964 Reacties

vor 9 Monaten

Reactie op KarinaK

Zit er bij jullie ook zoveel verschil per voeding hoe jullie kleintje drink ...
Jaa hier ook, en hij lijkt ook steeds korter te gaan drinken. Misschien omdat hij effectiever drinkt maar je gaat toch meteen denken krijgt hij wel genoeg. Eerste meerdere voedingen per dag 30 minuten drinken en nu meestal maximaal 15 a 20 minuten. Gelukkig plast en poept hij nog steeds veel dus het zal wel goed gaan 🤞

vor 9 Monaten

Reactie op KarinaK

Zit er bij jullie ook zoveel verschil per voeding hoe jullie kleintje drink ...
Wij geven gekolfde melk met de fles en onze dochter is met de fles exact zo! Geen peil op te trekken 🤷‍♀️ en inderdaad meer reflux bij onrustig drinken.

vor 9 Monaten

Ik kan niet meer… sinds zondag antibiotica voor borstontsteking, en nu is gister mijn andere borst echt mega erg gaan ontsteken.. ben nog nooit zo ziek geweest.. nu een nieuwe antibiotica. Ik kan niet meer 😣😣😣😣

vor 9 Monaten

Reactie op dewinter

Ik kan niet meer… sinds zondag antibiotica voor borstontsteking, en nu is g ...
Ooo, zo naar! Doet zo'n pijn ook. Sterkte ❤

vor 9 Monaten

Reactie op dewinter

Ik kan niet meer… sinds zondag antibiotica voor borstontsteking, en nu is g ...
Wat ontzettend naar. Veel beterschap ❤️

vor 9 Monaten

Reactie op dewinter

Ik kan niet meer… sinds zondag antibiotica voor borstontsteking, en nu is g ...
Heel veel beterschap! 😩❤️

vor 9 Monaten

Reactie op dewinter

Ik kan niet meer… sinds zondag antibiotica voor borstontsteking, en nu is g ...
Pffff ik heb t afgelopen weekend gehad. Wat was dat pijnlijk, duizend x erger dan de bevalling. Heel veel sterkte 😩😩

vor 9 Monaten

Volgensmij vandaag een regeldagje. Zoontje komt bijna elk uur drinken, en ik ben al zo moe 😅

vor 9 Monaten

Hebben jullie tips over wanneer en hoeveel kolven om voorzichtig voorraadje aan te gaan maken? Zodat papa soms ook een flesje kan geven en voor 'je kan maar niet weten?' Dochter is vandaag 4 weken, productie is goed, voeden a 3 uur, s nachts keertje a 4 uur, ze geeft wisselend zelf honger aan, soms eerder op verzoek. En was een vroegertje met 37+1.

vor 9 Monaten

Reactie op Robin_254

Hebben jullie tips over wanneer en hoeveel kolven om voorzichtig voorraadje ...
Je kan na iedere voeding nog even 5min per borst nakolven. je hebt dan niet in 1x een volledige voeding, maar je kan het opsparen in de vriezer of koelkast.

vor 9 Monaten

Reactie op Robin_254

Hebben jullie tips over wanneer en hoeveel kolven om voorzichtig voorraadje ...
Je kunt sowieso een volledige voeding kolven en die met de fles geven. Meestal kolf je wel iets meer dan je kindje drinkt en kun je dat bewaren. Voordeel is dat je dan meteen weet hoeveel cc je voor een voeding nodig hebt. Of je kolft een keer tussen 2 voedingen in. Ik zou niet structureel gaan nakolven na elke voeding, want dat ga je je productie omhoog gooien.

vor 9 Monaten

Reactie op Robin_254

Hebben jullie tips over wanneer en hoeveel kolven om voorzichtig voorraadje ...
De lactatiekundige gaf mij als tip om na de ochtendvoeding na te kolven. Je kunt melk van 24 uur bij elkaar gooien dus ze zei dat je dan net van 2 ochtenden kan combineren. Grote kans dat je dan wel een hele voeding hebt. En anders eventueel tussendoor een keer kolven(ongeveer een uur na de voeding). Zodra je eenmaal 1 voeding bij elkaar hebt kun jij kolven terwijl je man het flesje geeft. Zo heb je altijd weer een voeding voor de volgende keer. En waarschijnlijk kolf je wel iets meer dan 1 voeding, zo kun je dan ook langzaam voorraad opbouwen.

vor 9 Monaten

Hoeveel cc is een gemiddeld voeding bij 4 wkn? Heb geen idee omdat ze alleen aan de borst drinkt..

vor 9 Monaten

Reactie op Robin_254

Hoeveel cc is een gemiddeld voeding bij 4 wkn? Heb geen idee omdat ze allee ...
Dat verschilt per kind. Je kunt dus een voeding volledig kolven, kijken hoeveel cc dat is, en aanbieden met de fles. Dan weet je hoeveel ze daarvan drinkt en hoeveel ze ongeveer nodig heeft.

vor 9 Monaten

Dit komt van de website van la leche league. Ik zou wel altijd wat extra ac ...
@Robin_254 via deze rekenregels kun je een beetje een inschatting maken. Ik moet zeggen dat ons mannetje ook iets meer drinkt. Ik heb begrepen dat zeker die eerste weken alles tot 180ml maal kg lichaamsgewicht/aantal voedingen nog normaal is.

vor 9 Monaten

Reactie op Spirit

Dat verschilt per kind. Je kunt dus een voeding volledig kolven, kijken hoe ...
Dit werkt alleen niet helemaal. Want soms drinken kindjes niet alles op, en soms kan je met kolven ook veel minder uit de borst halen dan je kindje dat kan.

vor 9 Monaten

Reactie op Robin_254

Hebben jullie tips over wanneer en hoeveel kolven om voorzichtig voorraadje ...
Ik heb overproductie en gebruik een haaka op de borst waar ik niet mee voed op dat moment en soms om de ergste druk eraf te halen voor het voeden. Per keer vang ik 15-50 ml op. Bij de nachtvoedingen doe ik het niet, maar ik kom op 100-160 ml per etmaal op deze manier.

vor 9 Monaten

Reactie op WeStok

Ik heb overproductie en gebruik een haaka op de borst waar ik niet mee voed ...
En gebruik je dat voor flesje? Ik heb een ladybug liggen, begon met 20cc maar nu zo n 10cc per keer en vond dat bijna de moeite niet en twijfel over daarmee onvoldoende vette melk..

vor 9 Monaten

Reactie op Jaja1989

Dit werkt alleen niet helemaal. Want soms drinken kindjes niet alles op, en ...
Precies, ik kolf vrijwel nooit een volledige voeding wanneer ik kolf als onze dochter een fles krijgt.

vor 9 Monaten

Reactie op eline199

De lactatiekundige gaf mij als tip om na de ochtendvoeding na te kolven. Je ...
Doe ik hier ook. Alleen doe ik standaard elke ochtendvoeding 1 borst kolven en de andere aanbieden. Dan kolf ik rond de 60-100cc en vries ik porties van 1-2dagen in van 100cc per flesje. Maar dit betekent dus wel dat ik altijd sochtends moet kolven, overslaan kan eigenlijk niet omdat ik mijn productie zo omhoog krik. Maar dat neem ik voor lief, vind het fijn grote voorraad te hebben. Vorige keer kreeg ik ontzettende productie dip toen ik weer ging werken dus was blij met de grote voorraad. Ook nooit stress of er wel genoeg melk was als ik langer wegbleef ofzo, altijd vriezer vol.