Ik heb het idee dat onze dochter maar weinig kletst. Ze is echt vaak periodes van weken lang echt stil. Ze heeft nooit veel gebrabbeld. Af en toe heeft ze eens een fase gehad dat ze een paar dagen opeens heel veel brabbelde, maar over het algemeen is het weinig. Op dit moment komt er ook al een tijdje niet veel uit. Ze kan papa zeggen wanneer wij papa zeggen, maar dat is het dan ook. We lezen veel met haar en benoemen alles wat we zien. Ze snapt ook al veel woordjes en kan ze aanwijzen. Wanneer wij zelf iets aanwijzen en vragen aan haar: wat is dat? Of wie is dat? Dan is het antwoord standaard: 'ba'. Echt werkelijk op alles antwoord ze 'ba'. Ik ben erg benieuwd wanneer er wat meer variatie gaat komen in haar klanken. Ik hoor namelijk altijd alleen maar verhalen over dat kindjes nu woordjes proberen na te zeggen en brabbelen met allerlei verschillende klanken. Dit zie ik nog helemaal niet. Ik zie het nog niet snel gebeuren dat ze echt woordjes gaat zeggen eigenlijk.. hoe zit dat bij jullie kleintjes?