967 Reacties

8 maanden geleden

Even een huil momentje… ik kolf al volledig vanaf dat mijn dochter enkele weken oud is. Dit omdat ze aan de borst onrustig was, heftige tsr, veel verslikte en daarna altijd veel spuugde. Ik heb haar af en toe nog aangelegd om te zien of het al beter ging (nee), maar toen ik haar net aan wilde leggen, snapte ze het niet meer :( Ze werd pas rustig toen ze de fles kreeg. Dus dit lijkt nu voorgoed voorbij en het doet me veel meer dan ik had gedacht 😞

8 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Hier idd ook meestal tussen de 10 en 20 minuten, hier houdt ze het goed op ...
Woow dat is lang snachts. Onze dochter komt zowel overdag als snachts om de 3 a 4 uur. Vandaag wilde ze echt meer drinken en kwam ze vaak alweer om de 2 uur.

8 maanden geleden

Reactie op Spirit

Even een huil momentje… ik kolf al volledig vanaf dat mijn dochter enkele w ...
Agh wat balen zeg! Zou je het niet nog eens met een lactatiekundige kunnen proberen?

8 maanden geleden

Mijn zoon is nu 10 weken en heeft sinds paar dagen wat groenige ontlasting, lactatiekundige vindt het normaal uitzien, iemand ervaring ermee?

8 maanden geleden

Reactie op Magdalena12-/

Mijn zoon is nu 10 weken en heeft sinds paar dagen wat groenige ontlasting, ...
Hebben wij ook wel eens. Ik heb het idee dat het groener wordt als hij minder poept/langer er tussen zit dan normaal. Alsof de ‘verse’ poep veel geler is en wat wat langer in de darm heeft gezeten, groener.

8 maanden geleden

Hallo allemaal! Mijn zoontje is 11 weken. Sinds enkele dagen merk ik een verminderde productie, vnl rechts. Ik kan ook minder kolven dan anders en ´s nachts voelen ze minder vol aan. Ik maak me wat zorgen. Hij begint wel wat langer te slapen ´s nachts waardoor ik soms maar voeding meer geef snachts, soms nog 2. Vandaag ook een flesje moedermelk gegeven en dronk slechts 70cc, terwijl hij anders met gemak 120 dronk. Ook gekolfd derna en slechts 140cc, terwijl ik anders makkelijk over de 200cc zou kunnen kolven... Geen koorts, niet ziek,... Iemand enig idee of ervaring? Of tips?

8 maanden geleden

Reactie op NikiVi

Hallo allemaal! Mijn zoontje is 11 weken. Sinds enkele dagen merk ik een ...
Genoeg plasluiers? Zo ja zou ik vertrouwen op de productie die je kind vraagt. Voor t zelfde is er over een paar dagen weer een regelmoment, nu even geen groeispurtje of iets. Ik zou denken dat je mag vertrouwen op je baby die t aangeeft en jouw lichaam die zich aanpast.. zeker als je baby verder allert is en plasluiers heeft

8 maanden geleden

Reactie op amaf

Genoeg plasluiers? Zo ja zou ik vertrouwen op de productie die je kind vraa ...
Je borsten gaan ook leger voelen naarmate de productie meer afgestemd is met je baby trouwens. Dat is sowieso niet echt een goede maatstaaf voor hoeveelheid melk.

8 maanden geleden

Hallo allen, komt er bij jullie al wat ritme in als je op verzoek voed? Mijn bijna 11 weken oude dochter komt soms na 3.5uur en soms na 45 minuten voor de 2e borst. Soms drinkt ze 1 borst, soms beide borsten. Gemiddeld drinkt ze 4/ 5 minuten (erg actief) maar dit kan ook 3min of 9 minuten zijn. Kortom, voor mij geen pijl op te trekken. is dit hoe het hoort of kan ik beter proberen een soort schema aan te gaan houden? ik hoor graag hoe jullie dit doen!

8 maanden geleden

Reactie op eefebel

Hallo allen, komt er bij jullie al wat ritme in als je op verzoek voed? Mi ...
Ik weet niet hoe t hoort, maar dit heb ik ook. En bij m’n andere drie kids ook zo gehad. Mijn jongste neemt geen speen waardoor t drinken ook als speen functioneert en daardoor dus ook meer random is dan bij mijn tweede en derde die wel een speen hadden. Maar geen peil op te trekken is wel zo’n beetje ons motto helaas

8 maanden geleden

Reactie op eefebel

Hallo allen, komt er bij jullie al wat ritme in als je op verzoek voed? Mi ...
Er komt iets meer ritme in, ik weet niet of je tijden bijhoudt maar als je terug gaat kijken vond je vaak op ongeveer hetzelfde tijdstip. Verder is er geen pijl te trekken op hoe lang mijn zoontje drinkt, ene keer lang en dan binnen 3 uur weer honger, andere keer kort en dan rustig 4 uur wegblijven. Hij is al bijna uit maat 56 gegroeid dus gaat wel goed denk ik 🙈

8 maanden geleden

Reactie op eefebel

Hallo allen, komt er bij jullie al wat ritme in als je op verzoek voed? Mi ...
Herkenbaar, alleen hier flink langere drinktijden (vaak 20-30 minuten). Soms 3 uur, vaak komt hij eerder..

8 maanden geleden

Soms zo'n gekke nacht. Afgelopen weekend ging het super goed, slaapt ons zoontje heerlijk een paar uur achter elkaar en vanacht ineens weer om de 2 uren.. meer die dit hebben? Ik vind deze nachten behoorlijk pittig 🙈

8 maanden geleden

Hee allemaal. Ik zit met een dilemma. Mijn baby van 9 weken oud heeft de laatste tijd in de avonden niet genoeg aan de borsten. Wij warmen dan afgekolfde melk op en daarna slaapt ze goed door. Overdag lijkt ze wel genoeg melk uit de borsten te hebben. Komt dit iemand bekend voor? Ik zou graag savonds ook genoeg melk uit de borstrn willen hebben.

8 maanden geleden

Misschien een extra keer kolven in de avond zodat je borsten op een extra voeding ingesteld raken?

8 maanden geleden

Reactie op Melanie3010

Misschien een extra keer kolven in de avond zodat je borsten op een extra v ...
Ja, maar dan loop ik tegen hetgeen aan dat me borsten ‘leeg’ zijn wanneer ze normaal voor een voeding zou komen.

8 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hee allemaal. Ik zit met een dilemma. Mijn baby van 9 weken oud heeft de la ...
Waaruit maak je op dat je niet genoeg melk hebt? Hoeveel geef je in de fles en hoelang slaapt ze dan? Clusteren in de avond is heel normaal. Ben je daar bekend mee? Doorslapen hoeft nog helemaal niet bij de kleintjes. Het kan heel zwaar zijn om je baby de hele avond aan de borst te hebben (gewoon steeds van kant wisselend), maar dat is dus wel normaal.

8 maanden geleden

Reactie op eefebel

Hallo allen, komt er bij jullie al wat ritme in als je op verzoek voed? Mi ...
Het zelfde hier. Ik hou sinds paar dagen een ritme aan dat ik haar overdag elk 2 uur voed en maak zorgen dat haar dutjes daar om geen zijn gepland en dit lijkt goed te werken. Onze drinkt ook heel actief en heeft binnen paar minuten al een borst leeg gedronken en is dan meestal erg tevreden. Ik probeer de 2e borst dan nog een keer aan te bieden na 15 min recht op houden en goed laten boeren en dan drinkt ze soms wel en niet. Maar de 2 uur er tussen lijkt goed te werken. In de avond wilt ze nog vaak wel clusteren en dat laat ik dan ook gewoon toe. De nachten doe ik wel op verzoek maar afgelopen dagen slaapt ze ook echt beter door.

8 maanden geleden

Reactie op eefebel

Hallo allen, komt er bij jullie al wat ritme in als je op verzoek voed? Mi ...
Hier al paar dagen eindelijk echt ritme, voedingsmomenten: 08.00 11.00 14.00 17.00 20.00 01.00 05.00 Dacht dat het wel zou verschillen per dagen, maar eigenlijk al langer dan een week hebben we dit ritme. 😇

8 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Ja, maar dan loop ik tegen hetgeen aan dat me borsten ‘leeg’ zijn wanneer z ...
Je borsten zijn nooit leeg! En er is altijd genoeg melk ook als je een keer (of meerdere) keren per dag extra kolft. Enige risico is overproductie ( ook niet fijn )