967 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Pluis1993

Hoi allemaal, ik geef mijn dochter (14 weken) volledig borstvoeding en kolf ...
Hee! Ik kolf nu zelf ook soms minder. Doe dat nu gewoon aanvullen met kunstvoeding als ik minder kolf omdat ik anders maar blijf kolven maar weet niet of dit voor jou een optie is

7 maanden geleden

Vraagje: Mijn zoontje van bijna 17 weken drinkt aan de borst best wel onrustig: aanhappen/loslaten, overal heen kijken en motorisch onrustig. Terwijl als ik de melk afkolf en in een flesje geef, hij rustig z’n flesje leeg drinkt (soms zelfs 180cc). Herkent iemand dit? Of idee waaraan dit ligt?

7 maanden geleden

Reactie op sophieb92

Vraagje: Mijn zoontje van bijna 17 weken drinkt aan de borst best wel onru ...
Ja nu weer bij de jongste, maar ook bij de oudste gehad. Was bij ons eens fase 🙈. Enige dat hielp was prikkelvrije omgeving, maar natuurlijk niet altijd mogelijk. Een borstvoedingsdoek hielp ook wel op drukkere plekken.

7 maanden geleden

Hoi! Hoe doen jullie het met voeden overdag? Voeden als de baby wakker wordt of voeden voordat je de baby in bed legt? Wij doen nu voeden als ze wakker wordt, maar het laten slapen wordt steeds lastiger. Ze huilt als we haar wiegen terwijl de ‘wakkertijd’ voorbij is en we wel slaapsignalen zien.

7 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Hoe doen jullie het met voeden overdag? Voeden als de baby wakker wor ...
Voeden als hij hongersignalen geeft dus echt op verzoek en verder kijken naar de slaapsignalen als hij moet slapen. Nu krijg ik hem ook moeilijk in slaap, maar ik denk dat het bij deze fase hoort.

7 maanden geleden

Reactie op irissss95

Hee! Ik kolf nu zelf ook soms minder. Doe dat nu gewoon aanvullen met kunst ...
Ja, daar heb ik zelf ook al aan gedacht! Blijf idd anders maar kolven en dan is het misschien nog niet eens genoeg. Heb jij bepaalde soort kunstvoeding die je combineert met borstvoeding?

7 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Hoe doen jullie het met voeden overdag? Voeden als de baby wakker wor ...
Ik voed op verzoek en soms ook om in slaap te vallen. Dus dan direct na het slapen en voor het volgende slaapje.

7 maanden geleden

Reactie op Pluis1993

Ja, daar heb ik zelf ook al aan gedacht! Blijf idd anders maar kolven en da ...
Elke kv ook kan je naast bv geven.

7 maanden geleden

Even een vraagje. Ons zoontje van 16 weken komt elke nacht 1 keer voor een voeding. Ik doe deze voeding altijd omdat ik live bv geef. Heeft het invloed op mijn productie als ik de nachtvoeding af en toe skip omdat mijn man dan een flesje geeft?

7 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Hoe doen jullie het met voeden overdag? Voeden als de baby wakker wor ...
Iedereen zegt weer iets anders maar wij hadden dit ook.. Toen las ik dat het kan zijn dat de baby dus niet voldoende heeft gedronken en daardoor moeilijker of minder lang slaapt. Dus gewoon op verzoek lijkt mij het beste! En soms werkt het ook voor in slaap vallen.. tja dan is dat maar even zo denk ik? Anders krijgt ze bijna geen rust overdag

7 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Hoe doen jullie het met voeden overdag? Voeden als de baby wakker wor ...
Misschien deelvoeden? Dat werkt hier vrij goed. Dan voed je de helft van de fles/1 borst zodra je kindje wakker is, en de andere helft/borst zo’n 20 minuten voordat de wakkertijd voorbij is, en daarna gelijk op bed.

7 maanden geleden

Drinken jullie kindjes nu ze wat ouder zijn ook korter aan de borst?

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Drinken jullie kindjes nu ze wat ouder zijn ook korter aan de borst?
Ja vaak 5-10 minuten. Was gewend dat hij wel een uur kon drinken

7 maanden geleden

Reactie op Lis-No

Even een vraagje. Ons zoontje van 16 weken komt elke nacht 1 keer voor een ...
Ik denk dat het wel invloed kan hebben. Hoeveel voedingen geef je nog op de dag?

7 maanden geleden

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo ongeveer per dag? T.o.v. schema’s die ik met kv voorbij zie komen lijkt het zo ‘veel’. Ik voed op verzoek bij mijn zoontje van 13 weken wat meestal inhoud na elke voeding. Enkele weken terug dronk hij zo’n 6-8 momenten maar tegenwoordig is het vaker 8-10. Benieuwd hoe het bij jullie gaat.

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
Vandaag zit ik wel echt tegen de 12 keer. Maar gemiddeld zit ik op 8 keer per dag. Maar ik heb een poosje afgekolfde melk gegeven en vindt de borst zoveel makkelijker en sneller gaan. Geen flesje die je moet omspoelen of klaarmaken. Geen huilend kind omdat de fles niet snel genoeg warm is en ook in de nacht even aanleggen en klaar. Het klopt ook wel dat kv minder vaak is omdat dat veel zwaarder op de maag ligt dan borstvoeding. Dat verteerd sneller.

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
Vaak 7-8 momenten. Heeeel soms 6, en tijdens sprongen/regeldagen ook wel eens tot de 12 momenten. We proberen overdag wel minstens 2 uur er tussen te laten, gezien hij dan flesjes afgekolfde melk krijgt en ik bang ben om hem anders te overvoeden 😅

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
Nog steeds ongeveer 10 keer per dag. Hij laat er gewoon amper 2 uur tussen, ook in de nacht gaat het vaak zo door. Ik hoop dat we hier snel verandering in merken als we gaan slaaptrainen. Merk dat het snachts wellicht geen honger is maar gewenning

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Ik denk dat het wel invloed kan hebben. Hoeveel voedingen geef je nog op de ...
Hij krijgt met de nachtvoeding erbij in totaal 5 voedingen per 24 uur

7 maanden geleden

Reactie op Lis-No

Hij krijgt met de nachtvoeding erbij in totaal 5 voedingen per 24 uur
Dat is niet vaak. Ik las op de Facebookpagina borstvoedingsforum dat het dan wel invloed kan hebben op je productie stel je slaat het over.