965 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Melanyyy

Hoeveel uur zit er tussen de voedingen? Mijn zoon is nu 5 weken en laat er ...
Meestal tussen de 2,5/3 uur (hij lijkt nu beetje in regeldagen te zitten). Hij is 3 weken. In de nacht laat ie er vaak meer tussen, toevallig vannacht bijna 6 uur.

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Meestal tussen de 2,5/3 uur (hij lijkt nu beetje in regeldagen te zitten). ...
Ah dat is ook nog prima te doen dus. Mijn zoon komt snachts ook gewoon om de 4 uur. Denk dat ik dit ook maar ga proberen. Vind het zo zielig hoeveel die nu spuugt en kreunt enzo! Bedankt voor je snelle reactie! :)

9 maanden geleden

Reactie op Chamss

Dezelfde situatie als ik dus☺️. Manueel of elektrisch is echt een persoonl ...
Dus als ik het goed begrijp hoef je hem alleen aan je borst te koppelen en zuigt hij dan vacuüm? Zoals met de Haakaa kolf? Ik lees dit nergens zo duidelijk terug op de website. Heb ook filmpjes gekeken, maar ook niet duidelijk..

9 maanden geleden

Reactie op Melanyyy

Ah dat is ook nog prima te doen dus. Mijn zoon komt snachts ook gewoon om d ...
Nog een aanvulling, want vandaag is een lactatiekundige langs geweest. 1 borst is helemaal prima. Ze zei ook dat sommige baby’s in de avond wel 2 borsten nodig hebben Ivm clusteren!

9 maanden geleden

Ik hou het eigenlijk niet meer vol.. zoontje van 5 weken en krijgt volledig borstvoeding. Hij meldt zich om de 1,5/2 uur en dit doet hij ook ‘s nachts. Ik weet niet waar het aan ligt, maar mijn productie loopt wel gewoon (120cc gekolft). Met flesvoeding die ik even wilde proberen om te kijken of hij wel verzadigt is heb ik gemerkt dat hij in de nacht 5 uurtjes slaapt. Als ik borstvoeding geef is dit dus 1,5/2 uur. Ik wil graag stoppen omdat ik ook een dochter van 22 maanden heb rondlopen en ik dus echt breek van vermoeidheid. Ik wil de borstvoeding ook niet loslaten omdat dit mij ook geen goed gevoel geeft. Het liefst wil ik door met de borstvoeding maar wel met slaap😔. Bv en kv combineren helpt ook niet. Na een voeding meldt hij zich gelijk weer voor drinken binnen 10 min na het wegleggen. Dus dan maak ik voor hem kv en dan drinkt hij 20cc ongeveer leeg. Maar toch komt hij na 2 uur alsnog. Wie kan mij hierin helpen?

9 maanden geleden

Reactie op Melanyyy

Hallo! Ik zit nu dus ook met dit probleem! Ik zie ook meerdere reacties dat ...
Mijn dochter krijgt vanaf begin 1 borst per keer ze is nu bijna 6 weken maar alsnog hetzelfde probleem. Altijd onrustig en boeren, spugen enz tot aan de volgende voeding

9 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik hou het eigenlijk niet meer vol.. zoontje van 5 weken en krijgt volledig ...
Is (veilig) samen slapen een optie? Dan komt je zoontje nog wel even vaak, maar kan je misschien wat sneller verder slapen. Lastig dilemma hè. Mij heeft samen slapen erg geholpen om het vol te houden.

9 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Nog een aanvulling, want vandaag is een lactatiekundige langs geweest. 1 b ...
Dank voor de reactie. Ik heb het vandaag geprobeerd. Hij is ook met 1 borst tevreden, en hij komt niet vaker dan wanneer ik 2 borsten geef. Tot nu toe bevalt het mij dus goed, en hij spuugt veel minder (nog steeds wel kleine mondjes, maar niet meer met hele golven) 😊

9 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik hou het eigenlijk niet meer vol.. zoontje van 5 weken en krijgt volledig ...
Misschien eens met een lactatiekundige overleggen? Zij kan eventueel ook mee kijken. (Tip: via de GGD kan je ook gratis met een lactatiekundige bellen om te overleggen)

9 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik hou het eigenlijk niet meer vol.. zoontje van 5 weken en krijgt volledig ...
Is het wel echt honger of kan het nog vermoeidheid zijn, of niet in slaap kunnen komen en dus boos/zuigbehoefte of bijv krampjes zijn? Rond 5 weken ga je wel richting de huilpiek, veel onrust. De meeste baby’s kunnen dan ongeveer wel 60 min wakker zijn namelijk, dus als hij zich al meldt met 1,5uur lijkt dat maar 30 min slaap? Of hoe gaat het slapen verder? Al een beetje begonnen met een standaard ritueel? Dus bij wakker worden direct verschonen / voeden en dan knuffelen en weer in slaap helpen? Helpt hier om zeker te weten dat het dan geen honger is. En mocht hier het slapen slecht gaan (vooral nu in de avonden bij onrust) dan leg ik wel vaker aan. Maar merk dat dat geen ‘echte’ honger is maar wil ze meer troost en is de speen niet oké. Maar dat is vaak blok van 4-5uurtjes ipv hele dag zoals bij jou. Dus iets beter vol te houden. Lastig hoor. Bij twijfels zou ik ook eerst lactatiekundige inschakelen. Ook handig om evt op de juiste manier kv en bv te gaan combineren als je dit wil doorzetten.

9 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik hou het eigenlijk niet meer vol.. zoontje van 5 weken en krijgt volledig ...
Aanvulling op wat anderen al gezegd hebben; is een keer kolven en dat s nachts geven met fles nog een optie? Als kv beter gaat met langere periode rust? En indd lactatiekundige vragen Vrees dat je net op de piek van onrust zit en daar doorheen moet, dat het wel snel beter wordt..

9 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik hou het eigenlijk niet meer vol.. zoontje van 5 weken en krijgt volledig ...
Als het op kv in de nacht 5 uur slaapt, zou ik dat lekker geven. Het klinkt inderdaad als clusteren/troost zoeken, als hij maar 20 ml uit de fles drinkt op zo’n moment. Ik worstelde ook enorm met het “moeten” van mezelf. Ik kolf nu om de 4 uur en we (mijn man meestal) geven flessen bv aangevuld met kv (ze drinkt vaker dan ik kolf). Ik denk dat ze op een dag 2 volle flessen kv krijgt en 5/6 flessen bv. Omdat mijn man veel voedingen doet met de fles, kan ik wat vaker slapen.

9 maanden geleden

Ik heb een vraagje. Ik geef volledig bv aan mijn zoontje van 2.5 week. Mijn productie loopt goed (eerder te veel) en hij doet het er goed op. Hij meldt zich elke 2.5-3 uur, ook 's nachts. Nu speel ik met het idee om zo af en toe een flesje af te kolven (aflolven na voeding) zodat ik af en toe een voeding kan overslaan en kan doorslapen. Kan dat nu al? Wat is jullie ervaring daarmee? Of is dat op dit termijn funest voor mijn productie?

9 maanden geleden

Nou, net voor het eerst echt in het openbaar voeding proberen te geven.. maar madam moest er niets van weten., denk toch te druk ofzo 😅 volgende keer maar gewoon flesje meenemen denk ik 🤷🏻‍♀️

9 maanden geleden

Reactie op Lana4567

Ik heb een vraagje. Ik geef volledig bv aan mijn zoontje van 2.5 week. Mijn ...
Ik deed dat vanaf 6 weken na de ochtendvoeding.

9 maanden geleden

Reactie op Lana4567

Ik heb een vraagje. Ik geef volledig bv aan mijn zoontje van 2.5 week. Mijn ...
Een keer doorslapen kan, maar niet "te vaak", dat zou inderdaad voor je productie niet goed zijn. Ik heb geen onderbouwde cijfers, maar zou het gevoelsmatig, als je dit vaker cq regelmatig wil doen, dan zou ik het bij 1x per week houden.

9 maanden geleden

Reactie op IreenK

Nou, net voor het eerst echt in het openbaar voeding proberen te geven.. ma ...
Het is ook oefenen! Voor jullie beide 😉 Drukte kan wellicht een oorzaak zijn, al vraag ik mij af of dat met deze leeftijd al echt een ding is? Misschien wel hoor.. Dan zou een rustiger hoekje uitzoeken kunnen helpen, of je zo op een stoel draaien dat de meeste hectiek van een andere kant komt. Ook zijn er wel "borstvoedingsdoeken" die wat meer privacy geven, al houdt dat geen geluid tegen natuurlijk. Als je een flesje zou gaan geven, moet jij op dat moment eigenlijk kolven toch? Dus zie zelf niet zoveel meerwaarde aan een flesje tov borstvoeding "oefenen" in het openbaar. Succes in ieder geval!

9 maanden geleden

Reactie op Lana4567

Ik heb een vraagje. Ik geef volledig bv aan mijn zoontje van 2.5 week. Mijn ...
Er wordt geadviseerd de eerste vier/zes weken niet te kolven. Daarnaast denk ik niet dat je al een voeding over kan slaan, dus dan zou je in de nacht ook moeten kolven. Geen idee vanaf wanneer dat kan. Misschien kan je op het borstvoedingsforum op Facebook je vraag stellen. Daar reageren ook lactatiekundigen.

9 maanden geleden

Voor de moeders die met 1 borst voeden, hoe doen jullie het als de kleine nog meer wilt drinken? Bieden jullie dan dezelfde borst nog een keer aan of wissel je dan met de andere borst af?

9 maanden geleden

Reactie op killian

Voor de moeders die met 1 borst voeden, hoe doen jullie het als de kleine n ...
Ik bied overdag en snachts één borst aan en savonds merk ik dat dat niet genoeg is, dan bied ik de andere borst aan. Het is geen "regel" dat hij bij mij maar 1 borst mag, maar ik merk dat hij goed en gulzig drinkt en na een minuut of tien slaperig wordt of gewoon gaat sabbelen. Savonds wordt hij wat onrustiger aan de ene borst, laat vaker lis na een X aantal minuten en gast dan weer haastig op zoek. Dat interpreteer ik als een "lege'' borst en dan bied ik de andere borst nog aan. Hij drinkt dan vaak nog maar een paar slokjes en gaat dan sabbelen of loslaten en blijft dan rustig☺️