Hoi mama’s!
Geen idee of ik iets met jullie hulp kan maar ik dacht ik vraag het eens. Nu ik mama ben merk ik dat ik graag veel tijd door wil brengen met mijn dochter en omdat ik toch wil blijven werken vanwege financiële redenen vindt ik het lastig om een goede balans hierin te vinden. Ik heb altijd in de kinderopvang gewerkt, maar nu werk ik als huishoudelijke hulpster en om een beetje een fatsoenlijk salaris te hebben en niet te veel opvang dagen werk ik dus 3 volle dagen. Dat zijn dus 3 huizen per dag. Mijn rug wordt er niet blij van en ik merk dat ik er nu ook doodongelukkig van wordt en dat belemmert mijn dagelijks leven nu ook. Ik wil graag iets anders doen verdeeld over 3 dagen hierbij hou ik dan ook alvast rekening mee met als de kinderen naar school gaan. Liefst breng ik ze zelf naar school en haal ik ze ook zelf op met misschien 2 dagen bso om 2 volle dagen te werken.
Probleem bij het zoeken naar werk is dat ik het ook lastig vindt iets te vinden dat bij mij past en waar ik gelukkig van wordt. Ik heb namelijk sociale angst en hierdoor werk ik niet graag met mensen. In het verleden tijdens mijn stages heb ik hier veel negatieve ervaringen mee gehad dat mensen het blijkbaar niet begrijpen dat deze mensen er ook zijn en het werd dan heel persoonlijk naar mij geuit. Als ik mij namelijk goed op mijn plek voel kan ik na een tijdje wel uit mijn comfort zone komen maar mensen geven vaak de kans niet en hebben al meteen een oordeel of laten mij ongemakkelijk voelen. Dit is ook een reden dat ik bij de opvang ben gestopt.
Hier hebben jullie dan niets aan maar de vraag of jullie misschien leuke parttime banen/beroepen weten waarbij je een beetje je eigen tijden kan indelen en een beetje zelfstandig aan het werk kan zijn?