17 Reacties
één jaar geleden
Niet te veel naar anderen kijken.. komt vanzelf.. 😉😊
Wanneer hij of zij daar aan toe is.
Bij mijn oudste kon ik met 9 maanden prima bordje gevuld met aardappelen, groente en vlees voor hem neer zetten. At het heel degelijk en netjes een voor een op. En zelf later met een vorkje..
Als ik dat nu bij mijn jongste zou doen, zou die per direct stikken😅 die propt en propt maar door.. daar kan het echt nog niet bij.
Per kindje is dit heel verschillend..
één jaar geleden
Ze eet alles zelf maar wel met haar handjes. Ik vul ook altijd een lepel of vork voor haar en die geef ik aan of leg ik op haar bord neer. Sinds een week of 2 heeft ze zelf ook interesse in met Bestek eten en legt ze er met haar hand iets op, geeft ze het bestek aan of wil ze dat we helpen om samen iets op de lepel te doen. Ze is bijna 1.
één jaar geleden
Brood, fruit en avondeten op een bord/in een bakje, dat eet ons zoontje met zijn handen op. Hij is net 1. Op den duur wil ik wel voor het avondeten oefenen met een lepel of vork.
één jaar geleden
Mijn dochter accepteert het niet om gevoerd te worden. Ze wil het zelf doen. Alleen avondeten gaat grotendeels met de lepel, maar ook daar wil ze met kleine beetjes zelf in haar mond doen
één jaar geleden
Reactie op ScherpeMaartje
Mijn dochter accepteert het niet om gevoerd te worden. Ze wil het zelf doen ...
Dit is precies hoe het nu sinds paar weken hier ook gaat. Alles wil ze zelf doen met het eten. Wij kregen als tip om haar een eigen lepel te geven zodat we haar toch nog met de lepel kunnen voeren zodat we beetje weten wat ze binnenkrijgt. En de ene dag gaat dit goed en de andere dag een strijd 🤪
één jaar geleden
Gewoon bestek geven en afwachten 😜. Ik snap ook niet zo goed waarom je een kind moet ‘voeren’ 😬.
één jaar geleden
Reactie op PM1995
Hier eet ie alles nog de handjes (ook goed voor fijne motoriek!). En ja, de ...
was het maar alleen de grond 😂 alles tegen de muren, in de lampen enz 🙈
één jaar geleden
Reactie op Lisette3103
Gewoon bestek geven en afwachten 😜. Ik snap ook niet zo goed waarom je een ...
Dit ziet er nog netjes uit! Hoe oud is ze?
één jaar geleden
Reactie op Estherverlaan
Dit ziet er nog netjes uit! Hoe oud is ze?
Net 1 geworden. Maar we begonnen vanaf maand 6 al met oefenen. Althans. Zij 😂
één jaar geleden
Hier laat ik haar brood en fruit zelf eten. Dit doet ze meestal met de hand. Met het avondeten werk ik met 2 lepels. Ze wil er altijd een vast hebben. Dus schep er een vol, die geef ik aan haar, doet zij het in haar mond. Dan schep ik de volgende vol. Die geef ik dan aan haar en dan laat ze de eerste lepel los. (Anders laat ze niet los haha). Werkt best goed.