20 Reacties
5 maanden geleden
Hier heeft mijn zoontje met 8 weken corona gehad (2,5 jaar geleden) hij is grieperig geweest maar reageerde hier niet meer op dan een normale griep, wij hadden er meer last van. Als je echt twijfelt zou ik contact opnemen met de huisarts lange tijd 39-40 graden koorts is sowieso niet goed.
5 maanden geleden
dankjewel mama’s voor jullie reacties. Ik ben vandaag ook naar de huisarts geweest maar arts zegt zo lang ze goed plast is niks aan de hand en ze plast gewoon goed. Ik probeer morgen even Appelmoes
.Mocht er meer mama’s dit hebben meegemaakt graag jullie ervaringen en advies a.u.b.
5 maanden geleden
Probeer het leuk te maken.
Misschien een ijsje van fruit of melk? Of inderdaad een nat washandje waar ze het vocht uit kan zuigen.
Stukjes zacht fruit of het binnenste van een komkommer waar ze zelf op kan sabbelen..
Morgen wordt het lekker warm, laat haar lekker met water spelen. Op haar buik neerleggen bij een lage bak of een dienblad met water. Wat speeltjes of kapot geknipte reepjes spons en het is helemaal leuk. De sponsjes zuigt ons zoontje dan vaak weer uit 😅 wie weet werkt zoiets.
Probeer af en toe wat water aan te bieden uit een beker/glas of gewoon uit de fles. Gewoon met regelmaat een slokje aanbieden.
Eten zou ik me sowieso verder geen zorgen om maken, dat is niet zo erg voor even. Vocht is het belangrijkste.
En inderdaad, wat de huisarts ook zegt, zolang ze nog goede plasluiers heeft en helder is, is ze oke! Daar kun je wel vanuit gaan.
5 maanden geleden
Ik herinner jouw gevoel, mijn oudste peuter had ook corona toen ze 6m was. We hadden 3 dagen in ziekenhuis moet blijven. Jij moet zeker naar dr gaan en als de temperatuur niet naar beneden gaat en wilt neem meer drinken en eten naar ziekenhuis gaan.
5 maanden geleden
Reactie op nazalan
dankjewel mama’s voor jullie reacties. Ik ben vandaag ook naar de huisarts ...
Als jou baby toch actief is oké maar als de temperatuur niet naar beneden gaat en hij blijft gewoon liggen niet lachen… dan moet jij naar zk gaan.
Ik maak jouw niet bang maar voor de zekerheid.
Mijn huisarts was ook hetzelfde gezegd voor mijn baby maar haar temperatuur blijft 39-40 en ze wil gewoon slapen ze drinkt niks heb ik naar urgentie gegaan. En daar moet wij toch blijven.
5 maanden geleden
Reactie op AmaiyaMaine
Probeer het leuk te maken.
Misschien een ijsje van fruit of melk? Of inder ...
Wat eet de baby?
5 maanden geleden
Reactie op kikkervisje88
Hier heeft mijn zoontje met 8 weken corona gehad (2,5 jaar geleden) hij is ...
Idd het is te veel voor een baby 39-40
5 maanden geleden
Wat eet de baby?
Op de foto?
Een sponsje. Uiteraard eet hij die niet op, daar is het stuk ook te groot voor. Maar hij zuigt wel het water eruit (dat ligt op het dienblad met de sponsjes erin), wat fijn is als het warm is (of als je kindje even wat minder drinkt zoals in dit geval)
5 maanden geleden
Reactie op AmaiyaMaine
Op de foto?
Een sponsje. Uiteraard eet hij die niet op, daar is het stuk o ...
Ah zo fijne, van waar heb jij het gekocht? Ik dacht in begin dat is een stuk bevloerde ice😓😂🤦🏻♀️
5 maanden geleden
Ah zo fijne, van waar heb jij het gekocht? Ik dacht in begin dat is een stu ...
Dit zijn gewoon schuursponsjes in reepjes geknipt en het 'schuur' gedeelte eraf geknipt.
Maar in principe kan het met elk soort standaard sponsje.
5 maanden geleden
Die van ons had van de week erge buikgriep, wij allemaal. Wij zijn toen in het zh geweest omdat ze bijna geen plasluiers meer had. Hier kregen wij het advies voor 2 dagen appelsap met water 1:1 verdunnen en dan geven, zijn snelle suikers en valt ligt op de maag! Hierdoor is zij er door gekomen! En ze zeiden voor 2 dagen is dat echt niet erg vocht is her belangrijkst
5 maanden geleden
Reactie op nazalan
lieve mama’s bedankt voor jullie tips. Ik ga zeker morgen met haar even lan ...
Hoi lief mama, hoe gaat het nu met de kleine? Ik hoop het dat beter ging !🤲🏻
5 maanden geleden
Reactie op nazalan
hoi hoi,
super lief dat je vraagt 🤗🤗🤗 het gaat gelukkig veel beter ze d ...
Goed om te horen, veel beterschap 😘