966 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op loki1991

Is ze na die eerste minuten wel nog rustig? Als je haar laat boeren en dus ...
Wisselt, soms is t bij eerste aanleggen alweer mis, soms keer daarna. Ook wisselend in of ze rustiger wordt. Wij gebruiken ook speentje om haar te kalmeren en dan nog eens proberen of flesje ..

9 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Herkennen jullie het volgende en eventueel tips? Dochter is 6,5 wk (gebore ...
Ik herken dit van onze dochter (8 weken). En ik vermoed dat het bij ons te maken heeft met het sprongetje waar ze in zit. Daarnaast is ze helaas soms ook een luie drinker en frustreert het haar als het TSR te lang op zich laat wachten en/of wanneer de melk stroom afneemt en ze dus zelf weer harder aan de bak moet. De borstvoeding is voor mij sowieso best aanpoten om goed lopende te houden. Tips vind ik lastig te geven omdat het zo persoonlijk is voor iedereen, maar dit heb ik gedaan: - Lactatiekundige geraadpleegd voor tips (hielp helaas voor ons niet, dochterlief liet zich niet meer corrigeren) - proberen echt de ontspanning te houden; buik ademhaling tijdens het voeden en blijven kijken naar baby om TRS op te blijven wekken - goed blijven eten/drinken en eventueel borstvoeding producten gebruiken (al is het maar voor het mentale effect) - blijven kolven (soms 1x per dag, soms om de voeding, om productie te ondersteunen) - sprongetje uitzitten en vertrouwen houden dat je baby vraagt wat ie nodig heeft. Het is echt een grote mindfuck, en heb al meerdere keren bijna de moed opgegeven. Maar herken de dipjes nu en probeer te vertrouwen dat we met tijd en soms wat extra werk er weer bovenop komen.

9 maanden geleden

Hoe doen jullie het straks met werk en kolven? En de kolf schoonmaken? Ben hier nog wat zoekende in en moet over een paar weken alweer aan het werk.. 😁

9 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hoe doen jullie het straks met werk en kolven? En de kolf schoonmaken? Ben ...
Ik kolf straks 3x, rond 9.30-12.30-15.30. Ik heb voor het schoonmaken een schuursponsje en een mini afwasmiddel in de tas. Ik doe dan een beetje afwasmiddel op het sponsje en dan onder de kraan afwassen. Vervolgens alles in een hydrofiele doek dicht knopen en het is weer schoon voor de volgende sessie 😄 (Afwasmiddel in zo’n shampoo reisverpakking gedaan)

9 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hoe doen jullie het straks met werk en kolven? En de kolf schoonmaken? Ben ...
Ik spoelde alle onderdelen af onder de kraan en legde het dan op een theedoek te drogen. Thuis waste ik pas af. Er zijn ook moeder die de kolfspullen in de koelkast bewaren tussendoor.

9 maanden geleden

Ik weet het even niet meer… vandaag en eigenlijk sinds een paar dagen wilt ze super vaak drinken en slaapt ook best weinig, ze is niet per see onrustig. Maar de onzekerheid begint weer toe te slaan bij mij, heb ik wel genoeg melk?? Mn borsten voelen ook gewoon leeg. Maar ze heeft wel gewoon volle luiers. Weet t gewoon echt ff niet meer

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Ik weet het even niet meer… vandaag en eigenlijk sinds een paar dagen wilt ...
Kan ze in een sprongetje zitten?

9 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hoe doen jullie het straks met werk en kolven? En de kolf schoonmaken? Ben ...
In het ziekenhuis spoelen ze alleen af met koud water en daarna lauw en 1x per dag uitkoken. Ik doe dit thuis ook.

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Ik weet het even niet meer… vandaag en eigenlijk sinds een paar dagen wilt ...
Regeldagen kunnen wel een paar dagen duren. Of ze heeft wat meer behoefte aan nabijheid. Als ze genoeg luiers heeft en tevreden is, lijkt het prima. Hoe oud is je kindje?

9 maanden geleden

Reactie op vdw21

In het ziekenhuis spoelen ze alleen af met koud water en daarna lauw en 1x ...
In principe hoeft uitkoken niet elke dag, tenzij je natuurlijk die instructie van het ziekenhuis hebt meegekregen.

9 maanden geleden

Bedankt voor de reacties dames! Ik ga ze ook schoonmaken tussendoor en dan savonds een keer uitkoken 😊

9 maanden geleden

Regeldagen kunnen wel een paar dagen duren. Of ze heeft wat meer behoefte a ...
Precies een maand

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Precies een maand
Dat zou dan best de eerste sprong kunnen zijn

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Ik weet het even niet meer… vandaag en eigenlijk sinds een paar dagen wilt ...
Heb net een flesje kv gegeven omdat ze bleef drinken echt letterlijk de hele dag, ook de heletijd huilend mn borst loslaten, haar handen in de mond sabbelen, dus toen dacht ik echt ff dit moet honger zijn en ja hoor ze dronk het flesje zo snel en gulzig leeg… nu voel ik me zo schuldig, wss toch niet voldoende melk 🥹

9 maanden geleden

Reactie op lilio23

Heb net een flesje kv gegeven omdat ze bleef drinken echt letterlijk de hel ...
Niet schuldig voelen hoor! Zijn vermoeiende en onzekere dagen. Het lastige is dat ze wel zo de productie dus ‘regelen’ door continu drinken / loslaten / aanhappen en dat hele dag door.. duurt even dag(en) en dan is je productie weer op pijl. Als je nu flesje geeft, verstoor je een beetje dit proces. Tenzij je ook gewoon kolft natuurlijk. Dus ik snap het gevoel wel, je wil die honger stillen. Maar eigenlijk regelt je kindje dit zelf heel goed! Natuurlijk wel altijd plasluiers in de gaten houden, dat is meer een indicatie of er echt iets aan de hand is met je melkproductie.

9 maanden geleden

Hoe veel nachtvoedingen geven jullie? En hoe lang slapen jullie kinderen! Mijn kindje slaapt van 2000 tot 0100 of soms langer door. Heel fijn hoor! Maar nu onstaat bij mij de angst dat ze dan niet genoeg melk gedurende 24 u krijgt. Is zo lang slapen normaal? Of moet ik haar toch wakker maken?

9 maanden geleden

Reactie op Sarah267

Hoe veel nachtvoedingen geven jullie? En hoe lang slapen jullie kinderen! ...
Één nachtvoeding, ze laat na een voeding ongeveer vijf uur ertussen en daarna vier, dit doet ze al sinds ze drie weken is. We zitten op zes voedingen per etmaal.

9 maanden geleden

Reactie op Sarah267

Hoe veel nachtvoedingen geven jullie? En hoe lang slapen jullie kinderen! ...
Normaal! Als ze gewoon goed groeit, is er niks aan de hand :)

9 maanden geleden

Reactie op vdw21

M’n zoontje drinkt heel lang aan de borst. Zeker een uur. Kan je dit ook ve ...
Herkenbaar. Mijn dochter heeft zowat 7 weken een uur nodig gehad. Met lactatiekundige overleg gehad, techniek was oke. Kindjes verschillen in hoelang ze nodig hebben en in hoe efficiënt het gaat. Ik heb uiteindelijk doorgezet (was een uitdaging want het is enorm vermoeiend) en nu ze wat ouder en steviger is met haar gewicht en ik wat meer gewend gaat het beter en is het nog maar 20 minuten / half uurtje. Veel beter vol te houden

8 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 8 weken oud, en hij drinkt heel vaak en weinig per keer. Hij is elk uur aan het drinken en het duurt dan maar 5 tot 10 minuten. Ook valt hij niet in slaap zonder te hebben gedronken. Als hij ‘s avonds zijn diepe slaap heeft en hij wordt even kort wakker, wilt hij drinken en dan valt hij al na 2 keer zuigen in slaap!😂 het is wel lastig, aangezien hij onwijs vaak aan de borst wil. Ik heb een elektrische kolf, maar daardoor krijg ik overproductie en voelen mijn borsten aan als stenen. Ik heb de eerste week een borstontsteking gehad en moest ik antibiotica innemen, maar ik bleef maar doorgaan met borstvoeding en dat was echt een hel! Ook moest hij zijn tongriem laten klieven en dat is pas 2 weken geleden gedaan. Ik had dagelijks tepel kloven etc. Verder groeit hij wel enorm hard, hij is na 4 weken meer dan 1,5 kilo zwaarder geworden. Op pad gaan is zo lastig door zijn drinkbehoefte.