12 Reacties
één jaar geleden
Heel herkenbaar momenteel. En t stomme is dit zeuren doet ze alleen bij mij en wil dan ook alleen dat ik haar oppak 🙈. Ik denk maar zo: het is een fase en er komt een dag dat dit ophoudt 😂
één jaar geleden
Ja ja heel herkenbaar. Veel zeuren en huilen als ze haar zin niet krijgt. Soms zo vermoeiend maar ook grappig tegelijkertijd.
één jaar geleden
Oooooo zo herkenbaar helaas. Spelen is er amper nog bij en inderdaad krijg zelf ook niets gedaan. Veel gejammer om niets, puur om geluid te maken of zo. Maar ook de rest wat je omschrijft is helemaal herkenbaar.
Het is vast een fase maar wel een erg lange deze keer.
Typisch ook dat hij bij oma "zo leuk speelt". Het kan dus wel. Maar man man man, dit ben ik ook moe
één jaar geleden
Heeel herkenbaar hier ook een fase met veel gepiep, hangerig en mamaplakken. En dat is nogal zwaar met een kereltje van 13 kilo hahaha.
Maar één geruststelling het is echt een fase wij hebben ook nog een peuter rondlopen en ook die heeft zo'n fase gehad.
Wat hier wel helpt om hem niet bij elk jengeltje op te pakken of aandacht te geven. Of soms heel even te laten. Dan gaat hij zelf weer spelen of kruipt/loopt hij ergens anders heen. Merk dat het daardoor wel beter gaat.
En soms ga ik ook gewoon even lekker met hem spelen of juist heel veel knuffelen. Het is ook wel weer heel lief dat hij zo aanhankelijk is, lekker mamatanken noemen wij het. Hahaha. Vaak is het gejengel daarna ook wel minder.
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde! Soms als ik alleen al op sta van de grond als ik daar met hem zit, is het huilen.
Hoop ook echt dat deze fase snel voorbij gaat. Ik weet soms ook echt niet hoe ik überhaupt kan koken als m’n vriend later thuis is.
En avondeten is hier ook drama. Eerst at meneer alle groenten, maar nu lijkt het of niks meer goed is.
Overdag eet hij wel goed.
één jaar geleden
Heel herkenbaar maar volgens mij is dit echt sprong 9. Ik dacht vorige week zelf dat ze ziek was maar iedere dag tempen en geen koorts. Ze was echt super hangerig en moe de afgelopen weken, ze had driftbuien en wilde het liefst bij papa of mama zijn. Maar nu sinds een paar dagen lijkt ze weer een beetje haar zelf en is ze weer vrolijk en speelt ze zelfstandig. Volgens mij gebeurt er gewoon een hele hoop in dat hoofdje en zijn ze daar een tijdje van ontdaan.
één jaar geleden
Ik heb mijn dochter vorige week en vanmiddag ook weer eerder van de opvang moeten halen omdat ze steeds aan het huilen was en niks wilde doen, alleen op schoot bij een bepaalde leidster. Thuis, kletsen en lopen en doen. Niks aan de hand ... Zo frustrerend. Ze hangt thuis ook wel aan ons als we gaan koken bijv. Of 's ochtends als ik haar fles moet maken, hangt ze letterlijk om mijn been heen 🙈 Ze is bijna 14 maanden. Het zal een fase zijn...kan het van mijn oudste niet herinneren dit...
Morgen moet ze de hele dag naar de opvang...pfff.