15 Reacties

7 maanden geleden

Slaapregressie zou inmiddels ook voorbij moeten zijn ze zit er nu zo 5 weken in heeft al heel veel bijgeleerd maar slapen veranderd nog niets aan..

7 maanden geleden

Pfoeee ik heb het gisteren 1 nacht gehad en vond het al mega pittig. Laat staan weken.. onze dochter krijste ook alles bij elkaar gisteren en na 1.5 uur aan pogingen heb ik haar in bed genomen en is ze na een uur gaan slapen. Vanavond sliep ze wel weer direct in haar bedje. Ik denk dus dat het ene kindje de regressie langer doormaakt en de ander er zo doorheen is. Ik las dat het wel 6 weken kan duren, al klinkt dat niet heel bemoedigend. Echt een fase dus, die als je er middenin zit eeeeindeloos lijkt te duren kan ik mij voorstellen. Hopelijk is het bij jullie gauw voorbij!

7 maanden geleden

Als mijn dochter savonds niet in der bed wil ga ik er heen als ze 12 min huilt. Vanuit de deuropening zeg ik dat ze moet gaan slapen en dat ik in de woonkamer ben. Dan na 12min huilen er weer heen en zo door. Meestal slaapt ze dan wel na de 3e keer erheen te zijn geweest. Snachts wordt ze soms ook wakker en dan pak ik der gewoon bij me in bed omdat ik dan te moe ben voor een strijd haha.

7 maanden geleden

Ik heb het weken/ maanden gehad en nu juist bij 18 maanden niet meer . Die van ons wou ook niet meer in haar bedje slapen. Op een geven moment heb ik het camping bedje opgezet lievings knuffel in mijn bha gedaan heel de dag mee gelopen zodat savonds mijn geur er aan zat klein radiootje gehaald op advies van de kinderarts. En mijn kind slaapt als een roos . Controleer wel of er niet ietd medisch is zoalsoorobsteking of tandjes

7 maanden geleden

Ieder kindje is anders is mijn ervaring ook. Dus als de app zegt dat de slaapregressie voorbij moet zijn wil dat niet zeggen dat dat ook bij jouw kindje echt zo is. Het is een richtlijn van het gemiddelde. Wij hebben de slaapregressie ook net gehad. Hij slaapt nu weer in zijn eigen bedje sinds 2 nachten en wordt nog wakker soms snachts omdat hij merkt dat hij alleen is. Als hij dan naar ons komt slaapt hij weer rustig verder. De slaapregressie was een hell, maar hij heeft inderdaad weken lang in ons bed geslapen en tussen ons in geslapen. En tsja.. dat voelde voor ons het prettigst. Kindje heeft behoefte aan geborgenheid en een veilig gevoel en op die manier konden wij dat geven. Het zijn fases en het is niet zo als je dat nu toestaat dat je kindje dan nooit meer in zijn eigen bedje wilt slapen. Wij doen dit eigenlijk elke regressie zo, maar ook als hij bijvoorbeeld ziek is. Ik vind het zelf ook fijner, hoef ik er niet 100x per nacht uit en uren staan te klooien voor het drama voorbij is. Zo komen wij altijd vrij makkelijk door de regressies heen. En ja ook tussen ons in soms ontroostbaar en nachtflesjes, maar veel minder dan de strijd bij een eigen bed en met zoveel verdriet voelt het voor mij ook niet goed. Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier maar mijn advies voor iedereen zou zijn; go with the flow en laat je kindje lekker bij je slapen als het daar behoefte aan heeft. Het zijn fases en worden vanzelf weer beter. Er komt een moment dan wilt het niet eens meer tussen jullie in liggen 😘

7 maanden geleden

Het is hier nu ruim een week aan de gang, moet er niet aan denken dat het nog zeker 4 weken gaat duren😥. Precies hetzelfde: Eerst een voorbeeldige slaapster, nu is op moment dat je weggaat non-stop hysterisch krijsen (zowel middagdut als ‘s avonds). Wat hebben we al gedaan: - 10 minuten wachten, troosten en dan weer weggaan. Na 2 uur waren we nog bezig en viel ze uiteindelijk tijdens het troosten in slaap in m’n armen. - Deur op een kiertje en ik rommel wat in de slaapkamer/badkamer. Mevrouw blijft krijsen. Wat wij nu doen is erbij blijven totdat ze in slaap valt. Gewoon een stoel naast haar ledikantje, niks zeggen en ze valt na een tijdje in slaap. Alleen ‘s nachts wordt ze dus ook hysterisch wakker op allerlei momenten, er is geen peil op te trekken en het ergste is dat het dan veel langer duurt voordat ze slaapt. De ene keer zijn we drie kwartier bezig, andere keer slaapt ze na anderhalf uur nog niet. Op die nachten nemen we haar bij ons mee in bed en dan slaapt ze wel maar we willen niet dat het een gewoonte word. Helaas geen tips verder want we zijn ook zoekende. Wel een hart onder de riem; je bent echt niet de enige ❤️

7 maanden geleden

Wij hebben een vloerbed, we lagen er eerst naast totdat ze sliep en konden dit langzaam afbouwen naar naast haar zitten, toen in de stoel achter haar. We hebben vanaf maand 4 tot een aantal dagen terug naast haar gelegen. Ze is nu 18 maanden. Sommige kindjes hebben nou eenmaal behoefte aan die nabijheid, die geven we. Al moet ik wel zeggen dat het zeker pittig is en dat ik ben gezegend met een partner die de zorg voor 50% draagt. Dus, geen tips behalve kijken naar de behoefte van je kind. Aanvoelen wanneer ze iets extra nodig hebben en wanneer je dit weer af kunt bouwen. Zo slepen wij ons door de gebroken nachten heen. En opeens een aantal dagen geleden trok ze hem 8 uur achter elkaar door. In haar eigen bed. En dat duurde 4 dagen en toen was het weer klaar 😂

7 maanden geleden

Misschien een paar tips die kunnen helpen (die hier hebben geholpen bij de oudste, toen die klein was): - naar bed brengen voordat ze echt oververmoeid is is - vast slaapritueel, bijv. schone luier, slaapzak aan, tandenpoetsen, verhaaltje/liedje en dan in eigen bed leggen - als ze gaat huilen: eerst 1 minuut laten huilen en daarna troosten tot ze rustig is en weg leggen - 3 minuten laten huilen en daarna troosten tot ze rustig is en weg leggen En zo elke keer een paar minuten lager tot maximaal ong. 15 minuten. Dit herhaal je elke nacht (kan soms weken duren). Bij ons duurde her denk ik een week of 6/7 en toen sliep ze als een roosje (en nu nog steeds, ze is ondertussen 3) Succes en hopelijk heb je wat aan de tips!

7 maanden geleden

Bij ons heeft het 10 weken geduurd. Ze slaapt nu weer in haar eigen bedje alleen moeten we nog naast haar zitten om in slaap te vallen. Duurt gemiddeld een uur. Het is echt een fase en gaat weer voorbij maar och ik was ook echt he-le-maal op.. succes!

7 maanden geleden

Heel herkenbaar. Hier ook drama. Maaar.. wij hebben denk ik de oplossing gevonden. We starten vroeg het bedtijdritueel (18 u) en lezen dan boekjes in zijn kamertje. Bij in het leggen gaat hij direct huilen. We laten hem 10 min huilen en gaan dan terug. Dan herhalen we het bedtijdritueel. Even nog een klein lampje aan, boekje lezen, knuffelen en terugleggen. We halen hem zo even uit de situatie, een soort reset. Misschien helpt dit jou ook!

7 maanden geleden

Hoe gaat het nu, 3 dagen verder? Hier slaapt ze gelukkig wel weer in haar eigen bed, maar wel met een bult tranen en zitten, verliggen en drammen van een klein uurtje vooraf. De nachten daarentegen… pfoeeee! Tussen 12 en 1 begint het, na 3 uur iets rustiger en voor 7 uur weer huilend wakker. En wij hadden zo’n mega voorbeeldige slaapster. Ik duim zo dat het goed komt en dat deze regressie haar liefde voor haar bedje en onze ritueeltjes haar niet in de weg gaat staan🥲

7 maanden geleden

Hier wilt ze steeds later slapen en ochtendslaapje is er ondertussen vanaf. S avonds rond 22.00 a 23.00 word ze huilend wakker, na een uur slaapt ze dan weer en als we pech hebben is het om 4.00 weer hetzelfde riedeltje

7 maanden geleden

Slaapt tussen ons in🙂 Ik heb het opgegeven en geaccepteerd. Een nacht niet goed geslapen ben ik niet gezellig laat staan een aantal nachten. Als we terug komen van vakantie gaan we het pas weer proberen aangezien ze op vakantie in een vreemde omgeving ligt heeft het nu weinig nut. Hopelijk werken bovenstaande tips haar weer in eigen bed te krijgen straks!

7 maanden geleden

Hier nú ongeveer 3 weken aan het stoeien. Ik ben nu 38w zwanger… echt pittig 🥵.. we hebben een peuterbedje aangeschaft zodat ik er in ieder geval nog redelijk comfortabel bij kan zitten. Wil enkel mij, ligt het liefst bovenop me, (nu dan in peuterbedje ligt hij soms enkel met hoofdje op mij.). Als ik beweeg dan gaan de ogen meteen weer open en krijst hij mijn naam. Als het me lukt weg te komen is het afwachten hoe lang hij blijft slapen, soms helaas van korte duur.. meestal ligt hij voor middernacht alsnog in ons bed erbij… Hoe dit dadelijk moet met de baby… pfff hopelijk is het gauw voorbij. Overigens gaat het dus al wel beter met peuterbed dan het ledikant, dat was helemaal drama… echt enorme woede als ik hem durfde in zijn bed te zetten. Krijsen, springen, bonken, om zich heen slaan… Oh nu net na ruim een uur proberen hem maar bij mij in bed laten slapen en net terug gelegd in zijn eigen bedje… benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren…

7 maanden geleden

We zitten er nog altijd middenin (inmiddels 2,5 weken)… Wanneer ze gaat slapen blijft een van ons bij haar totdat ze in slaap valt. ‘s Nachts wordt ze tussen 12 en 2 wakker en gaat ze keihard krijsen. We pakken haar op en slaapt de rest van de nacht tussen ons in. Onze slaap is meer waard dan hele nachten strijden, dat begon ons echt op te breken.