2 Reacties

één jaar geleden

Ik denk dat je het bij je klachten moet houden zonder er een reden voor te geven. Ziek is ziek. Je hoeft je werkgever niet te zeggen wat de klachten zijn. Een werkgever mag een ziekmelding nooit weigeren. Als ze het niet vertrouwen mogen ze je wel naar de bedrijfsarts sturen. Advies van de huisarts kan nooit kwaad maar even goed bijtanken is denk het belangrijkste nu voor jou.

één jaar geleden

Mijn man is sinds deze week voor een aantal uren ziek gemeld. Ook vanwege de slechte nachten afgelopen weken en we zijn alle 3 steeds ziek geweest. Zo heeft hij 2 ochtenden tijd voor zichzelf. Dit was een idee van zijn bazin nadat hij had aangegeven dat hij totaal was uitgeblust. Hij vond t werk niet meer leuk, vergat dingen, was ook steeds vaker ziek. Ik weet natuurlijk niet in wat voor bedrijf je werkt en hoe je relatie tot je baas is... Maar ik zou gewoon je klachten vertellen. Doorgaan op deze manier betekent misschien wel dat je dalijk langdurig uitvalt en daar zit je baas (en jij) al helemaal niet op te wachten. Sterkte!