967 Reacties

8 maanden geleden

Hoi allemaal ik heb een vraagje. Ik ben sinds een week of 2 begonnen met het aanbieden van een flesje op 1 voedingsmoment. Dit gaat gelukkig erg goed. Hij krijgt nu ongeveer 75 ml en wil daarna nog even de borst. Ik wil nu toe werken naar een volledige voeding, maar ik vroeg me af, moet ik dan kolven op het moment dat hij de fles krijgt? Nu kolf ik na de ochtend voeding en dat krijgt hij dan in de middag. Hij drinkt na de fles nog maar een paar minuten uit 1 borst en daarna pas 3 uur later weer.

8 maanden geleden

Reactie op Regen123

Gebruik je een speen? Misschien is het meer zuigbehoefte dan honger? Eerst ...
Ja ik gebruik zeker een speen, hij wil hem alleen bijna nooit, alleen bij krampjes. Probeer het weleens ‘s nachts maar dan spuugt hij hem gelijk uit, ook na een paar keer aanbieden dus het is wel echte honger denk ik. Slaap zit ook wel goed. Actieve slaap kan ik eventueel nog wel wat beter op letten en wat @spirit zei een nacht afgekolfde melk aanbieden wil ik ook wel proberen, thanks voor de tips beide 😄

8 maanden geleden

Reactie op Vlinder107

Hoi allemaal ik heb een vraagje. Ik ben sinds een week of 2 begonnen met he ...
Ik zou persoonlijk eerder dat moment nakolven (fles + kort borst) omdat je borsten op dat moment een hele voeding overslaan. Als je kolft na een volledige ochtend voeding, lijkt me dat je op dat moment minder opbrengst hebt omdat je borsten dan al leeg zijn.

8 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Ik doe ook steeds 1 borst per keer, maar dat moest ik idd juist doen, omdat ...
Bedankt voor je antwoord! Ik heb zeker niet te weinig. Iets scheve productie dus 1 kant misschien iets overproductie. Andere kant moet ik wel op letten dat die genoeg gestimuleerd blijft. Ze zal zelf wel aangeven als ze beide kanten nodig heeft? Hoor om me heen wel veel mensen die 2 kanten voeden

8 maanden geleden

Reactie op Vlinder107

Hoi allemaal ik heb een vraagje. Ik ben sinds een week of 2 begonnen met he ...
Heb je al een beetje een voorraad? Ik maakte eerst een voorraadje uit het nakolven van de ochtendvoeding. Toen we 2 zakjes voorraad hadden ben ik idd gaan kolven op de momenten dat mijn vriend ons zoontje de fles geeft. Dit doe ik nog steeds. Als ik weg bent appt mijn vriend dat hij ons zoontje de fles geeft en dan ga ik kolven. Dit doe ik zodat de melkproductie hetzelfde blijft 😊

8 maanden geleden

Reactie op Vlinder107

Hoi allemaal ik heb een vraagje. Ik ben sinds een week of 2 begonnen met he ...
Ja dat zou ik wel doen, volgens mij is dat bij jonge baby’s altijd wel het advies. Om je productie op peil te houden en ter voorkomen van overvolle borsten.

8 maanden geleden

Ik heb 6 weken gestruggled met mega veel pijn tot huilend aan toe voeden. En ik heb op bol.com van die zilver tepel beschermers gekocht en het is GE WEL DIG

8 maanden geleden

Ik heb 6 weken gestruggled met mega veel pijn tot huilend aan toe voeden. E ...
Och, dit klinkt niet best. Heb je ook een Lactatiekundige ingeschakeld? Borstvoeding hoort geen pijn te doen, dus kan ook aan de houding liggen of aan de manier waarop je baby aanhapt. Tepel beschermers kunnen wel werken maar hiermee los je het probleem/oorzaak niet op.

8 maanden geleden

12 weken op weg en ik overweeg echt om te stoppen, hoe pijnlijk ook.. ik snap gewoon niks meer van ons kind, honger, moe, reflux.. ik weet het niet. Het is een week goed gegaan en nu sinds gisteren weer niets dan huilen, overstrekken, moe zijn maar niet willen slapen. Vanochtend 190 (!) gedronken bij mij, alsnog hongersignalen maar omdat hij steeds losliet toch maar gestopt en speen gegeven. Daarna even in z’n bed geslapen, wel onrustig. Na 1,5 uur weer wakker dus net de drie uur tussen voedingen niet gehaald. Beetje spelen, toch weer huilen en het idee dat hij honger heeft. Ik leg hem aan, drinkt mega fanatiek en na 3 minuten weer loslaten en huilen. Speen gegeven en nu ligt hij in mijn armen te slapen. Ik ben compleet het spoor bijster qua signalen.

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

12 weken op weg en ik overweeg echt om te stoppen, hoe pijnlijk ook.. ik sn ...
Het is soms echt mega gemiep.. Hier morgen 9 weken en hetzelfde vanochtend. Knuistjes sabbelen, 3 slokken drinken, dan stoppen en wegduwen en 10 minuten later volop drinken. Hier drinkt ze moeilijker aan de borst, dus ik kolf nu veel meer en geef dat met de fles. Borst is extra. Dat geeft hier wel rust en helpt veel, en dan is t geen kunstvoeding en kan ik voor t gevoel en gezelligheid nog borstvoeding geven als dat uit komt. Raakt ze in de stress? Prima, dan krijgt ze fles. Tijd tussen voedingen laat ik helemaal los, iom CB ook. Ze komt veel vaker soms, in 1x alles drinken is nog te veel voor haar. Heb je een idee waarom hij steeds loslaat? Hier toch kort lipriempje en aan de korte kant tongriempje, maar fles gaat goed dus laten t voorlopig zo.

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

12 weken op weg en ik overweeg echt om te stoppen, hoe pijnlijk ook.. ik sn ...
Oh dit heb ik ook! Het lijkt wel alsof de signalen beginnen te veranderen. Een honger signaal is hier inmiddels ook een signaal van ongemak door reflux. We spelen hier regelmatig de quiz: “heeft ze honger, of gaat ze een enorme klots melk uitspugen??” Mijn vriend wint meestal 😅 (ik denk steeds honger, maar meestal moet ze spugen). Je kunt bij reflux ook verergeren door teveel te voeden, omdat drinken/zuigen de pijn van de reflux even stilt…

8 maanden geleden

Reactie op Spirit

Kan het zijn dat hij je een beetje als speen gebruikt? Dus als hij comfort ...
Ja, ik denk dat ook. Hij sabbelt vaak aan de borst. Ik heb letterlijk alle speentjes geprobeerd, maar hij wilt het echt niet.. ik heb zelfs geprobeerd een beetje melk op het speentje te doen, maar alsnog wilt hij niet

8 maanden geleden

Hoi allemaal , Onze kleine meid is nu 8 weken en vanaf het begin heb ik flinke overproductie en een sterk toeschietreflex. Tip van de lactatiekundige was om maar een borst te gaan aanbieden. Dat ben ik gaan doen en gaat een stuk beter. Ondertussen is ze 8 weken en voedt ik nog steeds 1 borst per keer, soms met tepelhoedje omdat ze zich anders verslikt in de hoeveelheid melk. Ik voedt haar op verzoek en dat is ongeveer om de 3 uur. Zijn er hier meer die één borst per keer voeden met 8 weken? Je zou toch denken dat ze op een gegeven moment meer nodig heeft en ik twee borsten moet gaan geven? Ze lijkt nog steeds tevreden na 1 borst.

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

12 weken op weg en ik overweeg echt om te stoppen, hoe pijnlijk ook.. ik sn ...
Klinkt als sprong 3. BV is soms heel erg zoeken maar het wordt echt makkelijker vrouw!!

8 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi allemaal , Onze kleine meid is nu 8 weken en vanaf het begin heb ik ...
Hier ook één borst per keer. Ik had ook overproductie, dit was over nadat ik ziek werd en weinig kon voeden. Nu is het goed afgestemd, ik kolf af en toe na en dan krijg ik er misschien 20 ml uit. Baby (2 maanden) is tevreden zo. Ze komt ongeveer elke vier uur, 's nachts laat ze er langer tussen. Ik blokvoed niet meer, als ze clustert leg ik haar om en om aan. Je productie is nu als het goed is afgestemd op je dochter, dus als je steeds een borst aanbood, kun je dat blijven doen. Mocht je toch naar beide borsten willen gaan, zou ik een lactatiekundige om advies vragen om een borstontsteking te voorkomen.

8 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi allemaal , Onze kleine meid is nu 8 weken en vanaf het begin heb ik ...
Hier hetzelfde! Ik voed nog steeds maar 1 borst per keer en ze heeft er genoeg aan. Groeit ook goed 😃 ik blijf dit lekker zo door doen, vind het ook fijn om relatief snel klaar te zijn met voeden. Hoe lang drinkt jouw kindje gemiddeld aan de borst per voedingssessie?

8 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 7 weken en borstvoeding is nog steeds pijnlijk. Dit komt door een verkorte tongriem die vorige week doorgebrand is. Ondanks de oefeningen van de lactatiekundige en de tips voor het aanleggen voel ik nog altijd zijn tong tegen mijn tepel. Heeft iemand dit ook gehad en tips voor bepaalde houdingen of hoe lang het duurde voor het aanhappen en drinken minder pijnlijk werd? Ik denk nu aan afbouwen omdat ik het zat ben om continu mijn tepels te voelen

8 maanden geleden

Reactie op Manon213

Mijn zoontje is nu 7 weken en borstvoeding is nog steeds pijnlijk. Dit komt ...
Tepelhoedje al geprobeerd. Dan voelt het zachter

8 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Hier hetzelfde! Ik voed nog steeds maar 1 borst per keer en ze heeft er gen ...
Dat ligt er echt heel erg aan of er veel melk komt. Als er heel veel melk toestroomt dan is ze soms al binnen 5 min klaar. Als het gewoon normal gaat dan tussen de 10 en 20 minuten en jij?

8 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Dat ligt er echt heel erg aan of er veel melk komt. Als er heel veel melk t ...
Hier idd ook meestal tussen de 10 en 20 minuten, hier houdt ze het goed op vol. Overdag ongeveer 3 a 4 uur er tussen en eerste blok van de avond/nacht laat ze er vaak ongeveer 8 uur tussen (ik maak haar nooit wakker rond 23 uur).