9 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook na 5 maanden dat ding er weer uit.. toen mirena was ook niks maar mijn lichaam kan ook niet tegen de pil. Nu dus niks.. uiteraard wel veilig seks want een derde hoeft voor ons niet 😅
2 maanden geleden
Hier ook na 5 maanden dat ding er weer uit.. toen mirena was ook niks maar ...
Hier ook altijd zonder gedaan en echt via een app alles gevolgd heb gelukkig wel regelmatige cyclus
2 maanden geleden
Lijkt me goed om dit gewoon met je huisarts te bespreken ( als je een beetje een begripvolle hebt).
Niet om je bang te maken maar cyclus tracken is eigenlijk bedoelt om zwanger te worden, om niet zwanger te worden is het best tricky omdat je lichaam geen robot is en er altijd een keer een vroege of late eisprong bij kan zitten. ( maar geen enkele anticonceptie werkt natuurlijk 100% 😉).
Hormonen hebben de laatste tijd een best negatief nieuws terwijl het voor legio vrouwen echt prima werkt en soms juist een beetje stabiliteit kan geven. Voor iedereen is die afweging weer anders, dus het kan fijn zijn als iemand je daar goeie info bij geeft. ( staat ook best veel op mijnanticonceptie.nl en thuisarts.nl uitgelegd).
Wat bedoel je met normale pil geen optie ivm oestrogeen ( als je dat wilt delen natuurlijk?)
2 maanden geleden
Reactie op CHMB
Lijkt me goed om dit gewoon met je huisarts te bespreken ( als je een beetj ...
Bij het slikken van de reguliere anticonceptiepil kreeg ik maandelijks schimmelinfecties (candida) bleek dat ik dus op oestrogeen reageer.
Inmiddels heb ik de spiraal laten verwijderen en heb ik nu even niks.
Condoom is niet voor ons weggelegd ivm (nog) geen wens voor een derde dus wil denk ik bij de eerste dag van mijn komende cyclus weer gaan starten met de cerazette minipil.
2 maanden geleden
Ik heb dezelfde klachten met een koperspiraal, echt heel vervelend. Mijn huisarts adviseerde de Nuvaring. Ik wilde nog geen Mirena spiraal plaatsen, omdat wij nog niet zeker weten of er nog een kinderwens is, maar we wel dat met een jaar willen beslissen..
Dus ik heb sinds 2,5 week de nuvaring, maar de koperspiraal is nog niet verwijderd, zodat ik het eerst kon proberen en er niet direct aan vast zat. Desondanks merk ik direct al verschil, mijn menstruatie is veel minder heftig, zowel qua klachten als qua hoeveelheid. Dus ik ga de koperspiraal zeker eruit laten halen
2 maanden geleden
Reactie op JVLM
Bij het slikken van de reguliere anticonceptiepil kreeg ik maandelijks schi ...
Dan is de minipil idd zeker een optie (omdat ie alleen progesteron bevat) alleen het nadeel is echt dat je hem super secuur in moet nemen op precies hetzelfde tijdstip etc.
Mag ik vragen waarom je had gekozen voor een koperspiraal (met idd hevige menstruaties) en dan niet de mirena of kyleena (met ook alleen progesteron, waar je blijkbaar goed op reageert omdat je de minipil ook prettig vond)?
Overigens word bij een spiraal je eigen cyclus niet zo geremd als bij een combipil/implanon/prikpil etc, dus in principe ben je vruchtbaar vanaf het moment dat je hem eruit haalt.
2 maanden geleden
Reactie op CHMB
Dan is de minipil idd zeker een optie (omdat ie alleen progesteron bevat) a ...
Na 15 jaar aan de hormonen en 2 zwangerschappen wilde ik wel eens weten hoe mijn lichaam reageert zonder anticonceptie met hormonen. De mirena had ik voor mijn eerste kindje. Helaas met verschillende eierstokcystes als gevolg.
Ik ben goed in het adequaat innemen van de minipil in de ochtend. Hier voorzie ik geen problemen in.
2 maanden geleden
Ik heb de mirena spiraal en ik heb evengoed hetzelfde gehad als wat jij beschrijft. Ik ben toen naar de dokter geweest en ik heb de pil meegekregen omdat hij misschien dacht dat m'n baarmoeder rand te dun was. Ik heb dit 3 maanden geslikt en nu 2 maanden niet en ik merk dat het een stuk beter gaat. Ik ben bijna niet ongesteld, nu al 5 weken niet.
Wat ik ermee wil zeggen is dat de mirene spiraal niet meteen dit probleem oplost vanwege de hormonen. Een vriendin had de Kylena en werd bijna nooit meer ongesteld. Het is net hoe onze lichamen erop reageren denk ik....
2 maanden geleden
Reactie op juudje6
Ik heb de mirena spiraal en ik heb evengoed hetzelfde gehad als wat jij bes ...
Nee dat is ook een precies zo! Alle vrouwen reageren weer anders op verschillende anticonceptie, de een is gevoeliger voor progesteron of oestrogeen dan de ander en er zit veel verschil in hoeveel je van jezelf aan maakt.
Daarom is de goeie anticonceptie voor jou vinden best maatwerk maar ben ik er echt voor om eerst voorwerk te doen op betrouwbare websites en dit dan te bespreken met je huisarts incl hoe je eerder hebt gereageerd op verschillende anticonceptie.