14 Reacties

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde 😱 hele enkele keer een uitschieter, en heb dan altijd de hoop dat we de goede kant uit gaan… in bed, box of waar ze ook haar dutje doet, geen verschil. Proberen haar regelmatig om 7u op bed te leggen, dan valt ze ook gewoon in slaap. Maar na 30 minuten weer wakker 🤯 en dan na 21u gaat ze weer naar bed, tegelijk met mij, en dan gewoon door tot ergens tussen 7 en 10 🤷🏻‍♀️

5 maanden geleden

Bij ons hielp het de wakkertijd echt te verlengen overdag. Als ze 6 uur wakker zijn, gewoon pas 9 uur in bed, na t slapen pas weer 3 uur later naar bed. Werd vanzelf 1,5 uur slaapjes hier

5 maanden geleden

Reactie op An0niem

Bij ons hielp het de wakkertijd echt te verlengen overdag. Als ze 6 uur wak ...
Hier dus echt niet 😅 naast dat ze kort slaapt, is ze ook vaak lang wakker tussendoor. Ik let vooral op haar wanneer ik kijk of het tijd is voor een dutje. En qua gedrag is ze erg goed af te lezen.

5 maanden geleden

Reactie op IreenK

Hier precies hetzelfde 😱 hele enkele keer een uitschieter, en heb dan alti ...
Dit is hier echt inderdaad helemaal hetzelfde! Ze kan gewoon zelf in slaap vallen maar steeds wakker na die 30 min

5 maanden geleden

Reactie op An0niem

Ja heb ik ook geprobeerd, maar misschien niet lang genoeg dan. Na hoeveel dagen merkte je dat ze langere dutjes gingen maken?

5 maanden geleden

Bij ons deed ze dat ook maar dankzij de slaapcoach gaat het nu langer. Heb nu een strakker ritme en smorgens mag ze Max een uur slapen en smiddags Max 2 uur. Tegenwoordig moet ik haar wakker maken terwijl het voorheen ook maar 30 min was.

5 maanden geleden

Reactie op mirthevankalkeren1

Ja heb ik ook geprobeerd, maar misschien niet lang genoeg dan. Na hoeveel d ...
Ging erg gelijdelijk, als ze sochtends maar een half uur sliep, werd t smiddags 1.5 uur, en dan nog een powernap. Of andersom, sochtends lang, smiddags korter. Nu vaak 2x 1.5 uur

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Bij ons deed ze dat ook maar dankzij de slaapcoach gaat het nu langer. Heb ...
Oke en wat moest hiervoor doen zodat ze langere dutjes gaan maken?

5 maanden geleden

Oke en wat moest hiervoor doen zodat ze langere dutjes gaan maken?
Straker ritme aanhouden en zorgen dat ze daardoor voldoende slaap opbouwde. De dag start rond 06.30, eerste slaapje is dan van 09.30-10.30, tweede slaapje 13-15 uur en dan om 19 uur in bed. Maar heb al gemerkt dat als we hiervan afwijken en de dag laatst om 07.00 begonnen dat ze ging vechten tegen haar eerste slaapje en dus na een half uur wakker was. Maar vanmorgen was ze wel rond 06.30 wakker en om 8 uur begon ze al te jengelen. Dus lag ze om 9 uur er in en ga haar zo weer wakker maken. Voor ons helpt het, maar ieder kindje is natuurlijk weer anders.

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Straker ritme aanhouden en zorgen dat ze daardoor voldoende slaap opbouwde. ...
Ja zo is dat natuurlijk. Ging je dan gewoon proberen om je dag vroeger te starten? En merkte je dan gelijk dat ze langer ging slapen? Of was dit dan na een aantal dagen het ritme aanhouden?

5 maanden geleden

Mijn oudste baby was 5-10 min aan het slapen dan wordt ze klaar wakker 😂 met de tijd veranderd dan slaapt ze langer

5 maanden geleden

Ja zo is dat natuurlijk. Ging je dan gewoon proberen om je dag vroeger te s ...
Ik moet juist proberen om haar langer in bed te houden omdat ze soms zo vroeger wakker is. Een enkele keer slaapt ze langer. Door consequent te werken merk ik in een paar dagen al verandering.

5 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Ik moet juist proberen om haar langer in bed te houden omdat ze soms zo vro ...
Oke bedankt voor je info! Klinkt toch ook weer net wat anders haha

5 maanden geleden

Reactie op An0niem

Nog bedankt voor deze tip! Dit werkt al 😄😁