963 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op killian

Gebruiken jullie een speentje? Zo ja, welke? Ik heb hier een Philips Avent ...
Ja heel af en toe als ons zoontje veel zuigbehoefte heeft of last van zijn darmpjes. Dan gebruiken we de ronde bips speen. De ene keer wil hij deze wel, andere keer niet. Helemaal prima!

9 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Wat zou ik hieraan kunnen doen? Of gaat dit vanzelf over?
Je zou de haakaa kolf even op je borst kunnen zetten nadat de baby net wat heeft gedronken. Dan haal je de druk er een beetje vanaf.

9 maanden geleden

Reactie op loki1991

Hoe onderscheiden jullie zuigbehoefte van honger? Ons zoontje van 6 weken l ...
Bij honger accepteert hij de speen niet. En bij zuigbehoefte wel

9 maanden geleden

Reactie op killian

Gebruiken jullie een speentje? Zo ja, welke? Ik heb hier een Philips Avent ...
Ik heb de difrax speentjes en ben tevreden. Ik geef wel borstvoeding via de fles

9 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Wat zou ik hieraan kunnen doen? Of gaat dit vanzelf over?
Ik heb veel gehad aan deze tips! https://lansinoh.nl/blogs/borstvoeding/te-sterke-toeschietreflex#:~:text=Als%20je%20baby%20zich%20lijkt,daarna%20verder%20rustig%20kan%20drinken.

9 maanden geleden

1 van de lastige dingen aan bv vind ik dat je niet weet hoeveel de kleine binnen krijgt.. maar vandaag te horen gekregen dat ze ruim 400gram aangekomen is sinds de ggd bij ons thuis kwam, dus dat is een hele fijne bevestiging dat ze genoeg binnen krijgt 🥳

9 maanden geleden

Even een vraag. Mijn zoontje is nu 1 week en 2 dagen oud en voeden aan mijn linkerborst doet pijn + gisteren bloedde die borst. Nu ben ik dus de hele dag aan het kolven op t moment dat hij aan m’n andere borst drinkt maar ik heb sinds de laatste 2 keer grote witte stukken? Erin zitten… iemand die weet wat dit is

9 maanden geleden

Hoe weet je hoeveel melk je klaar moet zetten als je langer van huis bent en mogelijk een voeding mist?

9 maanden geleden

Reactie op WeStok

Hoe weet je hoeveel melk je klaar moet zetten als je langer van huis bent e ...
Ik hou meestal 120 aan

9 maanden geleden

Ons meisje drinkt ineens super kort. Gisteren dronk ze 15 min per borst, vandaag (nog geen) 5 minuten. Ze krijgt 2x per dag kunstvoeding, 1x dronk ze 40 ml, de andere keer 70 ml (ook kleine hoeveelheden voor haar gewicht). Ze heeft vooralsnog elke voeding een plasluier. Ze is 12 dagen oud. Herkent iemand dit?

9 maanden geleden

Reactie op WeStok

Hoe weet je hoeveel melk je klaar moet zetten als je langer van huis bent e ...
Dit komt van de website van la leche league. Ik zou wel altijd wat extra achterlaten voor de zekerheid. De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door het gemiddeld aantal voedingen dat de baby per 24 uur krijgt. De rekensom is dan: Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel) https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

9 maanden geleden

Dit komt van de website van la leche league. Ik zou wel altijd wat extra ac ...
Dankjewel!

9 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Ons meisje drinkt ineens super kort. Gisteren dronk ze 15 min per borst, va ...
Yes, had onze kleine ook de eerste weken. Ging vaak de dag er na vanzelf weer goed. Soms wilde ze dan wat meer.

9 maanden geleden

Zit er bij jullie ook zoveel verschil per voeding hoe jullie kleintje drinkt? De ene voeding hapt ze ongeveer in één keer goed aan, maakt ze mooie teugen en stopt ze als ze klaar is. Misschien dat ze 1, maximaal 2 keer loslaat. En de andere voeding is ze zooo super onrustig, neemt ze een slok en laat gelijk weer los, hapt wel 30 keer in totaal aan, onrustig, etc. Geen idee waar deze verschillen in zitten. Wel erg vervelend van die onrustige voedingen 😅😩

9 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Zit er bij jullie ook zoveel verschil per voeding hoe jullie kleintje drink ...
Ja hier gaat het ook precies zo. En als ze zo onrustig gedronken heeft heeft ze daarna ook veel meer last van.

9 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Zit er bij jullie ook zoveel verschil per voeding hoe jullie kleintje drink ...
Ja hier ook. Bij mij heeft het ook wel te maken met hoe vol mijn borsten zijn, maar ook dan duurt het aanhappen soms bijna een half uur, en soms zit hij in twee hapoen goed 🤷

9 maanden geleden

Hoelang bewaren jullie moedermelk in de koelkast en vriezer? Ik heb van m'n kraamzorg in ieder geval geleerd dat melk op kamertemperatuur tot 8 uur lang gegeven mag worden, maar verder weet ik het eigenlijk niet en ik lees op verschillende websites verschillende dingen. In de koelkast bijv. 3 dagen, 5 dagen, 8 dagen, zit wel flink verschil in. 😅

9 maanden geleden

Reactie op Heart-eyes

Hoelang bewaren jullie moedermelk in de koelkast en vriezer? Ik heb van m'n ...
Vriezer hangt af van hoe koud hij kan staan. Is het een vriesvak dan 3 mnd begreep ik. Wij kunnen de temp instellen en kunnen hem dus koud genoeg zetten dat het 6mnd houdbaar blijft. Koelkast is mij verteld dat het 3 dagen is. Ontdooide melk in de koelkast 24u.

9 maanden geleden

Reactie op Heart-eyes

Hoelang bewaren jullie moedermelk in de koelkast en vriezer? Ik heb van m'n ...
Ik heb ‘het nieuwe borstvoedingsboek’ gekocht. Echt een mooi en handig boek. Daar staat echter veel langer in.

9 maanden geleden

Reactie op FHD

Ik heb ‘het nieuwe borstvoedingsboek’ gekocht. Echt een mooi en handig boek ...
O dat is ineens wel heel langer ja! 🤔