965 Reacties

9 maanden geleden

Hoe doen jullie het snachts met voeden en licht. Doen jullie dan een lampje aan of gewoon in het donker voeden? Wij hebben nu vaak snachts een nachtlampje aan (rood licht) maar vallen hier soms ook mee in slaap. Misschien een gekke vraag maar kan het dag/nacht ritme dan ook in de war raken?

9 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hoe doen jullie het snachts met voeden en licht. Doen jullie dan een lampje ...
Wij hebben een gewoon klein (warm wit) nachtlampje wat ik aan doe met voeden en verschonen. Ik ben er nog niet mee in slaap gevallen maar het heeft hier iig geen effect op zijn slaap, ons zoontje slaapt 's nachts supergoed en is overdag veel wakker.

9 maanden geleden

Reactie op Roomsoes68

Ik probeer 1x daags een flesje te geven aan onze dochter zodat ze het flesj ...
Melk kan echt anders ruiken en smaken als het uit de diepvries komt. Zelfs zuur. Vervelend dat je dochter het niet pakt, dat komt bij wel meer kinderen voor, je bent niet de enige! Pakt ze wel afgekolfde melk die niet ingevroren is geweest? Misschien anders mixen met elkaar om te kijken of ze dat wel pakt?

9 maanden geleden

Reactie op Roomsoes68

Het is vers afgekolfd en dan na afkoelen in de vriezer
Mijn melk wordt ook heel vies van het invriezen en mijn oudste dochter dronk het niet. Ze kreeg dus alleen melk uit de koelkast. Je kan het wel een week in de koelkast bewaren. Invriezen is dan niet nodig.

9 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hoe doen jullie het snachts met voeden en licht. Doen jullie dan een lampje ...
Wij hebben de hele nacht onze lamp op nachtlampje staan. Daar slapen we allemaal prima mee.

9 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hoe doen jullie het snachts met voeden en licht. Doen jullie dan een lampje ...
Wij hebben een zout lamp die de hele nacht aan staat en daar slapen we allemaal prima op

9 maanden geleden

Reactie op IreenK

Wat vervelend dat de melk dan zuur is na ontdooien, heb ik hier nog geen la ...
In de koelkast :(

9 maanden geleden

Reactie op Lindaw85

Melk kan echt anders ruiken en smaken als het uit de diepvries komt. Zelfs ...
Dat pakte ze wel, hoewel vorige keer ook niet. Deze keer lachte ze er wel bij toen ze weigerde, erg vervelend want bij mij was het gelijk paniek. Het rook toen ook licht zuur. Misschien is het de flessenwarmer? Ik heb die van Philips avent

9 maanden geleden

Reactie op Roomsoes68

Dat pakte ze wel, hoewel vorige keer ook niet. Deze keer lachte ze er wel b ...
Wij warmden altijd op in heet water, dus geen ervaring met een flessenwarmer. Misschien helpt het nog als niet jij de fles geeft? Soms weigeren kindjes bij de moeder de fles en bij iemand anders niet. Het blijft lastig waarom die kleintjes soms dingen doen 🤷🏼‍♀️

9 maanden geleden

Hoe gaan jullie om met meningen van anderen rondom bv? Ik geef aan mijn dochter van 7 weken bv. Ze groeit en drinkt erg goed en toch krijg ik bij iedereen de opmerking: “waarom ga je niet op flesvoeding dat is veel beter voor haar”, “je bv heeft niet genoeg voedingstoffen daarom huilt ze”, “vroeger deden we altijd…” enz. Ik merk dat het me zoveel doet. Ga soms gewoon twijfelen aan mijzelf of ik wel een goede moeder ben. Ik probeer het langs me af te laten gaan, maar toch blijft het in mijn hoofd spoken. Ik zou bijna gaan stoppen, omdat ik gewoon druk voel vanuit mijn kring dat ik het niet goed genoeg zou doen 😕. Ik denk dat de hormonen ook veel invloed hierop hebben. Hoe gaan jullie met dit soort opmerkingen om? Eventuele tips zijn welkom!

9 maanden geleden

Reactie op Eppel

Hoe gaan jullie om met meningen van anderen rondom bv? Ik geef aan mijn d ...
Zo herkenbaar. Heel de schoonfamilie is hier anti borstvoeding. Héél vermoeiend en frustrerend. Ik ben bevallen van mijn 2e kindje nu, bij mijn eerste raakte het me nog meer maar ook nu stoor ik me enorm aan alle commentaar. Heb ook minder zin om op familiebezoek te gaan zo. 🤷🏻‍♀️

9 maanden geleden

Reactie op Eppel

Hoe gaan jullie om met meningen van anderen rondom bv? Ik geef aan mijn d ...
Hebben die mensen wel hersenen? Je bv heeft niet genoeg voedingsstoffen??? Wat een domme opmerking. Borstvoeding is in alle opzichte beter dan flesvoeding. (Dit is geen aanval voor moeders die flesvoeding geven, ik heb mijn 1e kind ook flesvoeding gegeven)

9 maanden geleden

Reactie op Eppel

Hoe gaan jullie om met meningen van anderen rondom bv? Ik geef aan mijn d ...
Ik word vanaf mijn telefoon al boos op deze opmerkingen. Probeer het vooral los te laten. Hoe moeilijk dat ook is. Je doet het beste voor je kindje ♥️ Probeer je vooral te omringen met mensen die je steunen en probeer de mensen met een mening de mond te snoeren.

9 maanden geleden

Herkenbaar, hier is schoonmoeder degene die duidelijk laat merken dat ze er iets van vindt. Zij kan of wil gewoon niet snappen dat het anders werkt dan 30 jaar geleden en dat BV en fles ook een wereld van verschil is. Een greep uit de opmerkingen; - Heeft hij nu nog geen ritme? Dat zou toch onderhand wel moeten. - Dat huilen in de avond ken ik niet hoor, zou je hem wel zoveel drinken moeten geven? (bij clusteren) - Je ontneemt de papa wel de kans om een band op te bouwen zo. - Een vriendin van mij heeft vroeger ook borstvoeding gegeven en die had gewoon vaste tijden - Zou je er niet mee stoppen, dit is toch teveel gedoe zo? (omdat het soms vrij moeizaam loopt, vooral voor mij). - Kunstvoeding is toch ook prima? Kijk maar naar je vriend, die is er 2 meter mee geworden en was een veel tevredener kindje. Van de week hebben we haar een fles laten geven met de instructies voor therapeutisch voeden. Vervolgens zegt ze: ja eh dat heb ik allemaal niet gedaan hoor en dat ging prima. (fles er even uit als hij stopt met drinken, zelf laten aanhappen, fles zo horizontaal mogelijk houden). Toen heb ik haar wel even de wacht aangezegd. Verder heeft mijn vriend al een keer gemopperd op haar. Tips.. ene oor in, andere uit. Doen wat voor jou goed voelt en vertrouwen op je gevoel. En mijn vriend en ik praten veel hierover. Ik weet dat hij me 100% steunt, zich niet buitengesloten of de minder belangrijke ouder voelt en wat hij nodig heeft om ook zijn momenten met ons zoontje te hebben. En dat telt..

9 maanden geleden

Herkennen jullie het volgende en eventueel tips? Dochter is 6,5 wk (geboren met 37+1) en sinds paar dagen flinke huilpiek maar ook dat borstvoeding minder goed gaat. Ze hapt bij begin voeding goed aan en drinkt rustig. Dan laat ze na aantal minuten los, doen even boertje en geeft weer honger signalen. Leg opnieuw aan en dat ging normaal prima, nu wordt ze heel gefrustreerd, krijst tijdens drinken, neemt paar slokjes en laat krijsend los om vervolgens wel meteen weer te zoeken. En weer te huilen. Lukt dan echt niet goed meer, maar fles met afgekolfde melk drinkt ze rustig leeg als we die aanbieden. Ga ook contact zoeken met lactatiekundige. Is nu 3e dag op rij dat t zo gaat.. Maar dacht mss weten jullie iets.

9 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Herkennen jullie het volgende en eventueel tips? Dochter is 6,5 wk (gebore ...
Hier precies hetzelfde.. vraag me ook echt af waar t aan ligt

9 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Herkennen jullie het volgende en eventueel tips? Dochter is 6,5 wk (gebore ...
Is ze na die eerste minuten wel nog rustig? Als je haar laat boeren en dus voordat je haar voor een tweede keer aanlegt? Ik herken het van ons zoontje. Bij ons had dat te maken met een sterke melkstroom (overproductie). Dat viel nogal zwaar en zorgde voor flinke krampen. Hier hielp het ietsjes om hem te laten kalmeren met een speentje, dan even met de beentjes te fietsen om wat lucht kwijt te raken.

9 maanden geleden

Net weer eens live borstvoeding proberen te geven aan mijn dochter. Ze dronk super goed en rustig en het voelde zo fijn! Tot het spugen begon 😔 Ze heeft 2 uur lang verschillende hoeveelheden gespuugd, inclusief projectielbraken… huilen, overstrekken. Dus dat kan niet meer… het blijft bij kolven en flesjes om de hoeveelheden te beperken. Morgen CB, maar het zal “er allemaal wel weer bij horen”… 😣

9 maanden geleden

Reactie op Spirit

Net weer eens live borstvoeding proberen te geven aan mijn dochter. Ze dron ...
Snelle toeschietreflex? Hard zuigen en komt het dus snel binnen? Tepelhoedje is een idee- zie het als een remmer op snelle inname. 'Ik denk maar even voor je mee.

9 maanden geleden

Reactie op NienkeL

Snelle toeschietreflex? Hard zuigen en komt het dus snel binnen? Tepelhoedj ...
Thanks, ik heb inderdaad een heftige tsr, maar daardoor verslikte ze zich eerder enorm. Dat lijkt nu goed te gaan, maar het gaat nu om de hoeveelheid die ze totaal binnen krijgt. Zo lang dit rond de 90 cc is, valt spugen mee. Met live bv weet je dit natuurlijk niet. Met kolven en dan de fles geven, kunnen we haar daarbij helpen.