9 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben dit in ons testament laten zetten. Natuurlijk hebben we eerst aan de betreffende personen gevraagd of ze dit willen als er iets gebeurd met ons.

8 maanden geleden

Wij hebben ook vastgelegd wie de voogd zou worden en ook eerst overlegd met de voogden. Het financiële hebben we ook vast gelegd wie we graag willen dat dat gaat regelen maar dat is niet van te voren gevraagd. Vooral om gedoe tussen 2 families te voorkomen en er anders uiteindelijk de kinderen de dupe van worden. Maar vooral om zelf te weten dat ze goed terecht komen bij iemand die qua opvoeding het dichtst bij onze manier ligt en we weten dat ze goed terecht komen

8 maanden geleden

Ik ben een bewust alleenstaande mama en ik heb alleen een broer, tevens de peter van mijn zoon. Ik heb een testament waarin staat wie de voogdij opneemt. Indien de voogd op dat moment niet meer zou leven (samen in een accident overlijden) dan staat ook voogd nummer twee hierin vermeld. Financieel staat Ook alles beschreven. Ik vind dit alles niet overdreven....Toch belangrijk om te weten wat er zal gebeuren met je meest dierbare geliefde (je eigen kind) als je er niet meer bent, nee?

8 maanden geleden

Voordat de baby geboren werd alles in een testament bij de notaris vast laten leggen. Financiële stuk en ook de voogd.

8 maanden geleden

Wij hebben via de rechtspraak een voogd aangewezen na overleg. Verder niets uitgebreid op papier gezet

8 maanden geleden

Wij hebben dit geregeld toen wij gingen samenwonen ivm mijn stiefkinderen. Dus in mijn partner zijn testament is vastgelegd waar mijn stiefkinderen heen gaan. Ik ga er derhalve vanuit dat dit ook geld voor onze zoon. Daarnaast gaan we over 1.5 jaar trouwen en gaan we het dan sws nogmaals notarieel vastleggen. Dus ja. Lijkt mij juist enorm verstandig!

8 maanden geleden

Wij hebben helaas afgelopen jaar afscheid moeten nemen van onze lieve vriendin (30jr). Totaal onverwacht. 2 kinderen van 2jr en 3mnd (toen). Haar partner is er uiteraard nog maar doordat zij niet alles goed hadden geregeld (zoals veel mensen) was het één en ander nog erg lastig. Een maand later zaten wij bij de notaris. Ik besef me heel goed dat zo'n jong overlijden uitzonderlijk is. Maar wij hebben het meegemaakt en die rompslomp wil je dan echt niet 😥 Laat staan als er met je beide wat gebeurt (denk ook aan ernstig gewond oid).

8 maanden geleden

Wij hebben helaas afgelopen jaar afscheid moeten nemen van onze lieve vrien ...
Wat ontzettend verdrietig! Wat was er toen lastig na het overlijden en papa alleen overbleef als ik vragen mag? Uiteraard zal het emotioneel mega zwaar zijn 😞

8 maanden geleden

Reactie op Amariss

Wat ontzettend verdrietig! Wat was er toen lastig na het overlijden en pap ...
Klein voorbeeldje: ze hadden bv een eigen rekening en een rekening samen. Ze stortten beide een bedrag op die gezamenlijk rekening om de vaste lasten te betalen. De kinderopvangtoeslag kwam ook op haar rekening binnen maar die kon hij dus niet op de gezamenlijke rekening storten (en mag ook niet als iemand is overleden). En toen hij de opvang dan maar stop had gezet moest hij de opvangtoeslag (van 'zijn' inkomen dus) terug betalen. Ze waren niet getrouwd, de jongste (was nog erg jong) had hij wel erkend maar geen gezag aangevraagd. Nou dat is helemaaaaal uitdagend. Oordelen is super makkelijk maar er zijn ontzettend veel mensen die dit soort dingen niet hebben geregeld. En toen wij zelf bij de notaris zaten stond ik er toch wel van te kijken wat je nog kan regelen (terwijl wij wel getrouwd zijn). Vooral in ons geval als 1 van ons wilsonbekwaam wordt of allebei... Ik wil gewoon met volle verstand regelen wat er met mijn geld en kinderen gebeurt op dat moment.