anders gaat ze pas heel laat naar bed.
10 maanden geleden
Reactie op Sanne32
volgens mij is 3u slaap op deze leeftijd prima?
Ja, maar het gaat erom dat ze dus 1,5 uur slaap heeft over de hele dag wanneer ze 1 slaapje doet 😅
10 maanden geleden
Reactie op Lisette3103
Oh haha ik zit in de novemberclub 😂. Hier vanaf maand 11 één dutje per dag ...
Dochter is bijna 15 maanden idd! Maar hoelang slaapt ze als ze 1 slaapje doet?
10 maanden geleden
Reactie op FirstTimeMommyRox
Het hoeft niet te kort te zijn. Kinderen van deze leeftijd slapen 11 tot 14 ...
In z’n totaliteit is het misschien prima, maar de wakkertijden zijn echt nog wel te lang voor haar bij 1 slaapje..
10 maanden geleden
ik heb ook nog een dochter van bijna 3 jaar oud en die weigerde toen ze 2 jaar is helemaal met slapen.. Terwijl ze het soms eigenlijk wel nodig nog heeft want einde van de dag, zeker in het begin, was dat drama..wat ik hiermee wil zeggen, er is geen speciale richtlijn en elk kindje is anders. Ik zou je kindje volgen hierin, als ze 1,5 uur slaapt en dan gewoon oke is daarna, dus vrolijk enzo. Dan laat je het zo, misschien slaapt ze morgen wel weer wat langer.. En merk je dat ze sneller moe is in de avond dan kan je haar ook een half uur eerder naar bed doen. Dat deden wij uiteindelijk ook met de oudste. En ze sliep er geen half uur minder om.. Het is even zoeken maar het komt goed.
10 maanden geleden
In z’n totaliteit is het misschien prima, maar de wakkertijden zijn echt no ...
de wakkertijd in de ochtend bedoel je dan? Of in de middag? Snap het even niet zo goed n.a.v. jouw verhaal.
10 maanden geleden
In z’n totaliteit is het misschien prima, maar de wakkertijden zijn echt no ...
Zo is wel elk kindje anders en gaan zij niet allemaal mee in de normen van de "wakkertijden". Je hebt altijd kindjes voor wie het op een andere manier toch beter werkt of over het algemeen gewoon minder slapen
10 maanden geleden
Wij hebben iets vergelijkbaars! Ik merk dat ze haar twee slaapjes (en dan vaak allebei 1,5u) nog goed kan gebruiken, maar vaak 1 van de 2 weigert. Het andere slaapje wordt dan niet langer. We hebben ook geëxperimenteerd met één middagslaapje om 13u maar ook dat maakt eigenlijk weinig verschil. De afgelopen weken gaat het de ene dag goed en de andere dag niet, héél onvoorspelbaar. Ik denk eigenlijk dat het een fase is en dat we nog wel even zo doorkwakkelen tot ze wel klaar is voor één (hopelijk langer) slaapje.
10 maanden geleden
Laat ik even in het algemeen zeggen dat ik merk dat het te weinig is voor haar. Omdat ze dan huilerig is en in haar ogen wrijft.
10 maanden geleden
Het verschilt heel erg per kindje 😊 Ook de wakkertijden en totaaltijden. Die van ons is vanaf heel vroeg een minimale slaper met lange wakkertijden geweest. Hij is nu bijna 15 maanden en doet nu bijna altijd 1 slaapje overdag, soms inderdaad van maar 1.5u, maar anders max 2,5u. Wakkertijden zijn ergens tussen de 5 en 6 (soms 6,5) uur.
Volgens mij is het gewoon de kunst om je kindje te volgen, en niet te moeilijk doen over wisselend bedtijden. Wij zijn ook de ene dag vermoeider dan de andere. We zorgen wel dat hij niet te vroeg naar bed gaat, want hij slaapt nooit meer dan 11u per nacht en vroeg opstaan zien we niet zitten 😂 Als we dus het gevoel hebben dat hij het niet trekt tot minimaal 20u, laten we hem een powernapje doen en dan gewoon laat naar bed. Wakkertijd na powernapje is geen 6 uur hoor, meestal 4.
De overhang van 2 naar 1 slaapjes is rommelig, en kan best lang duren. Gewoon go with the flow en naar je kindje kijken 🥰