13 Reacties

4 maanden geleden

Yes, heel herkenbaar haha. En als we willen helpen met de stukjes dan gooit hij zelfs heel dramatisch z’n hoofd in z’n nek 😂. Wil het graag zelf doen🤭

4 maanden geleden

Dat is prima toch? Mijn zoontje krijgt ook eten via de Rapley/Kleintjes methode. Klinkt hetzelfde. Alleen dat ik geen gepureerd eten aanbied…

4 maanden geleden

Hier ook! Ze wil steeds minder puree en meer kleine stukjes die ze zelf kan pakken en eten 😅 ook als ik het aan haar geef pakt ze het met haar handje om zelf in haar mondje te doen haha

4 maanden geleden

Hahah hier ook. Ze doet heel soms haar mond nog wel open. Maar dan haalt ze het zelf uit haar mond en stopt ze het zelf er weer in 🤣

4 maanden geleden

Reactie op Leanbo

Dat is prima toch? Mijn zoontje krijgt ook eten via de Rapley/Kleintjes me ...
Ja, het is goed maar ik heb het gevoel dat hij niet genoeg binnen krijgt 😅

4 maanden geleden

Ja, het is goed maar ik heb het gevoel dat hij niet genoeg binnen krijgt 😅 ...
Geeft niets. Je geeft nog borstvoeding of kunstvoeding toch? Dat is het eerste jaar het belangrijkste..

4 maanden geleden

Ja, hier ook. Heel normaal en goed ook trouwens! Dus lekker laten kliederen :)

4 maanden geleden

Hier ook! Ik probeer dan als ze wat spagetti in haar mond probeert te doen af en toe ook een lepeltje naar binnen te schuiven (met saus en groente) met wisselend success. En inderdaad een kliederboel maar wel heel schattig 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Krstn

Geeft niets. Je geeft nog borstvoeding of kunstvoeding toch? Dat is het eer ...
Ik geef bv op zijn vraag

4 maanden geleden

Ik geef bv op zijn vraag
Dan krijgt ie echt wel genoeg binnen hoor :) geen zorgen

4 maanden geleden

Ik geef nu stukjes. Eerst gepureerd een deel en dan stukjes bij de puree halt ze het van de lepel om zo in haar mond proberen te stoppen dus op dat moment geef ik stukjes en ze is dan heel gedreven vind dat een goede ontwikkeling dat ze zelf alles wil vasthouden

4 maanden geleden

Hoe geven jullie dan die stukken ? Eerste koken in het water if in de oven? Zoals brocoli, aardappelen…

4 maanden geleden

Hoe geven jullie dan die stukken ? Eerste koken in het water if in de oven? ...
Daarvoor kun je het beste de app Solid Starts downloaden. Daar kun je bij alles precies vinden hoe je het het beste kunt geven. Maar inderdaad, alles extra gaar zodat het zacht wordt. En in grote stukken zodat het makkelijk vast te houden is in de babyhandjes