49 Reacties

één jaar geleden

Reactie op jootjeSchil

Hier zette ze afgelopen woensdag ineens stapjes zijwaarts langs de salontaf ...
hey wat fijn die van mij deed dat al wat langer maar zodra hij achter de loopkar word gezet ho maar haha hij begint wel paar seconde echt los te laten mar wel in zijn bed haha

één jaar geleden

Mijn oudste twee allebei rond de 1,5 jaar. Dus ik verwacht dat het met de jongste ook nog wel even duurt. Wel staat hij sinds een paar dagen opeens los, dus de eerste losse stapjes komen wel echt steeds dichterbij. Hij loopt al 2 maanden overal langs en achter zijn loopwagen. Maar dat deden die andere ook...

één jaar geleden

Hier 14 maanden, maar loopt ook nog niet los 😆 Hij staat al sinds 9 maanden, klimt gemakkelijk op en af de bank, en loopt ook achter de loopkar, maar los lopen ziet hij kennelijk de noodzaak nog niet van in 😂

één jaar geleden

Ons dochtertje was afgelopen donderdag precies 14 maanden en begon deze week met een paar stapjes los. En sinds gisteren loopt ze hele stukken los! 🥰 Zo schattig. Ze begon met optrekken en langs meubels lopen rond 10 maanden, dus er zat ongeveer 4 maanden tussen hier.

één jaar geleden

Reactie op Floortje vB

Hier 14 maanden, maar loopt ook nog niet los 😆 Hij staat al sinds 9 maande ...
Precies hetzelfde als met ons dochtertje 😜

één jaar geleden

Mijn dochter was net 1 dag 11 maanden haha. Had het eigenlijk niet eens zien aankomen want ze liep niet echt van bijvoorbeeld tafel na de bank etc. En ineens ging ik haar lokken toen ze tegen de tafel stond met een koekje voor de gein & met opa toen liep ze zo ineens na ons😂

één jaar geleden

Ik heb een tweeling, de ene liep vlak na zijn eerste verjaardag en de ander nog steeds niet (bijna 15 maanden). Volgens de kinderfysio kan het wel tot 18 maanden duren tot ze hun eerste losse stapjes zetten. Geen zorgen dus, wél zwaar 😣

één jaar geleden

Zoontje is net 14 maanden en loopt wel rond de tafel en achter een loopwagen ( dan kan hij zelfs rennen) maar loopt nog niet los of aan de hand. Hij staat ook nog niet los.

één jaar geleden

Mijn zoontje liep een dag na zijn verjaardag, vanaf ongeveer 9 maandan langs alles lopen!

één jaar geleden

ons zoontje is 14 maanden en heeft vandaag ineens al een aantal keer 10+ stappen gezet. laat zich uiteindelijk vallen omdat kruipen toch nog sneller is. hij liep al sinds 11 maanden aan de hand mee

één jaar geleden

Onze dochter is ook 14 maanden bijna 15. Ze loopt vanaf 9 maanden aan meubels. Iedereen om ons heen zei die loopt zo. Maar ze vind t geloof ik wel prima zo 🤣! Op sommige dagen loopt ze ineens een aantal stappen uit zich zelf en dan juichen we en is ze helemaal blij maar vervolgens doet ze het gewoon 2 weken niet meer . Volgens mij voelt ze zich gewoon nog niet zeker genoeg, naja zal vanzelf wel komen

één jaar geleden

Tip 1: niets aan de voetjes. Ook geen sokken of slofjes. Ze hebben echt blote voetjes nodig om dat goed te kunnen ontwikkelen vanuit het kruipen en staan. Tip 2: Wat leuk is om te oefenen: 2lepels (of 2 stokjes / takjes) vasthouden en je kindje de lepels laten vasthouden. En tegelijkertijd stapjes laten zetten. Dan de lepels loslaten en je kindje blijft zelf doorlopen. Ik kwam hierachter doordat mijn kindje al heel vroeg los ging staan (ik denk vanaf 8 maanden ofzo?) en dan had ze meestal iets vast in haar handjes. Vlak daarna kleine stapjes “per ongeluk” omdat ze dus iets vast had. Met 12 maanden ging ze echt stapjes zetten en met 13 maanden - van de één op de andere dag - echt lopen en liet ze het kruipen helemaal achter zich 🥹🥲 ze is nu 14 maanden en loopt, rent zelfs

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

Tip 1: niets aan de voetjes. Ook geen sokken of slofjes. Ze hebben echt bl ...
mometeel is het koud voor blote voeten straks in de zomer weer wel! we hebben alles geprobeerd maar hij vertikt om zijn voeten op de grond te zetten als we hem aan beide handen iets geven komt wel nog

één jaar geleden

2 weken geleden is onze dochter ook stappen gaan zetten en nu gaat ze echt al heel ver. Onze oudste deed het met 15 maanden pas dus ze is voor ons idee heel snel haha. En op blote voetjes inderdaad maar al zou ik haar een paar sokken aan doen, die trekt ze toch heel snel weer uit. -.- en in huis zelf is het daar niet te koud voor. Je hebt ook sokken met antislip, maar ja hier hebben sokjes geen enkel effect. Straks de eerste schoentjes waarschijnlijk wel.

één jaar geleden

13 maanden liep me zoontje. Heeft ook eerst een aantal maanden overal langs af gelopen. Geef het tijd, komt echt wel!

één jaar geleden

Tip 1: niets aan de voetjes. Ook geen sokken of slofjes. Ze hebben echt bl ...
Hier ging ze voor het eerst los lopen op de slofjes van Little Riots. Dus voor deze tijd van het jaar nog het proberen waard!

één jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 16 maanden en loopt nog altijd niet zelf. Wel achter zijn little dutch loopwagentje.

één jaar geleden

Reactie op Yessicamsterdam

Mijn zoontje is vandaag 16 maanden en loopt nog altijd niet zelf. Wel achte ...
hier is hij vandaag 15 maanden maar nog steeds eigewijs haha wij hebben okk zn little dutch loopwagentje begint wel paar secondes los te laten als hij druk bezig is met iets

één jaar geleden

Reactie op Vienna7

mometeel is het koud voor blote voeten straks in de zomer weer wel! we he ...
Gewoon laten kruipen zonder sokken. Als hij het echt te koud krijgt, ga je dat wel merken. Het is een groot misverstand dat wij denken dat babies snel koud hebben aan hun voetjes. Er zit een vetlaagje op voetkussen dat wij volwassenen niet hebben. Kruipen met blote voetjes is essentieel om te leren lopen. Hij kruipt wel?

één jaar geleden

Gewoon laten kruipen zonder sokken. Als hij het echt te koud krijgt, ga je ...
hij kruipt en loopt overal langs maar zo dra je hem met de handjes en of aan de loopwegen zet zakt hij weg omdat hij niet wilt haha we hebben thuis een koude vloer en merkt eigelijk dat mijn zoontje juist snel koud krijgt met zijn blauwe lippen germ