965 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Mijn lactatiekundige vertelde dat 1 a 2 keer per week voldoende was om aan ...
Oh dat klinkt al een stuk beter te doen dan iedere dag. Dan gaan we dat toch maar doen voor de zekerheid.

9 maanden geleden

Hoeveel ml drinkt jullie baby ongeveer als hij afgekolfde melk drinkt?

9 maanden geleden

Reactie op Chamss

Hoeveel ml drinkt jullie baby ongeveer als hij afgekolfde melk drinkt?
6 weken vandaag, 150 ml in de afgelopen 2 weken

9 maanden geleden

Reactie op Chamss

Hoeveel ml drinkt jullie baby ongeveer als hij afgekolfde melk drinkt?
Hier 110 ml, hij is 4,7 kg. En 7 weken. Je kan het uitrekenen door 150 x lichaams gewicht en dat delen door het aantal voedingen Dus in ons geval 150x4,7 = 705 / 8 = 88 ml per keer. Die van ons drinkt alleen iets meer dan de richtlijn dus geef 20 ml extra.

9 maanden geleden

Reactie op Chamss

Hoeveel ml drinkt jullie baby ongeveer als hij afgekolfde melk drinkt?
90/100 ml bij 7 weken, al een poos. We hebben wel een meisje met reflux. Als ze meer drinkt, komt het er even hard weer uit. Ze komt overdag elke 2 a 3 uur voor een voeding. Alleen snachts laat ze er langer tussen (4-6 uur). In de avond kan ze elk uur willen drinken, alsof ze zichzelf even goed vol tankt voor de nacht. De hoeveelheden verschillen dan wel. Kan zijn dat ze na 30 ml al genoeg heeft. En een uur later 60. Het wisselt dus gedurende de dag.

9 maanden geleden

Reactie op Zaarrr

Hier 110 ml, hij is 4,7 kg. En 7 weken. Je kan het uitrekenen door 150 x li ...
Dat klopt niet helemaal. Zie https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel)

9 maanden geleden

Reactie op EmmelienB

Hoe zit het met wennen aan een fles en flesweigeren als je in principe voll ...
Mijn vroedvrouw zei 1 flesje per week blijven geven om het te oefenen/gewend te blijven van een flesje te drinken.

9 maanden geleden

Heeft iemand ook de Vulpes Goods draadloze kolf? Die met de gouden afwerking? Mijne zuigt lucht hebben meer mensen daar last van?

9 maanden geleden

Ik ben er zo klaar mee. In de eerste week had ik echt een topproductie, met kolven had ik ook al meer dan 200 ml in 1 sessie. Maar nu met al dit getob met aanhappen deze dagen dacht ik ik ga maar kolven tot ik de LK kan bellen. En nu komt er gewoon bijna niks meer uit, ik ben echt zo verdrietig :'(. Alle stress en spanning hebben heel m'n productie overhoop gegooid. Nu moet ik deze nacht waarschijnlijk kunstvoeding bijgeven want ik durf hem ook niet meer aan te leggen, ik zie intussen er zo tegenop door de pijn. Ik had het borstvoeding me zo anders voorgesteld. Ik heb het gewoon onderschat. Ik had nooit gedacht dat het zo ingewikkeld kon zijn. Sorry voor het ellendige verhaal, ik moet het even kwijt. Ik wil graag doorzetten, maar ik wil me niet de hele tijd zo mee bezig moeten houden, wil niet terug kijken op deze eerste weken dat ik alleen maar bezig was met die voeding 😢.

9 maanden geleden

Reactie op Heart-eyes

Ik ben er zo klaar mee. In de eerste week had ik echt een topproductie, met ...
Ik ben er zelf na 2 weken mee gestopt, ik was zelf ook alleen maar bezig met het voeden. Waardoor ik mezelf niet kon verzorgen om me productie op peil te houden plus ik zag er bij elke voeding zo tegeno dat ik vaak huilend met haar in me armen zat. Nu is ze 8 weken en voor mij een verademing dat wij hier al 6 weken aan de flesvoeding zijn, plus ze is voldaan win win!

9 maanden geleden

Reactie op Heart-eyes

Ik ben er zo klaar mee. In de eerste week had ik echt een topproductie, met ...
Borstvoeding is idd hard werken, bij mijn eerste had ik het ook zwaar onderschat... Kolven zegt niet noodzakelijk iets over je productie, het kan zijn dat door je stress/piekeren het kolven niet goed lukt nu. Het gewicht en de plasluiers van je kindje zeggen meer. Er is niets mis met wat kunstvoeding bij te geven of om zelf volledig over te schakelen lieve mama, je moet doen wat voor jou het beste werkt en dan is dat ook het beste voor jouw kindje! Om je productie evt op te krikken, is zoveel mogelijk aanleggen wel de boodschap. Veel aanleggen, veel huid op huid, veel rust en veel drinken... Liefs

9 maanden geleden

Heeft iemand ook de Vulpes Goods draadloze kolf? Die met de gouden afwerkin ...
Hoi, ik heb deze ook! Bij mij werkt die goed. Heb je de juiste verkleiner erop zitten en alles goed er in gezet?

9 maanden geleden

Voor degene die 1 borst per voeding geven, wat doen jullie met de andere borst per voeding? Kolven jullie het af of ?

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Voor degene die 1 borst per voeding geven, wat doen jullie met de andere bo ...
Ik kolf het ja!

9 maanden geleden

Reactie op Ano1983

Hoi, ik heb deze ook! Bij mij werkt die goed. Heb je de juiste verkleiner e ...
Ja… hij zuigt lucht bij het gaatje van de oplader 🫠😅

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Voor degene die 1 borst per voeding geven, wat doen jullie met de andere bo ...
Je kunt gewoon 1 borst per keer voeden. Dan zit er bijv 6 uur per borst tussen, dat regelt het lichaam dan wel. Als je de andere borst kolft zullen ze beide bijv elke 3 uur vol zijn, dan heb je meer dan de baby nodig heeft, kun je makkelijk extra voorraad opbouwen. Mijn linker geeft wat minder melk dan rechts. En hoeveel ze drinken kan per keer ook nog eens verschillen. Soms drinkt hij uit 1 borst, soms 2 uit borsten

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Voor degene die 1 borst per voeding geven, wat doen jullie met de andere bo ...
Nee, gewoon niks mee doen. 's Ochtends wil ik nog wel de haakaa aan de andere boob hangen, omdat ik dan overvol zit en het pijn doet.

9 maanden geleden

Zijn er hier dames die ook kindjes hebben die maar kort drinken maar wel voldaan zijn? Mijn dochter (morgen 7 weken) drinkt soms maar 5-6 minuten aan de borst en weigert dan vervolgens de andere kant. Ze is wel voldaan en laat vervolgens makkelijk 2,5-4uur tussen de volgende voeding. Ook zit de melk haar soms erg hoog waardoor er iets terug komt. Niet extreem. Als ik haar een flesje afgekolfde melk geef, drinkt ze ongeveer 100ml. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat in die paar minuten ook uit de borst haalt. De onzekerheid dat ze stiekem steeds toch te weinig krijgt zit me erg dwars. Hou haar gewicht uiteraard in de gaten maar de verschillende curves (WHO/CB) schetsen ook verschillend beeld.

9 maanden geleden

Reactie op SanneK123

Zijn er hier dames die ook kindjes hebben die maar kort drinken maar wel vo ...
Ik heb dit ook.. zo onzeker word ik ervan. Drinkt echt maar max 5 min 1 borst. Ik moet wel zeggen dat wanneer ik kolf, ik maar max 5 min per borst kolf want dan zijn ze ook echt leeg. Ik kolf dan ong 100/80 ml per borst. Dus zal toch wel goed zijn denk ik?

9 maanden geleden

Denken jullie even mee?? Borstvoeding maakt me enorm onzeker. Heb een 2de kindje van vandaag 6 weekjes oud. Bij mijn eerste heb ik tot 5 maanden bv gegeven (tot 4,5 maand exclusief) maar het was een hele strijd om zover te geraken. Ze was te vroeg geboren, kreeg de bv niet goed op gang getrokken, viel veel in slaap. Vanaf het moment dat ze flesjes kreeg ging haar curve beter, was voordien altijd sukkelen. Ook sliep ze meteen langer, was ze meer vrolijk, kortom een grote opluchting voor mezelf en de bevestiging dat ze toch niet altijd genoeg had aan de borst zoals ik vaak wel dacht. Bij mijn 2de nu zijn we beter gestart, een sterkere baby die ook beter drinkt. Curve gaat tot nu toe goed. Echter, gisterenavond heel lang aan de borst en telkens in slaap vallen. Niet abnormaal na kerst bij de familie. Rond 18u a 18u30 begonnen.. Toch na enkele uren (+/- 22u) willen neerleggen en bleef wakker en onrustig. Ik kreeg het idee dat ze toch honger had ondanks het clusteren en manlief afgekolfde melk laten verwarmen. Telkens 30ml. Ze dronk het heel hevig op en werd meteen rustig. Heeft uiteindelijk bijna 100 ml gedronken en is zo wel rustig geworden en uiteindelijk gaan slapen. Heb er op gelet tussenin te laten boeren, pauzes tussenin ook om nog bij te verwarmen, niet te snel gegeven.. Ze had dus echt nog grote honger. Na die fles heb ikzelf nog dubbelzijdig gekolfd: ongeveer 45 ml. Ze heeft dan ook een goede blok geslapen, tot 3u30 ongeveer. Haar toen aan ene kant aangelegd (ik geef altijd 2 borsten), eventjes vlot gedronken en dan in slaap gevallen. Proberen te activeren, niet goed gelukt. Verschoond, nog beetje gedronken aan dezelfde kant maar opnieuw heel snel in slaap. Proberen de andere kant nog aan te bieden maar sliep te vast. Heb haar neergelegd en ben zelf ook verder gaan slapen. Vanmorgen om 7u dus de andere borst aangeboden maar ondanks dat die rond 22u30 gisterenavond gekolfd werd en nadien de hele nacht niet meer van gedronken werd, had ik helemaal geen 'volle' of gestuwde borst. Is dit niet raar? De combinatie van gisterenavond het flesje, en de niet zo volle borst, maken me weer erg onzeker over de productie. Wat denken jullie hiervan...??