4 Reacties

één jaar geleden

Vraag het CB om advies, kindjes zijn heel verschillend al ga je je kindje vergelijken met andere kindjes op dit forum kan het je onzeker maken. ♡

één jaar geleden

Onze dochter (27-11) kan nu papa, mama, bal, die, bah, hee en nog wat gebrabbel zoals tak etc. Ik heb geen idee wat 'normaal' is en zou me nog geen zorgen maken hoor. Alles op zn tijd.😊

één jaar geleden

Ons zoontje, ook 27-11. Brabbelt wel veel maar zijn favoriete klanken zijn die en Ta. Woorden zijn er voorlopig nog niet, hij is veel te druk met andere zaken. Wij lezen heel veel voor (vindt hij super). En we praten met/tegen hem. Ik zou het ook leuk en fijn vinden als hij echt begint met woordjes maar dat komt gewoon nog wel.

één jaar geleden

Ik zou me er niet druk om maken. In haar hoofd is ze er echt wel mee bezig. Het komt vanzelf wel eruit. Ik las overigens dat kinderen van twee jaar pas 4 tot 10 woorden kunnen zeggen. Ik denk dat het belangrijker is of ze je begrijpt, of probeert te begrijpen. Dat merk ik hier wel steeds meer. Als ik zeg pak je schoenen komt ze aanlopen met haar schoenen. Of als ik zeg waar is de bal gaat ze zoeken. Hier noemt ze iedereen mama😫 dus papa, oma, opa allemaal mama🤣