15 Reacties
7 maanden geleden
Bij ons lang ze al bij 3,5 maand op haar eigen kamertje. We hebben toen wel nog om 23:00 een fles gegeven en dus begonnen met van 19:00-23:00 in haar eigen bedje daarna lekker op haar eigen kaartje omdat we daar allemaal echt veel meer rust door hadden. Zij sliep lekker door en wij (ik iets minder omdat ik sowieso lig te waken op de babyfoon) ook.
7 maanden geleden
Hoi, ik ben rond de 6 maanden ook overgegaan van co sleeper naar eigen bedje. Dit is eigenlijk gekomen door omstandigheden. Ik had hele erge buikgriep en moest constant naar de wc rennen. Dus het was niet handig om haar naast me te laten slapen. Toen is ze voor het eerst naar haar eigen kamer gegaan. Ik heb heel de nacht boven de wc gehangen, ze is er niet 1x wakker van geworden. Ik moest er achteraf echt om lachen.
Overdag sliep ze al in haar eigen bedje, dat scheelt wellicht.
Ze slaapt nu altijd in haar eigen kamer, soms moet ik inderdaad nog wel 1 of 2 keer er naar toe voor een speentje. Verder gaat het super, het gaf best rust moet ik zeggen!
7 maanden geleden
Ik moet er niet aan denken dat ik haar nu al (7 maanden) op haar eigen kamertje laat slapen. Ze slaapt nu ook in de co sleeper naast me maar ik denk dat ze daar binnenkort ook uitgroeit. Dan ben ik van plan om haar sebra bedje uit haar slaapkamer naast mijn bed te zetten. Zo kan ze alvast wennen aan een ander bed in dezelfde omstandigheden. Ik weet niet wanneer ik haar naar haar eigen kamertje laat gaan. Dat zie ik allemaal nog wel. Voorlopig lekker naast mama :-)
7 maanden geleden
Voorlopig hou ik mijn kindje ook nog naast me, moet er ook nog niet aan denken om hem in eigen kamertje te laten slapen! Zien wel wanneer hij er klaar voor is :)
7 maanden geleden
Hier ging hij rond 5 maanden naar z'n eigen kamertje. Hij begon ook echt uit z'n co-sleeper te groeien. Destijds liet ik hem eerste deel van de avond nog in onze kamer slapen. Als ie dan rond 23.00 wakker werd verhuisde ik hem naar z'n eigen kamertje. Na een paar weken gewoon vanaf 7 uur al. Ik denk dat ik er meer moeite mee had dan hij 🤣. Hij sliep de eerste nacht al meteen door. Daarna werd ie wel af en toe wakker, maar hij slaapt nu het grootste deel van de tijd prima door. Het scheelt misschien ook dat hij eigenlijk van begin af aan, zodra we hem echt apart legde voor z'n dutjes ipv in z'n box, we hem al op z'n eigen kamertje legde. Hier is het goed gegaan in ieder geval!
7 maanden geleden
Bij ons ligt hij sinds 6,5 maand op zn eigen kamer.
Hij groeide echt uit de co-sleeper en werd elke keer wakker van ons als we naar bed gingen of 's nachts eruit moesten om naar de wc te gaan e.d. dus eigenlijk moest het wel al.
Ik vond de stap vooral erg groot en toch een beetje verdrietig.
Nadat we op vakantie zijn geweest, en hij dus toch al in een ander bedje had geslapen, meteen de stap maar gemaakt.
De eerste paar nachten wat onrustiger geslapen. Hij rolde ook opeens het hele bed door dus daar moest hij denk ik even aan wennen.
Nu gaat het eigenlijk heel goed. Meestal moeten we er 1x keer echt uit voor een fles, heel soms nog 1x voor een speentje maar dat is echt zelden.
En ja dat is fijner als hij naast je ligt, maar hij slaapt nu verder wel echt dieper en beter. En wij hoeven minder zachtjes te doen.
Ik daarintegen heb de eerste nachten gehuild omdat ik hem zo miste naast me, en moet nog steeds erg wennen. Het liefste zou ik hem nog lekker bij me hebben of wil ik even naar hem toe 's nachts.
7 maanden geleden
Reactie op Nola31
Hebben jullie nu ook nog een late fles?
Ja, deze is er eigenlijk alleen nog niet af om de reden dat ze geen grotere flessen op krijgt dan 150 en ze anders te weinig binnen krijgt als ik tussendoor ook nog fruit en groente wil geven.
Vind dat sowieso een behoorlijke puzzel 🧩
7 maanden geleden
Ik volg mee,
We zijn voor plan om ons baby volgende maand naar zijn kamer te verhuizen. Bij mijn dochter ik had haar toen ze 5 maanden was alleen in haar kamer laten slapen in begin waak wakker om een fopspeen te geven vanaf ze alken kan het doen ik moest niet meer naar haar gaan slaapt ze door.
Spannend deze keer mijn baby wordt na elke 2uur wakker voor bv dus ik zie dat niet zitten nu