967 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Weinig helaas, maar 50-100 voor beide.. borstschild zit goed heb het ook op ...
Je kan ook een kolf consult aanvragen bij een lactatiekundige, misschien zijn je borst schilden bijvoorbeeld niet goed passend?

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Mmm oke, zelfs als ik dat nog uitstel tot 6 maanden? Ik lees namelijk wel o ...
Ik heb meerdere vriendinnen die idd alleen ochtend en avond geven vanaf moment dat ze gaan werken en bij hun werkt dat prima

6 maanden geleden

100 ml per keer is best prima. Ik zou zelf toch kolven en dat laten geven e ...
Ik doe enorm mn best, al met 1-0 achterstand begonnen en die hard mn best gedaan om het op gang te krijgen. Ging als een tierelier de eerste drie maanden. Maar nu is het gewoon heel lastig te weten krijgt hij genoeg. Hij komt 12 keer en als ik klein flesje aanvul kv geeft drinkt hij dat ook vaak op. Ik weet het gewoon niet meer. Afbouwen was ik wel al van plan, maar als ik maar zo weinig kolf, vraag ik me af of er überhaupt nog wat in zit.

6 maanden geleden

Reactie op amaf

Ik heb meerdere vriendinnen die idd alleen ochtend en avond geven vanaf mom ...
Dat zou ik graag ook willen, maar moet wel natuurlijk een volwaardige voeding zijn dan. En dat heb ik denk ik niet.

6 maanden geleden

Reactie op amaf

Ik heb meerdere vriendinnen die idd alleen ochtend en avond geven vanaf mom ...
Kolven ze dan ook tussendoor gedurende de dag?

6 maanden geleden

Iemand tips ? Ik heb een kleintje van 4 maanden. Ik voedde altijd met tepelhoedje (hij hapte in het begin niet goed aan door te strakke tongriem, nav observatie van een lactatie deskundige deze laten klieven toen hij 5 dagen was. Sinds een tijdje accepteert mn kleine met tepelhoedje niet meer, zonder tepelhoedje lukt tegenwoordig ook. Ik heb het idee dat hij wel goed aanhapt, het doet bij mij ook geen pijn oid. Hij kan goede slokken nemen, drinkt alleen wel veel sneller en onrustiger. Met tepelhoedje kon hij zo een kwartier aan de borst drinken en nu 3 a 4 minuten per borst, soms 6 a 7. Nu de laatste tijd is het elke keer drama, huilen aan de borst, krijsen, strekken. Ik dacht eerst krampjes maar ook na goede poepluiers is dit het geval. Hij laat vaak los en hapt dan weer aan en laat weer los. Ik dacht ook dat mijn productie was verminderd maar als ik ipv een live voeding geef ga kolven dan kolf ik wel rond de 120 ml (niet mega veel maar ook niet dat er niks is ). In de nacht gaat het soms wel en soms ook niet goed. Is dit herkenbaar voor iemand? Iemand tips wat ik kan proberen? Heb al verschillende houdingen geprobeerd maar dat lijkt ook niet te helpen.

6 maanden geleden

Nog een aanvulling, uit de fles (gekolfde melk) drinkt hij wel super goed en zonder huilen.

6 maanden geleden

Reactie op CreatM

Iemand tips ? Ik heb een kleintje van 4 maanden. Ik voedde altijd met tepel ...
Herkenbaar! Zonder tepelhoedje drinken ze efficiënter dus dat hij sneller is kan wel kloppen. Hier gaat het drinken op dit moment ook zo onrustig, volgens mij is dat gewoon sprong 4 🤷. Geen tips dus helaas, ik denk dat het vanzelf weer beter wordt.

6 maanden geleden

Reactie op CreatM

Iemand tips ? Ik heb een kleintje van 4 maanden. Ik voedde altijd met tepel ...
Het kan heel goed zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft en dan boos wordt dat er nog melk uit komt. Je kan dus proberen een speentje of vinger aan te bieden!

6 maanden geleden

Reactie op Fem.

Het kan heel goed zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft en dan boos wordt dat ...
Heb dit ook geprobeerd maar hij heeft duidelijk nog honger want hij blijft dan huilen en jammeren en als ik dan een flesje klaar maak met afgekolfde melk dan drinkt hij echt goed door

6 maanden geleden

Reactie op CreatM

Iemand tips ? Ik heb een kleintje van 4 maanden. Ik voedde altijd met tepel ...
Ik had een te snelle toeschietreflex. Mijn dochter deed het zelfde als uw zoon. Het advies wat ik toen kreeg was adem even inhouden als er gedronken word. En rechter op laten drinken. Ik zelf heb geen ervaring met tepelhoedjes gehad dus weet niet of het werkt.

6 maanden geleden

Reactie op sheilatje

Ik had een te snelle toeschietreflex. Mijn dochter deed het zelfde als uw z ...
Ik zat zelf ook al te twijfelen over een te snelle toeschietreflex. Ik ga dit eens even proberen bij de volgende voeding ! Bedankt

6 maanden geleden

Reactie op ayca1

Kolven ze dan ook tussendoor gedurende de dag?
Nee ik denk dat mijn productie zou kelderen. Maar bij hun dus niet en gaat t echt nog lang prima. Lijkt me heerlijk

6 maanden geleden

Reactie op CreatM

Iemand tips ? Ik heb een kleintje van 4 maanden. Ik voedde altijd met tepel ...
Mijn kindje doet dit als er een boer dwars zit. Miss hapt hij nu meer lucht naar bjnnen als t sneller gaat. Als mijn kindje veel loslaat en gaat huilen tijdens t drinken zit er dus of een boer dwars of ze wil eigenlijk slapen. (Ze valt sinds kort niet meer echt in slaap aan de borst maar raakt gefrustreerd, duurde even voor ik daar achter was). Mijn tip: echt even goed op de rug kloppen en wachten op een boer als hij t weer doet.

6 maanden geleden

Zijn er hier meer dames die merken dat hun kindje veel hongeriger is in sprong 4? Ik ben van 1 nachtvoeding weer terug naar 3. En krijg net bericht van de opvang dat hij al zoveel heeft gedronken dat ze het zelfs met de vriezer voorraad niet gaan redden😬. Hoort dit bij het sprongetje, of is dit de beruchte 4 maanden dip? Ik kolf niet meer of minder dan de afgelopen weken dus ik heb het gevoel dat hij nu gewoon even extreem veel melk vraagt. Ik ga vandaag al een keer extra kolven in de hoop mijn productie iets op te krikken, hebben jullie nog andere tips?

6 maanden geleden

Reactie op eline199

Zijn er hier meer dames die merken dat hun kindje veel hongeriger is in spr ...
Misschien een regeldag? Het kan vanalles zijn. Groeispurt, nieuwe ontwikkelingen. Ik zou blijven voeden op verzoek. Voeden ze op de opvang wel therapeutisch?

6 maanden geleden

Reactie op eline199

Zijn er hier meer dames die merken dat hun kindje veel hongeriger is in spr ...
Ja ons zoontje ook! Kreeg vandaag ook bericht van de opvang dat hij meer drinkt dan anders. Vanacht wilde hij ook weer 2 borsten ipv 1. En idd 3x per nacht nu weer ipv 1x.

6 maanden geleden

Hoi! Vraagjes… Hoe doen jullie het met voeden en verschonen? Verschonen jullie voor het voeden, erna of tussendoor? En doen jullie overdag voeden bij wakker worden en dan wakkertijd of hebben jullie na wakker worden eerst wakkertijd en daarna voeden en meteen slapen? Ben aan het kijken of ik het anders ga doen namelijk ahah.

6 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Vraagjes… Hoe doen jullie het met voeden en verschonen? Verschonen jul ...
Slapen-Voeden-verschonen-spelen-voeden-spelen-slapen 😄 Hij wil eigenlijk altijd eren zodra hij wakker is. Bij het voeden krijgt hij elke keer een half flesje of 1 borst. Dan verschonen en laten we hem even spelen tot hij weer verder wil drinken en dan de andere helft/borst. Dan nog spelen tot zijn wakkertijd voorbij is en naar bed

6 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ja ons zoontje ook! Kreeg vandaag ook bericht van de opvang dat hij meer dr ...
Hier ook ineens weer 3x, terwijl ze normaal maar 1x komt en beide borsten, terwijl ze normaal maar 1 borst wil. Maar uit het flesje drinkt ze volgens mij niet echt veel meer (maar we hebben altijd maar 1 flesje per dag gegeven en nu begin ik pas met werken weer)