27 Reacties
8 maanden geleden
Heel herkenbaar. Wij laten ons zoontje nu 5 minuten huilen. Komen daarna terug om hem een speentje te geven en gaan dan op een stoel bij hem zitten. We kijken hem niet aan, raken hem niet aan en praten niet tegen hem. We zijn er alleen en dat is genoeg. Soms nog even een paar keer de speen er in en dan gaan we als hij rustig is weer weg. Of we wachten totdat hij slaapt.
8 maanden geleden
Reactie op Baby2onthewayyy
Heel herkenbaar. Wij laten ons zoontje nu 5 minuten huilen. Komen daarna te ...
Dankjewel, dat is goed om te proberen! Een speentje geven wordt alleen lastig, die vond hij vanaf het begin echt niet lekker maar hopelijk kan fysieke aanwezigheid wel helpen!
8 maanden geleden
Reactie op Rianne1t
Dankjewel, dat is goed om te proberen! Een speentje geven wordt alleen last ...
Ja het is dus eigenlijk de "gecontroleerd laten huilen methode". Vanaf deze leeftijd kun je ze er echt aan wennen dat ze zelfstandig moeten gaan leren slapen. En je kunt ze ook aan dingen wennen... steeds wiegen bijvoorbeeld. En als moeder hoor je vanzelf of het "schreeuwen" is, of echt huilen. Succes!
8 maanden geleden
Reactie op Rianne1t
Dankjewel, dat is goed om te proberen! Een speentje geven wordt alleen last ...
Jij kan ook een knuffel geven dat helpt ook zo soort van dekentje, mijn zoon kan niet zonder slapen
8 maanden geleden
Een ding wat hier goed helpt buiten de dingen te je al doet is (gek genoeg) onze zoon wiegen op een skippybal of op en neer wiegen en goed vasthouden. We merken dat hij daar sneller moe van wordt en eerder zijn ogen dicht doet. Ik leg hem dan pas terug in bed als hij zwaar ademt/snurkt.
8 maanden geleden
Herkenbaar! Sinds een paar weken slaapt m'n dochter ook heel erg slecht. Ik vind het zelf lastig om haar te laten huilen en kies er voor om dit niet te doen omdat ze hiermee aangeeft dat ze mij nodig heeft. Ze slaapt daardoor nu vaak bij mij op de arm en zodra ze diep slaapt kan ik haar in haar bed leggen (soms ook niet, dan wordt ze meteen wakker).
8 maanden geleden
Dingen die je wellicht kunt proberen is zoveel mogelijk in bed troosten bijv. speen in(of vinger), sussen, hand op de buik of op het hoofd. Ook even in bedje leggen wanneer hij niet hoeft te slapen, dus gewoon eventjes spelen oid om de negatieve associatie weg te halen. Misschien vind je kindje het fijn als er nog iets aan het ritueel toegevoegd wordt, wat gebeurt terwijl hij op bedje ligt. Bij ons is het ritueel; verschonen, gordijnen dicht, white noise aan, kindje in bedje, muziekknuffel aan (tijdens de muziek krijgt ze de volledige aandacht, over hoofdje aaien oid), daarna speen in, lakentje over, in elke arm een knuffel en dan ga ik. Wel lekker uitgebreid ritueel 🤭 onze kinderfysio heeft ook wel aangegeven dat sommige baby's te "abrupt" in bedje worden gelegd en behoefte hebben aan een soepelere overgang. Ik voeg hier nog even een filmpje van toe. ( https://youtu.be/no6AzrwptKY?si=AKLG6nqkR3VFXcMu)
8 maanden geleden
Reactie op asya12
Het kan zijn dat hij toch een oorontsteking heeft.. (ook omdat hij verkoude ...
Daar had ik ook nog niet aan gedacht! Zou hij dan altijd last van zijn oortjes hebben als hij ligt of geeft dat vooral last als je hem net neerlegt? In de box kan hij wel gewoon lekker spelen namelijk en als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij soms ook wel een tijd door (vanochtend na de nacht een dutje van bijna 3 uur gedaan)
8 maanden geleden
Reactie op Martine8192
Herkenbaar! Sinds een paar weken slaapt m'n dochter ook heel erg slecht. Ik ...
Oef, sinds een paar weken al. Dat klinkt heel pittig! Ben je niet bang dat je dochtertje leert dat ze alleen bij jou op de arm in slaap kan vallen? Dat is momenteel wel een beetje mijn angst namelijk dat het straks misschien wel weer goed gaat maar dat hij het zelf in slaap vallen dan helemaal verleerd is