967 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op ayca1

Sind een paar weken komt mijn zoontje regelmatig snachts voor 3 voedingen w ...
Onze kleine meid wil juist savonds echt aan de borst. Anders slaapt ze gewoon maar 3 uurtjes. Als ik haar ande borst heb gehad kan ze 1x 5 uurtjes slapen. Daarna komt ze gewoon weer elke 3 uur haha.

6 maanden geleden

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wordt van die ml'ers. Toen ze nog alles live dronk was ik totaal niet onzeker. Maar nu ik kolf op mijn werk zie ik ineens hoeveelheden en denk ik, zou dit wel genoeg zijn. Krijgt de kolf er wel net zoveel uit als zij? Ik kolf nu elke keer rond de 130 ml per sessie. En gebruik dit dan ook als flesje voor haar. Ze lijkt er wel genoeg aan te hebben.

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wo ...
Volgens mij is dat echt een hele normale hoeveelheid! Je kan een rekensom maken om te zien hoeveel het ongeveer moet zijn afhankelijk van het lichaamsgewicht : https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wo ...
Heel netjes! Ik heb een poosje fulltime gekolft en dat varieerde tussen 90 en 130

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wo ...
Heel netjes hoor. Ik kolf ergens tussen de 110-150 ml per meer, afhankelijk van de borst en het tijdstip. Kleine drinkt ongeveer 130 ml per keer.

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wo ...
Lastig is dat hè? Ik ken het gevoel wel. Sommige vrouwen kolven ruim een voeding en kunnen flinke voorraden invriezen en dan denk je “huh, dat heb ik niet”. Net als hier al door andere dames werd gezegd, kolf ik ook ergens rond 100-120 ml per keer. Alleen in de ochtend kolf ik meer, omdat ik de nacht oversla. Niet onzeker zijn!! Je doet het hartstikke goed ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wo ...
Voed je buiten het werk om wel nog live? Mocht ze te kort komen haalt ze het echt wel in hoor, dus probeer je niet te druk te maken!

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoeveel ml kolven jullie per kolfsessie? Ik merk dat ik helemaal onzeker wo ...
Ik heb precies het zelfde, wanneer ik kolf haal ik er maar 60cc uit van beide borsten en daar zal mn zoon nooit tevreden over zijn. Maar als ik hem aan de borst doe is hij altijd tevreden. Heel apart hoe het werkt.

6 maanden geleden

Reactie op Fem.

Voed je buiten het werk om wel nog live? Mocht ze te kort komen haalt ze he ...
Ja buiten het werk om voet ik alles live. Dat is een fijne geruststelling!

6 maanden geleden

Ik wil graag in mei overdag kunstvoeding gaan geven en dan sochtends voor werk en na werk/snachts bv. Ik ben zelf twee dagen + weekend thuis. Kan ik dan die overdag voedingen ook weer bv geven of denken jullie dat ik daardoor mn productie onnodig weer verhoog?

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Ik wil graag in mei overdag kunstvoeding gaan geven en dan sochtends voor w ...
Als je die andere dagen wel blijft afkolven is er niets aan de hand

6 maanden geleden

Reactie op sheilatje

Als je die andere dagen wel blijft afkolven is er niets aan de hand
Bij het kolven krijg ik niet genoeg, daarom wil ik het gaan afbouwen. Of is het meer om stuwing en ontsteking te voorkomen?

6 maanden geleden

Ik moet extra flesjes aanschaffen voor de opvang en kan kiezen tussen de MAM 130ml of 160ml . Hij drinkt nu altijd uit 130ml. Zal hij ooit meer drinken en is t beter om 160ml aan te schaffen of zit ik tot 1 jaar safe met 130. Ik wil niet dat de opvang gaat overvoeden voor t gemak dus ik neig naar 130..

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Bij het kolven krijg ik niet genoeg, daarom wil ik het gaan afbouwen. Of is ...
Dat weet ik niet. Je kan het proberen maar ik denk of je productie loopt terug of je krijgt last van stuwing. En om dat te voorkomen zou ik toch dan maar de kleine beetjes af te kolven. Of die dagen dat je overdag ook thuis bent ook op flesvoeding over te stappen. Dan hou je weer regelmaat in de bv

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Ik wil graag in mei overdag kunstvoeding gaan geven en dan sochtends voor w ...
Je kan thuis bv geven, maar de kans is wel dat je productie zo erg achteruit gaat dat je helemaal over moet op kv.

6 maanden geleden

Reactie op Nelle23

Ik moet extra flesjes aanschaffen voor de opvang en kan kiezen tussen de MA ...
Ik zou 130 doen, dan kunnen ze minder snel grotere flessen geven. Mijn oudste heeft nooit meer dan 120 gedronken.

6 maanden geleden

Je kan thuis bv geven, maar de kans is wel dat je productie zo erg achterui ...
Mmm oke, zelfs als ik dat nog uitstel tot 6 maanden? Ik lees namelijk wel op meerdere sites LLL oa dat het zou kunnen inderdaad met risico dat het meer terugloopt dan gewenst. Je gaat er meer vanuit dat de ochtend/avond meer als therapeutisch werkt en dat je nog de bouwstenen en antistoffen kan doorgeven. Daar gaat het me voornamelijk om. Het is niet dat ik niet wil kolven, er komt alleen niet genoeg uit.. 😔

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Mmm oke, zelfs als ik dat nog uitstel tot 6 maanden? Ik lees namelijk wel o ...
Hoeveel kolf je? Zitten je borstschilden goed? Volgens is je productie pas rond 9/12 maanden stabiel. Je kan misschien drie keer per werkdag kolven en dan aanvullen met kv. Zo deed ik het bij mijn oudste dochter. Ze kreeg soms een klein flesje kv erbij. M’n productie bleef daarbij stabiel.

6 maanden geleden

Hoeveel kolf je? Zitten je borstschilden goed? Volgens is je productie pas ...
Weinig helaas, maar 50-100 voor beide.. borstschild zit goed heb het ook opgemeten. Ik denk gezien deze volumes dat ik helemaal moet gaan afstappen. Hij zou beoogd op 7,1 moeten zitten met 4 maanden maar was 6,8. Het voelt als falen, maar het lukt gewoon niet meer en wil het beste geven.

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Weinig helaas, maar 50-100 voor beide.. borstschild zit goed heb het ook op ...
100 ml per keer is best prima. Ik zou zelf toch kolven en dat laten geven en aanvullen met kv. Dan geef je nog jouw goede melk en vul je aan zodat hij wel genoeg krijgt. Vervelend dat je je zo naar voelt, je doet toch zo je best.